Endelig klar til at fortælle om min MEGET uheldige oplevelse..
Min mand og jeg begyndte projekt baby i sept. 2011 og jeg fik hurtigt de første tegn på at jeg var gravid.
Vi glædede os over at jeg måske hurtigt kunne teste positiv.
Det skulle bare ikke gå så nemt, da min testdag kom testede jeg nemlig negativ. Hmmm.... Jamen hvad med mine tegn...!!
Jamen jeg kunne da stadig godt være gravid, tænkt vi, lige endtil at jeg senere samme dag fik en mens. ligne blødning.
Når jamen så var det nok bare ikke den månede det skulle være i tænkt vi og blev så enig om at vi bare prøvede igen næste mån.
Men så omkring den 11 okt. sket der det at jeg fik sindsygt ondt i min højede side, og vi tog op til lægevagten da jeg ikke kunne holde ud at ligge ned eller noget andet.
Da vi kom ind til lægen fik han mistanke til at jeg måske kunne have blidtarmsbetændelse, da vi jo kunne udelukke at jeg var gravid. "jeg havde jo lige haft mens."
Men jeg blev indlagt og skulle lave en urinprøve til dem, og de spungt om vi havde noget imod at de tog en graviditstest af det.
Det havde vi jo ikke, da vi jo mente at kende svaret på den, og så var jeg begyndt at bløde igen.
Jeg kom så ind til en gynækologisk undersøgelse og de undersøgt mig længe og snakkede frem og tilbage, og snakkede omkring den blød der var.
Jeg blev derefter sendt tilbage til min seng hvorefter de 2 læger kommer ind og fortæller at urinprøven er positiv, jeg var gravid.
Men vi måttet ikke begynde at glæde os endnu for de var ikke sikker på om det var fordi jeg ved at aborter eller om det sad uden for livmoderen. Men jeg skulle lige op til en anden og scannes.
Jeg blev scannet og der var ikke rigtig noget at se og jeg blev sendt hjem og bedt om at komme igen ugen efter til en ny scaning og om fredagen til en blødprøve for at se og mit hcg fladt.
Fredag morgen tog jeg så op på sygehuset igen for at få taget en blødprøve og ringede så nogle timer senere for at høre til den.
Hcg'en var stiget men langt fra nok. Og vi blev kaldt ind til en ny samtale samme aften. Ved samtale ville de høre til om jeg stadig havde ondt og om jeg havde bemærket noget, og jeg havde ikke haft ondt siden tirsdag nat eller noget andet så vi tog hjem med en besked på at ringe hvis der sket noget.
Jeg kom igennem weekenden uden problemer og jeg havde det godt. Vi fik en lille tro på at det nok skulle gå.
Om mandagen fik jeg igen en lille smule ondt, men jeg slog det hen med et par piller og mærkede ikke til det resten af dagen.
Så jeg stod op tirsdag morgen og tog på arbjed som normalt og vi fik åbende butikken, da jeg efter små 30 min. falder helt sammen af smerted. Jeg fik mere ondt end jeg havde haft en uge før.
Så jeg ringede til sygehuset og som ville se mig med det samme op ved dem.
Så mig afsted til sygehuset i arbejdestøj. jeg var derinde omkring kl. 11.30 og jeg fik hurtig lagt et morfindrop og et skud morfin. så jeg ville kunne klar at de scannet mig igen.
De scannet mig så og de snakkede igen frem og tilbage og tilkaldet overlægen som så også scannet mig, og de scannet og de scannet, da de så ser væske rundt om livmoderen. Ups...!! Ikke godt for vi så afvide.
Så jeg skulle lige så snart det var muligt ned til operation.
Kl. 15.10 bliver jeg så kørt derned og ind med mig.
Jeg vågner så op igen omkring kl. 18.30-19.00 og ligger uden at få noget afvide på opvågningen.
Omkring en time efter jeg er vågnede blever jeg kørt tilbage på min stue og der kommer ind og fortalt at det var gået godt og at jeg havde været gravid uden for livmoderen.
De havde nød til at tage min ene æggeleder da fostert havde siddet midt i den.
Det var så min historie. Jeg har det godt nok igen i dag og vi er påbegyndt projekt baby her igen i jan. håber at det vil lykkes os igen at blive gravide og at det sidder rigtig næste gang.