bekymret ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. januar 2012

ekebiv

kekp skriver:

Jeg kan godt forstå din bekymring. Jeg havde det selv på samme måde da jeg havde været til tidlig scanning i uge 7. Men husk på at ligeså snart du har set det dejlige hjerteblink, så falder risikoen for at abortere rigtig rigtig meget.

Jeg sidder nu med kæmpe mave på og har termin om 10 dage, så alt er bare gået så fint Det er jeg sikker på at det også kommer til at gøre for dig.

Det er en naturlig ting at være bekymret, man vil jo så gerne have at der kommer en perfekt lille baby ud af det

Held og lykke med din graviditet - nyd den og husk at det er også okay at være en bekymret pylremor

Nu er det måske et sidespring men da jeg skulle være 10+5 var jeg til en tryghedsscannning og den viste desværre at baby var stoppet med at vokse da den var 8+6

Jeg tænker så at hvis jeg var taget til tryghedsscanning da jeg for eksempel havde været 7+6, så havde jeg jo set et fint hjerte som jo så ville stoppe en uge senere. Det er det der med at hvis man har set hjerteblink så falder risikoen for abort jeg ikke kan forstå ?? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. januar 2012

kekp

ekebiv skriver:

Nu er det måske et sidespring men da jeg skulle være 10+5 var jeg til en tryghedsscannning og den viste desværre at baby var stoppet med at vokse da den var 8+6

Jeg tænker så at hvis jeg var taget til tryghedsscanning da jeg for eksempel havde været 7+6, så havde jeg jo set et fint hjerte som jo så ville stoppe en uge senere. Det er det der med at hvis man har set hjerteblink så falder risikoen for abort jeg ikke kan forstå ?? 

Åhh det er jeg da ked af at høre

Alle sagde bare til mig dengang at risikoen faldt ret meget ligeså snart jeg havde set blinket. Jeg var også meget meget nervøs nemlig. 

Min svigerinde som også fik lavet tidlig scanning sagde at procentvis faldt risikoen meget havde hun læst. Jeg kan ikke huske præcis hvor meget, men hun plejer at have styr på den slags

Anmeld

13. januar 2012

ekebiv

kekp skriver:

Åhh det er jeg da ked af at høre

Alle sagde bare til mig dengang at risikoen faldt ret meget ligeså snart jeg havde set blinket. Jeg var også meget meget nervøs nemlig. 

Min svigerinde som også fik lavet tidlig scanning sagde at procentvis faldt risikoen meget havde hun læst. Jeg kan ikke huske præcis hvor meget, men hun plejer at have styr på den slags

Jeg har også læst det andre steder så der er no noget om det

Ved bare ikke hvordan det "fungerer"

Anmeld

14. januar 2012

Myturn

Hej og tillykke med graviditeten

Jeg kan sagtens forstå hvordan du har det, for jeg har det præcis som dig. Har haft 2 MA og 1 GUL sidste år. Den ene gang havde jeg set hjerteblink 2 dage før, men baby døde da jeg var 8+5

Nu e jeg så gravid igen og er idag 11+2 Jeg har været til 3 scanninger hos min gynækolog, 2 på sygehuset pga blødning og så har jeg selv betalt for 2. Det har da givet mig tryghed at se at min baby har vokset som den skal fra gang til gang. Men er alligevel drøn nervøs. Så nu har jeg købt en sonoline doppler og lytter til baby hver dag

Men jeg forstår hvordan du har det, men er sikker på det nok skal gå godt denne gang

Anmeld

14. januar 2012

Masig

ekebiv skriver:

Risikoen for abort falder når man har set hjerteblink forstået på den måde at hvis hjertet begynder at slå så er chancen for at gå gennem hele graviditeten og føde et levende barn rimelig stor. Men selvfølgelig vil der altid være en risiko. Sådan er det jo gennem hele graviditeten. Har hørt om nogle hvor baby døde i uge 36... Så der vil altid være en risiko og desværre vil der være nogle som er uheldige og oplever at baby dør, men risikoen er bare meget lille i forhold til hvis hjertet ikke er begyndt at slå der i uge 6-7 stykker...

Det er rigtig trist at du skulle opleve det, kan godt forstå du ikke helt kan fatte det når nu I havde set hjerteblink, men der er desværre en risiko, selvom den er lille

Anmeld

14. januar 2012

Masig

Anonym skriver:

Hejsa..

jeg har set min lille spir i uge 6 og 7 og uge 8 den vokser som den skal. men er stadig væk bekymret, jeg har oplevet 2 spontan aborter.

selv om jeg rigtigt er glad for graviditeten, så er jeg også meget bange og tør ikke at se for meget positiv på den kan ikke forstå hvorfor jeg skal tænke og bekymre mig sådan ihh ..

andre som har været til TS scannings i uge 8 og så gik det hele fint til nf ?

Jeg har det fuldstændig ligesom dig. Har set vores baby 7+ og 10+ og den voksede rigtig fint og var meget aktiv, men jeg er stadig hamrende nervøs for noget pludselig går galt... At man ser baby lever er desværre ingen garanti for den bliver ved med det, men heldigvis er risikoen meget lille jo længere man kommer frem, så jeg tror også bare man skal prøve at tænke positivt, så godt man nu kan... Men forstår dig udemærket godt, jeg er også bare bekymret meget af tiden...

Anmeld

14. januar 2012

nielsen80

Har det fuldstændig ligesom dig - tror faktisk vi er næsten lige langt. Har også set hjerteblink i både uge 7 og 8, men er stadig drønnervøs. Håber man kan slappe lidt mere af og nyde det, når NF er overstået.

Anmeld

14. januar 2012

ekebiv

Masig skriver:

Risikoen for abort falder når man har set hjerteblink forstået på den måde at hvis hjertet begynder at slå så er chancen for at gå gennem hele graviditeten og føde et levende barn rimelig stor. Men selvfølgelig vil der altid være en risiko. Sådan er det jo gennem hele graviditeten. Har hørt om nogle hvor baby døde i uge 36... Så der vil altid være en risiko og desværre vil der være nogle som er uheldige og oplever at baby dør, men risikoen er bare meget lille i forhold til hvis hjertet ikke er begyndt at slå der i uge 6-7 stykker...

Det er rigtig trist at du skulle opleve det, kan godt forstå du ikke helt kan fatte det når nu I havde set hjerteblink, men der er desværre en risiko, selvom den er lille

ok på den måde. Vi nåede ikke at se blink, den var død da vi kiggede ind til den 

Anmeld

14. januar 2012

Masig

ekebiv skriver:

ok på den måde. Vi nåede ikke at se blink, den var død da vi kiggede ind til den 

Øv altså... Det er bare ikke fair...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.