"Bryllup" uden at blive gift?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.621 visninger
5 svar
0 synes godt om
13. januar 2012

tinasmor

Hverken min kæreste eller jeg ønsker at blive gift. Men jeg har nu altid tænkt at det kunne være så romantisk med sådan et strandbryllup på en strand i f.eks Thaiand sammen med vores børn.

Dvs det skulle være en slags "velsignelse" men altså uden at blive gift. Giver det mening? Og kan man mon det? Altså stå ved stranden og blive velsignet af måske en munk eller hvem der nu gør sådan noget i Thailand (udviser her min uvidenhed)

Det skal siges, at vi har lavet papirer hos en advokat for flere år siden og selv om man selvfølgelig ikke er 100 % dækket ind som ved at være gift så synes vi det er nok, så dette skulle sådan set bare være for lidt at udleve den pige-drøm der måske alligevel gemmer sig derinde om selve bryllupet.

Men hvad siger I, kan det overhoved lade sig gøre og hvordan??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. januar 2012

Dinna88

Øøøøøøhhhhhmmmmmm... Jeg har engang læst en artikel om et par herhjemme der blev kirkegift, men skrev ikke under på papirer, så de var EGENTLIG ikke gift Meni udlandet.. Det ved jeg ikke.

Her vil jeg gerne at en tæt på os begge "vier" os. På en strand og sådan, som du tænker, og så er selve "vielsen" en tale fra vedkommende. Hvad talen går ud på, ved jeg dog ikke jo Det synes jeg selv er rigtig fint. 

Anmeld

14. januar 2012

Fenja09

Jeg tror slet ikke at en vielse i f.eks Thailand er gældende herhjemme, medmindre i underskriver papirer i DK. Men jeg er ikke særlig vidende på dette område, men jeg ved da at folk der bliver gift i et Elvis Kapel i Las Vegas ikke gælder herhjemme

Personligt synes jeg det er en lidt mærkelig ting, at gerne ville have "pigedrømmen" om en vielse opfyldt, men ikke vil det vigtigste af vielsen, altså selve "løftet". Nå, men anyways så tror jeg sagtens at du kan få et strandbryllup et sted i verden velsignet af en munk eller en anden person, som har "bemyndigelse" til det. I kan jo få hvem som helst til at velsigne jer, hvis det ikke skal på papir og ikke være gældende som et ægteskab.

/Fenja

Anmeld

14. januar 2012

MorEllen

Jeg vil tro at I kan arrangere en hvilken som helst romantisk sermoni på en eksotisk strand, hvor en eller anden person velsigner Jer. Så længe i ikke afgiver nogle løfter eller skriver under på noget så indgår I jo ikke noget ægteskab.
Mere precist hvordan det skal gøres ved jeg ingenting om..
Men hvorfor vil I ikke giftes, hvis du nu faktisk går rundt med en drøm om et bryllup? Det er da meget mere romantisk at aflægge løfter for hinanden i et bryllup(enten det er på en strand eller i en kirke) end på et kedelig advokatkontor Det synes  nu jeg

Held og lykke med dit romantiske prosjekt

Anmeld

14. januar 2012

aarhusmor

Jeg tror I kan kalde det for hvad I vil...

Jeg blev gift i 90'erne på et piratskib i USA, af en kaptajn. Det var en rigtig vielse, men da de har så mange trosretninger, så bestemte vi hvad han skulle sige. Bagefter underskrev vidner at vi var gift og papiret skulle vi selv aflevere på "kommunekontoret" i San Francisco. Men havde vi ikke afleveret det, ville ingen have vidst at vi blev gift.

Anmeld

14. januar 2012

Mother-love

Jeg mener ikke en vielse i Thailand gælder herhjemme.ligesom en vielse i Las Vegas heller ikke gælder herhjemme. Men den slags kan man vel undersøge. Hvor det ved jeg så ikke. Men tror godt du kan få dit drømmebryllup uden at være gift herhjemme z

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.