Baby nægter at sove om natten

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.344 visninger
9 svar
0 synes godt om
13. januar 2012

Anonym trådstarter

Min baby nægter at sove om natten. Det har stået på fra 2 ugers alderen og frem til nu(3måneder)

Jeg føler jeg har forsøgt alt!

Hvis jeg forsøger at holde baby vågen meget af dagen ender jeg bare med en overtræt hysterisk baby der SLET ikke vil sove

Baby sover først mellem 3 og 5 hver nat!!! Og står op igen mellem 6 og 8! Jeg bliver snart gråhåret 

Kan få hende til at sove i fem min og så vågner hun igen. Jeg forstår det ikke! 

Hun er bare så urolig og intet hjælper

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. januar 2012

tinasmor

Anonym skriver:

Min baby nægter at sove om natten. Det har stået på fra 2 ugers alderen og frem til nu(3måneder)

Hvis jeg forsøger at holde baby vågen meget af dagen ender jeg bare med en overtræt hysterisk baby der SLET ikke vil sove

Baby sover først mellem 3 og 5 hver nat!!! Og står op igen mellem 6 og 8! Jeg bliver snart gråhåret 

Først: Prøv at tage hende til lægen så de kan undersøge hende. Det er selvfølgelig normalt at en baby ikke sover igennem, men ofte tager de jo halvanden til to timer i træk så det er da helt vildt hun slet ikke vil sove. Få lægen til at tjekke ørene.

Derefter: Du skal ikke prøve at holde baby vågen i løbet af dagen og slet ikke i den alder. Jo bedre søvn om dagen gør ofte bedre søvn om natten.

Et barn i den alder skal helst max være vågen hver anden time. Så prøv at time det og sige at mellem halven til to timer så skal hun have en lur og lad hende sove indtil hun vågner. Hvis hun ikke vil sove i løbet af dagen så prøv en hel uge og trille i barnevogn hver gang der er gået et par timer, bare for at se om det ikke virker til at hun sover bedre om natten.

Ammer hun? Bliver hun mæt? Er hun glad i løbet af dagen?

Anmeld

13. januar 2012

malo

Anonym skriver:

Det lyder hverken særlig sjovt eller holdbart.

Som det er foreslået, prøv at få et tjek hos lægen. Kan det være øreproblemer? Er det maven der driller? Ellers er der også mange der har gode erfaringer med zoneterapi og kiropraktor. Måske er der noget der sidder i klemme et sted så hun ikke kan finde ro.

Pøj pøj

Anmeld

13. januar 2012

smølfine

Anonym skriver:

Først og fremmest skal du have et stort knus, at blive holdt vågen er jo som bekendt et torturredskab og det er jo ikke uden grund...

Jeg vil sige som de andre, lad være med at holde baby vågen, det giver ikke en bedre søvn om natten og små børn har brug for al den søvn, de kan få. Og så ville jeg nok tage barnet til kiroprakter, der kan sagtens sidde noget i klemme, som de relativt nemt kan klare. Vores dreng på nu 5 mdr. var afsted 4 eller 5 gange og det har hjulpet rigtig godt. Men det kan også dagtens være væske på ørerne, så også en god idé at få dem tjekket først.

Held og lykke med det. Håber at det snart vender.

Anmeld

13. januar 2012

Anonym trådstarter

Hun har haft kolik og derfor har de fleste nætter været ledsaget af gråd.

Men hun har gået hos kiropraktor de seneste uger, og det har fjernet gråden.

Problemet er at hun stadig er vågen om natten! nu er det bare uden gråd Det er selvfølgelig ikke ligeså hårdt som når hun græder. Men føler jo ikke rigtigt der er en forskel i vores dagrutine.

Jeg har kun prøvet to gange at holde hende vågen om dagen(bare for at se om det hjalp), og der blev hun så bare helt hysterisk fordi hun blev overtræt.

Hun sover fint igennem dagen. Men hun er vågen fra ved 18-19 tiden helt frem til 3-5 om morgenen. Først dér vil hun sove.

I nat var helt helt forfærdeligt. Hun faldt først i søvn kl 7 i morges, og det resultere jo så i at vi først står op her ved 1-2 tiden(hun får mad hver 2-3 time. Hun bliver ammet)

Hele vores hverdag er jo ødelagt, og vi har ikke noget ud af dagen.

Anmeld

13. januar 2012

Maja88

hvor længe er hun normalt vågen ad gangen????

har du prøvet at svøbe hende?

Anmeld

13. januar 2012

Anonym trådstarter

Maja88 skriver:

hvor længe er hun normalt vågen ad gangen????

har du prøvet at svøbe hende?

Det er forskelligt. Men i løbet af dagen er det meget normalt hun er vågen ca. 2 timer, og så sover hun ca. 2 timer og sådan kører det det meste af dagen indtil aften.

Jeg har forsøgt at svøbe hende, gå tur med hende, vugge hende, synge for hende, ligger mig sammen med hende i sengen osv.

Jeg forstår bare ikke hvorfor hun ikke vil sove om natten

Anmeld

13. januar 2012

Maja88

Anonym skriver:

Det er forskelligt. Men i løbet af dagen er det meget normalt hun er vågen ca. 2 timer, og så sover hun ca. 2 timer og sådan kører det det meste af dagen indtil aften.

Jeg har forsøgt at svøbe hende, gå tur med hende, vugge hende, synge for hende, ligger mig sammen med hende i sengen osv.

Jeg forstår bare ikke hvorfor hun ikke vil sove om natten

tilbyder  du hende mere mad???

bruger hun nusseklud...

jeg fik at vide at min sp at et barn i den alder maks måtte være vågen i 1½ time så skulle de puttes

Anmeld

13. januar 2012

Anonym trådstarter

Maja88 skriver:

tilbyder  du hende mere mad???

bruger hun nusseklud...

jeg fik at vide at min sp at et barn i den alder maks måtte være vågen i 1½ time så skulle de puttes

Ja jeg tilbyder hende hele tiden mad, og til sidst gylper hun bare udover det hele.

Anmeld

14. januar 2012

Maja88

Anonym skriver:

Ja jeg tilbyder hende hele tiden mad, og til sidst gylper hun bare udover det hele.

hmm altså jeg er jo ingen ekspert.. men måske får hun for meget mad.. og så giver det ondt i maven og så vil hun ikke sove.. er sådan en ond cirkel.. for jeg ville også tilbyde mad når det var, men man kan rent faktisk også tilbyde for meget

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.