Vælling fra 4 måneder - ja eller nej??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. januar 2012

Fenja09

Tænker på om du har snakket med din SP ? Vi er blevet rådet til at starte op med et par skefulde grød ( vores datter er 4 mdr og 13 dage), hvis hun tager godt i mod det kan vi øge det lidt efter lidt. Derudover må vi give en most kartoffel med MME rørt i og når hun har vænnet sig lidt til den smag må vi tilføje et stk broccoli eller gulerød. Alt andet skal vente til hun er 6 måneder.

Man kan købe en bog / folder på apoteket hvor der står alt i om, hvad man kan og må give baby. Samt opskrifter. Mener den koster 60 kr og ellers kan den downloades.

/Fenja

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. januar 2012

Ka+Ma=Be

Fenja09 skriver:

Tænker på om du har snakket med din SP ? Vi er blevet rådet til at starte op med et par skefulde grød ( vores datter er 4 mdr og 13 dage), hvis hun tager godt i mod det kan vi øge det lidt efter lidt. Derudover må vi give en most kartoffel med MME rørt i og når hun har vænnet sig lidt til den smag må vi tilføje et stk broccoli eller gulerød. Alt andet skal vente til hun er 6 måneder.

Man kan købe en bog / folder på apoteket hvor der står alt i om, hvad man kan og må give baby. Samt opskrifter. Mener den koster 60 kr og ellers kan den downloades.

/Fenja

Ja hun var her i tirsdags. Hun synes at jeg skulle starte på grød og mos, da Benjamin virkede meget interesseret og klar til at prøve det af. (Samt at hun mente, at hans pludselige korte lure er et tegn på, at han ikke er mæt længe nok)

Hun fortalte, at vi kunne give ham grød lavet på ris, majs og hirse og mos af kartofler, gulerod, broccoli og blomkål (samt komme bananmos i grøden for sødmen).

Det er den pjece som Twinny linkede til - den har jeg allerede, men ellers tak for tippet

Anmeld

14. januar 2012

Fenja09

Katte87 skriver:

Ja hun var her i tirsdags. Hun synes at jeg skulle starte på grød og mos, da Benjamin virkede meget interesseret og klar til at prøve det af. (Samt at hun mente, at hans pludselige korte lure er et tegn på, at han ikke er mæt længe nok)

Hun fortalte, at vi kunne give ham grød lavet på ris, majs og hirse og mos af kartofler, gulerod, broccoli og blomkål (samt komme bananmos i grøden for sødmen).

Det er den pjece som Twinny linkede til - den har jeg allerede, men ellers tak for tippet

Okay jamen så tror jeg da bare at du skal følge din SP´s råd. Vores børn er jo forskellige  Vi har ikke fået af vide at Alberte må starte på mos og hun må heller ikke få frugt før hun er 6 måneder. Vi fik af vide at vi skulle søde den mosede kartoffel med gulerod eller broccoli.

/Fenja

Anmeld

14. januar 2012

Ka+Ma=Be

Fenja09 skriver:

Okay jamen så tror jeg da bare at du skal følge din SP´s råd. Vores børn er jo forskellige  Vi har ikke fået af vide at Alberte må starte på mos og hun må heller ikke få frugt før hun er 6 måneder. Vi fik af vide at vi skulle søde den mosede kartoffel med gulerod eller broccoli.

/Fenja

Det er pudsigt så forskellige råd man får fra de sp'er! Jeg foreslog selv at vente til han var 6 måneder, men det synes hun ikke der var nogen grund til (eller, jeg var i tvivl fordi det jo går fint med amning)

Men ja, man må prøve sig stille og roligt frem

Anmeld

14. januar 2012

Fenja09

Katte87 skriver:

Det er pudsigt så forskellige råd man får fra de sp'er! Jeg foreslog selv at vente til han var 6 måneder, men det synes hun ikke der var nogen grund til (eller, jeg var i tvivl fordi det jo går fint med amning)

Men ja, man må prøve sig stille og roligt frem

Ja det er utroligt så forskellig viden sp´erne har hehe

Vi skal også kun starte op på grød, hvis vi føler hun er klar til det. Tror vi prøver første gang i morgen - et par skefulde risgrød, så må vi se hvordan hun reagere. Giver det ved middagstid, så hvis hun får ondt i maven, ikke får det om natten

Anmeld

14. januar 2012

Ka+Ma=Be

Fenja09 skriver:

Ja det er utroligt så forskellig viden sp´erne har hehe

Vi skal også kun starte op på grød, hvis vi føler hun er klar til det. Tror vi prøver første gang i morgen - et par skefulde risgrød, så må vi se hvordan hun reagere. Giver det ved middagstid, så hvis hun får ondt i maven, ikke får det om natten

Det lyder som en meget god plan!  

Benjamin har heldigvis ikke haft noget med maven (7, 9, 13). Men vi er også stadig kun på smagsbasis heh

Anmeld

14. januar 2012

Fenja09

Katte87 skriver:

Det lyder som en meget god plan!  

Benjamin har heldigvis ikke haft noget med maven (7, 9, 13). Men vi er også stadig kun på smagsbasis heh

Alberte har haft en del vrøvl med maven efter vi startede på MME, så hun får Movicol hver 12. time. Derfor vil jeg gerne prøve at se om grød evt kunne gøre det bedre for hende

Har du givet Benjamin alm. vand fra hanen ? Det fik vi også af vide at vi godt måtte gøre nu, men skal lige have købt en kop til hende

Anmeld

14. januar 2012

sandratobias

Jeg har skrevet ja..  

Har ikk læst de andres svar, så sorry hvis det blir gentagelse..  

Grunden til der står 6 måneder er fordi at anbefalingerne lyder på at amme/MME til de er 6 måneder.. Det var hva jeg fik at vide..  

Anmeld

14. januar 2012

SussieThyssen

Katte87 skriver:

Godaften alle sammen 

Da Benjamin er blevet 4 måneder, og igang med et kææmpe appetitspring, fik jeg foreslået, at give ham vælling som det sidste måltid inden han skal i seng. 

Men da jeg fandt vællingen nede i butikken, så jeg, at der på æsken står "fra 6 måneder"! Ved i hvorfor? Og hvad skal man forholde sig til? Er der noget i, de ikke må få? (Gluten, komælk, etc.)
Jeg har hele tiden fået at vide, at det var fra 4 måneder (kan dog ikke huske hvad min sp sagde).

På forhånd tak for hjælpen 

Er der nogen der har erfaring med vælling og mæthed/nattesøvn?

Jada.
Mine har fået vælling fra de var omkring 2 til 6 uger, såe....

Og..det er der nu engang stadivæk masser af børn der får verden over.
Men det er vel at bemærke hjemmelavet vælling og ikke det der, pakke-noget.

Kærligst
Sussie

Anmeld

14. januar 2012

modesty

twinny skriver:

http://www.sst.dk/publ/Publ2011/CFF/Boern/MadSpaedboernSmaaboern2011.pdf

Her står der en helt masse.

Fedt, tak for den. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.