Anonym skriver:
Hej
Mimik og det at kunne gå kan jeg ikke genkende, da det ikke er et problem herhjemme, kun når vi er ude blandt andre mennesker.
Der har været en bekymring, nærmest fra dag 1, da h*n tydeligt skille sig ud fra andre børn. Alt skal gøres på samme måde ellers bryder h*nhelt sammen, fremmed må ikke røre og h*nkommoniker meget sjældent med andre mennesker end mig, hans far eller moster. Når vi er ude smiler h*n aldrig, h*nsiger kun lyd ord som : bum, ding, bang og er enormt frustreret altid og afhænig af sine forskellige trøste ting og en helt dag er ødelagt hvis noget af det skal vaskes plus det ikke virker til at h*n han rigtig registre smerte. Ja, jeg kunne blive ved. Men han er samtidig lynnene intelligent og forud for sin alder siger lægen. Jeg er klar over h*n har en del problemer, men at han er autist har jeg svært ved at se
Godmorgen
Jeg synes at de ting du nævner godt kan lede i retning af autisme... Men hvis der er tvivl om det, vil jeg gøre alt for at få undersøgt det hurtigst muligt (der er næsten altid lang ventetid)
Min lillebror, som efterhånden er 24 har en udviklingsforstyrrelse med autistiske træk.
Som lille havde han brug for at vide hvordan dagen så ud, og ændrede noget sig, så kunne hele hans verden falde sammen. Så rutiner var en stor del af hverdagen.
Han havde svært ved at falde i søvn og sove.
Svært ved at forstå det sociale. Svært ved mange mennesker og store fester.
Nu er han 24. Han er igang med en uddannelse som er tilrettelagt for autister. Men han ender ud med en rigtig uddannelse. Han ville bare ikke kunne tage den normalt, da alt det sociale vil være en for stor hindring.
Men når der er skrevet det han har svært ved, så har han altid været alderssvarende på andre punkter, eller længere fremme. Han er vildt sej til alt med computere, og kan faktisk mere end hans lærere. Han får 12 tal på 12 tal. Han har fået en sød kæreste og har et godt liv nu

er glad og tilfreds og laver en masse sjovt