Voksipose - hvornår?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10.893 visninger
14 svar
0 synes godt om
14. januar 2012

CKH

Hej allesammen.

Jeg er lidt i tvivl om hvornår man bruger en voksipose til når de skal sove udenfor? Er det kun om vinteren man bruger den? Eller er det også resten af året? (Så bare med forskellig dyne i selvfølgelig). Og hvis ikke man bruger den hele året, hvad gør i så istedet for? Jeg har termin i april, og ved ikke om jeg skal anskaffe mig en voksi pose eller ej?

På forhånd tak for hjælpen

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. januar 2012

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
CKH skriver:

Hej allesammen.

Jeg er lidt i tvivl om hvornår man bruger en voksipose til når de skal sove udenfor? Er det kun om vinteren man bruger den? Eller er det også resten af året? (Så bare med forskellig dyne i selvfølgelig). Og hvis ikke man bruger den hele året, hvad gør i så istedet for? Jeg har termin i april, og ved ikke om jeg skal anskaffe mig en voksi pose eller ej?

man kan både bruge den sommer og vinter, da man kan skifte sommerdynen ud med vinterdynen. jeg synes det er rart man ikke ska pakke dem ned i en flyverdragt og alt muligt. og så er den ikke nær så tung at være på som en lift.

Anmeld

14. januar 2012

CKH

mor:) skriver:

man kan både bruge den sommer og vinter, da man kan skifte sommerdynen ud med vinterdynen. jeg synes det er rart man ikke ska pakke dem ned i en flyverdragt og alt muligt. og så er den ikke nær så tung at være på som en lift.

Vi har købt lift til barnevogn (dvs. den fulgte med). Men kan man også godt bruge en voksipose til en lille nyfødt?

Anmeld

14. januar 2012

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
CKH skriver:

Vi har købt lift til barnevogn (dvs. den fulgte med). Men kan man også godt bruge en voksipose til en lille nyfødt?

altså vi brugte liften de første tre måneder, da vi ikke havde købt en voksi endnu. men min veninde har brugt en voksi fra start. man kan vidst binde den på en måde så den er egnet til nyfødte.

Anmeld

14. januar 2012

Clisolka

Hej allesammen.

De første 4-5 mrd. brugte vi kun liften (og Isabella er et oktober-barn). 

Herhjemme bruger vi den kun i vinterhalvåret - vi købte den i sidste måned, men den har slet ikke været nødvendig med de lave temperaturer vi har haft indtil videre, da Isabella koger af varme (hun er et meget varmt barn). Vuggestuen bruger den når hun sover lur - så slipper hun for at ligge i sin fleecedragt  Lige så snart vi begynder at få forår, så skal den ud af barnevognen igen 

Anmeld

14. januar 2012

CKH

Babymor2010 skriver:

De første 4-5 mrd. brugte vi kun liften (og Isabella er et oktober-barn). 

Herhjemme bruger vi den kun i vinterhalvåret - vi købte den i sidste måned, men den har slet ikke været nødvendig med de lave temperaturer vi har haft indtil videre, da Isabella koger af varme (hun er et meget varmt barn). Vuggestuen bruger den når hun sover lur - så slipper hun for at ligge i sin fleecedragt  Lige så snart vi begynder at få forår, så skal den ud af barnevognen igen 

Hvad bruger i så til foråret istedet for?

og tak for svaret..!

Anmeld

14. januar 2012

Clisolka

CKH skriver:

Hvad bruger i så til foråret istedet for?

og tak for svaret..!

Vi lader hende kun ligge i sin fleecedragt - og selvfølgelig med hue osv. og dyne på i barnevognen  Sidste år ved denne tid var det jo vinter, og der lå hun kun i lift med fleecedragt, hue, vanter og futter på i barnevognen kun dækket af dynen og overlæderet - og hun var kogende da hun kom ind. 

Så jeg vil sige, at det kommer an på om i får et varmt barn eller ej 

Anmeld

14. januar 2012

CKH

Babymor2010 skriver:

Vi lader hende kun ligge i sin fleecedragt - og selvfølgelig med hue osv. og dyne på i barnevognen  Sidste år ved denne tid var det jo vinter, og der lå hun kun i lift med fleecedragt, hue, vanter og futter på i barnevognen kun dækket af dynen og overlæderet - og hun var kogende da hun kom ind. 

Så jeg vil sige, at det kommer an på om i får et varmt barn eller ej 

Tusinde tak for en kæmpe hjælp! Så tror jeg helt bestemt at vi venter med at købe en til det bliver vinter. Der er nemlig også næsten 100% læ der hvor lillemanden skal stå og sove udenfor, og der er jo rigeligt andet at bruge penge på, så det er nok meget fint at vente lidt hehe

Anmeld

14. januar 2012

Tona

CKH skriver:

Hej allesammen.

Du kan under alle omstændigheder roligt købe den, for dit barn kan jo bruge den flere år i træk, faktisk lige så længe som det sover ude  

Anmeld

14. januar 2012

modesty

Jeg elsker voksien! Synes det er superfedt at man bare kan proppe bebs ned i den uden at skulle give fleecedragt o.s.v. på. Bare en hue og så er han klar (han er varm). Super praktisk hvis han sover når man kommer indenfor med ham, så kan man bare lukke op for voksien og han kan sove videre uden at koge, som han ellers ville med overtøj på.

Den kan sagtens bruges fra nyfødt, men vi brugte den først fra han var to måneder, da jeg syntes den virkede så stor da han var helt lille.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.