Jeg rhesus negativ, mit barn rhesus positiv

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

765 visninger
5 svar
0 synes godt om
13. januar 2012

christinak

Jeg har lige fået svar på den blodprøve jeg fik taget til 25 ugers tjek og vores kommende barn er 0 rhesus positiv, jeg selv er 0 rhesus negativ, og lægen skriver så at jeg skal have en indsprøjtning senest i uge 29, det er også fint nok.

Men hvad nu hvis jeg har været gravid før og bare ikke har vist det, enten ved biokemisk eller spontan abort, og jeg ikke har fået den indsprøjning, har jeg så allerede dannet antistoffer mod dette barn, og hvad kan der ske ved barnet, er noget urolig efter beskeden fra lægen 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. januar 2012

Krussedulle

christinak skriver:

Jeg har lige fået svar på den blodprøve jeg fik taget til 25 ugers tjek og vores kommende barn er 0 rhesus positiv, jeg selv er 0 rhesus negativ, og lægen skriver så at jeg skal have en indsprøjtning senest i uge 29, det er også fint nok.

Men hvad nu hvis jeg har været gravid før og bare ikke har vist det, enten ved biokemisk eller spontan abort, og jeg ikke har fået den indsprøjning, har jeg så allerede dannet antistoffer mod dette barn, og hvad kan der ske ved barnet, er noget urolig efter beskeden fra lægen 

Jeg er sikker på at alt er i skønneste orden .. Du skal selvfølgelig have den anti-d.. Men spørg evt jordemoderen hvis du tvivler

Anmeld

13. januar 2012

blomst84

Så længe du har haft biokemisk abort inden uge 9 kan din livmoder ikke nå at danne antistoffer havde selv 2 SA i uge 7 inden jeg blev gravid med min datter og begde gange sagde scanningslægen at anti-D ikke var nødvendig før uge 9

Anmeld

13. januar 2012

christinak

Krussedulle skriver:

Jeg er sikker på at alt er i skønneste orden .. Du skal selvfølgelig have den anti-d.. Men spørg evt jordemoderen hvis du tvivler

Vil lige spørger jordemoderen næste gang, tak for svar

Anmeld

13. januar 2012

christinak

blomst84 skriver:

Så længe du har haft biokemisk abort inden uge 9 kan din livmoder ikke nå at danne antistoffer havde selv 2 SA i uge 7 inden jeg blev gravid med min datter og begde gange sagde scanningslægen at anti-D ikke var nødvendig før uge 9

Mange tak for svar så kan jeg tage det roligt igen

Anmeld

13. januar 2012

StineW79

Profilbillede for StineW79

Jeg fik først at vide at jeg var negativ efter jeg havde født og thea er positiv. Fik førsts sprøjten efter ca 1 døgn. Bare man får den indenfor 48 timer efter fødsel, sker der ik noget næste gang!! Du får enda en fin sedel du altid ska ha i din pung, med din blodtype... Vh stine

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.