Skat, su og lærlingeløn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.870 visninger
12 svar
0 synes godt om
13. januar 2012

Chraz

hej piger

Vi er ved at undersøge om vi har råd til at jeg kan begynde i skole efter min barsel. Og nu kom jeg til at tænke på hvad man betaler i SKAT når man er på SU og lærlingeløn under 25. 

Er der nogen der ved det?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. januar 2012

QueDee

Chraz skriver:

hej piger

Vi er ved at undersøge om vi har råd til at jeg kan begynde i skole efter min barsel. Og nu kom jeg til at tænke på hvad man betaler i SKAT når man er på SU og lærlingeløn under 25. 

Er der nogen der ved det?

Det kommer jo helt an på dit fradrag og din trækprocent.

Anmeld

13. januar 2012

come2

jeg betaler 39 % i skat.

Anmeld

13. januar 2012

Chraz

QueDee skriver:

Det kommer jo helt an på dit fradrag og din trækprocent.

øhm.. Pas... Har absolut ingen forstand på det 

Anmeld

13. januar 2012

come2

jeg fik 5000kr udbetalt på su.

men det er ikke sikkert du får helt det samme. det afhænger af hvor stort dit fradrag er

Anmeld

13. januar 2012

QueDee

Chraz skriver:

øhm.. Pas... Har absolut ingen forstand på det 

Hmm så må du prøve at ringe til SKAT. De har dine oplysninger. Måske de kan forklare dig resten også....

Anmeld

13. januar 2012

jv30

Jeg betaler 383 kr i skat pr måned, men har også et rimeligt fradrag (renter på lån osv.)

Du kan logge dig ind på www.skat.dk med din Nem-id og se, hvor stort dit fradrag er samt hvor stor din trækprocent er. Men hvis din indtægt nu er større end SU skal din forskudsopgørelse nok laves om - ellers risikerer du en dyr efterregning

Ellers kan du henvende dig til et skattecenter i nærheden af, hvor du bor - de kan hjælpe dig med at beregne det hel - plejed de at være søde til.

Held og lykke - håber du får råd til det

Anmeld

13. januar 2012

Chraz

jv30 skriver:

Jeg betaler 383 kr i skat pr måned, men har også et rimeligt fradrag (renter på lån osv.)

Du kan logge dig ind på www.skat.dk med din Nem-id og se, hvor stort dit fradrag er samt hvor stor din trækprocent er. Men hvis din indtægt nu er større end SU skal din forskudsopgørelse nok laves om - ellers risikerer du en dyr efterregning

Ellers kan du henvende dig til et skattecenter i nærheden af, hvor du bor - de kan hjælpe dig med at beregne det hel - plejed de at være søde til.

Held og lykke - håber du får råd til det

Mange tak skal du have Det må jeg prøve så

Anmeld

13. januar 2012

Bassemor<3

Du skal gå ind på skat.dk og logge på selvbetjening med dit nemid. Der kan du se hvad dit fradrag ligger på i måneden. 

Så tager du su satsen, som er 5600 og trækker dit fradag fra. Det der er tilbage tager du 39% fra i skat og 8% i am bidrang. Den rest der er tilbage der ligger du til det du har taget fra i fradrag. og så har du havd du for udbetalt i måneden 

Du kan få su-lån som er skattefrit. det ligger på 2900 hver måned. 

Jeg for udbetalt 5156 i su så jeg betaler ca. 450 kr i skat om måneden. 

Anmeld

13. januar 2012

Chraz

babyboy2012 skriver:

Du skal gå ind på skat.dk og logge på selvbetjening med dit nemid. Der kan du se hvad dit fradrag ligger på i måneden. 

Så tager du su satsen, som er 5600 og trækker dit fradag fra. Det der er tilbage tager du 39% fra i skat og 8% i am bidrang. Den rest der er tilbage der ligger du til det du har taget fra i fradrag. og så har du havd du for udbetalt i måneden 

Du kan få su-lån som er skattefrit. det ligger på 2900 hver måned. 

Jeg for udbetalt 5156 i su så jeg betaler ca. 450 kr i skat om måneden. 

Super god beskrivelse! Det er noget jeg kan forstå  hehe. Mange tak for hjælpen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.