Råd mod eksamens-agst??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

484 visninger
5 svar
0 synes godt om
8. marts 2009

Mutti2

Godaften allesammen

Jeg skal til terminsprøve i morgen og tirsdag, og er ret nervøs!! Det er heldig ikke eksamen, men der er ikke mere end 2 mdr til eksamen!!

Jeg vil lige høre om der er nogen der kan give et godt råd imod eksamens-angst!!?

Knus Pernille

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. marts 2009

Rasmine

Prøv en coach.

Anmeld

8. marts 2009

Doktor Doolittle

Hvis det er helt slemt med din eksamensangst kan du få piller for det - fx. propranolol 10 mg. Det er en beta-blokker, der normalt bruges i meget større doser til at sænke hjerterytmen hos hjertepatienter. Hos helt normale, raske mennesker, i laver doser, virker den bare angstnedsættende og fysisk beroligende, den tager toppen af nervøsiteten af og forhindrer den værste hjertebanken, mundtørhed, rysten på hænderne osv.

Anmeld

9. marts 2009

Mathilde

Jeg lider af ekstrem eksamensangst, så når jeg skal til eksamen får jeg beta-blokkere som sænker hjertebanken. Der udover får jeg lidt beroligende. Symptomerne på angst forsvinder ikke, men man kan klare det. Man kan dog risikere at blive helt "slatten" af beroligende
Man kan også lave vejrtræknings- og afspændingsøvelser, men det er ikke altid muligt hvis man er rigtig angst.

Jeg plejer at sige til mig selv, at det jo kun er en lille del af mit liv og at jeg nok skal overleve. Mine venner og familie elsker mig uanset om jeg får 12 eller -3. Det kan også hjælpe.

Alt mulig held og lykke!
Knus

Anmeld

9. marts 2009

trunte89

Jeg har en kusine ,som lider meget af eksamensangst. Hun har taget nogle kaktuspiller eller noget i den stil, inden hun skulle op.
Det har hjulpet hende rigtig meget.
Hun har altid fået topkarakter når hun har taget dem.
Så var der en eksamen, hun ikke tog dem inden, og det gik af h til.
Så de må jo hjælpe.

Anmeld

9. marts 2009

Mutti2

Tak for jeres råd piger

Jeg vil tage dem til mig, og forsøge mig frem.

Heldigvis har jeg kun 4 eksamener (2 skr. og 2 mdt.), før jeg er færdig, og kan komme i gang med det jeg virkeligt vil.

Så endnu engang tak

Knus Pernille

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.