Spørgsmål til jer som har børn der er autistiske??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.738 visninger
8 svar
0 synes godt om
12. januar 2012

Anonym trådstarter

Jeg ville gerne spørge om i ville give mig et indblik i hvordan jeres børn opførte sig da de var under 2 år, da vores læge er bekymret for at vores barn er Autist.
Jeg føler mig helt på barbund og er derfor nysgerrig for at høre om der er fælles træk og hordan i oplevede jeres børn i den alder.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. januar 2012

Anonym trådstarter

Opper lige

Anmeld

12. januar 2012

bare mig

Anonym skriver:

Jeg ville gerne spørge om i ville give mig et indblik i hvordan jeres børn opførte sig da de var under 2 år, da vores læge er bekymret for at vores barn er Autist.
Jeg føler mig helt på barbund og er derfor nysgerrig for at høre om der er fælles træk og hordan i oplevede jeres børn i den alder.

hejsa..

da min søn var 2 år havde han kun lige lært at gå.. sprogligt kunne han intet og havde bestemt ingen memik i øjnene.. han tog afstand fra andre børn og legede kun for sig selv...

hvad begrunder lægen med at jeres barn er autist, synes sjællendt man høre om de ser det så tidligt..

Anmeld

13. januar 2012

jolle66

Min datter på snart 3 har en mild form for autisme, der findes mange forskellige grader. Jeg syntes det var svært at sluge at få at vide, jeg kunne ikke lade være at tænke på rainman, men har heldigvis fået en anden mening nu.

Jeg troede selv at hun havde/har noget ala adhd, hun er alle vejne thihi, de havde også problemer med hende i vuggestuen. Generelt vil jeg sige at hun "bare" regerer mere voldsomt end andre,hun har ekstremt svært ved at man siger nej til hende. Hun har nu været meget hurtig med at lære og gå osv. (gik da hun var 10 måneder). Hun er nu heldigvis også kvik i mange andre ting. Hun har været lang tid om at lære at tale, taler stadig ikke rent.

Hmm håber det gav lidt mening....

Anmeld

13. januar 2012

Anonym trådstarter

Hej
Mimik og det at kunne gå kan jeg ikke genkende, da det ikke er et problem herhjemme, kun når vi er ude blandt andre mennesker.

Der har været en bekymring, nærmest fra dag 1, da h*n tydeligt skille sig ud fra andre børn. Alt skal gøres på samme måde ellers bryder h*nhelt sammen, fremmed må ikke røre og h*nkommoniker meget sjældent med andre mennesker end mig, hans far eller moster. Når vi er ude smiler h*n aldrig, h*nsiger kun lyd ord som : bum, ding, bang og er enormt frustreret altid og afhænig af sine forskellige trøste ting og en helt dag er ødelagt hvis noget af det skal vaskes plus det ikke virker til at h*n han rigtig registre smerte. Ja, jeg kunne blive ved. Men han er samtidig lynnene intelligent og forud for sin alder siger lægen. Jeg er klar over h*n har en del problemer, men at han er autist har jeg svært ved at se

Anmeld

13. januar 2012

Anonym trådstarter

bare mig skriver:

hejsa..

da min søn var 2 år havde han kun lige lært at gå.. sprogligt kunne han intet og havde bestemt ingen memik i øjnene.. han tog afstand fra andre børn og legede kun for sig selv...

hvad begrunder lægen med at jeres barn er autist, synes sjællendt man høre om de ser det så tidligt..

Citer dig lige

Hej
Mimik og det at kunne gå kan jeg ikke genkende, da det ikke er et problem herhjemme, kun når vi er ude blandt andre mennesker.

Der har været en bekymring, nærmest fra dag 1, da h*n tydeligt skille sig ud fra andre børn. Alt skal gøres på samme måde ellers bryder h*nhelt sammen, fremmed må ikke røre og h*nkommoniker meget sjældent med andre mennesker end mig, hans far eller moster. Når vi er ude smiler h*n aldrig, h*nsiger kun lyd ord som : bum, ding, bang og er enormt frustreret altid og afhænig af sine forskellige trøste ting og en helt dag er ødelagt hvis noget af det skal vaskes plus det ikke virker til at h*n han rigtig registre smerte. Ja, jeg kunne blive ved. Men han er samtidig lynnene intelligent og forud for sin alder siger lægen. Jeg er klar over h*n har en del problemer, men at han er autist har jeg svært ved at se.

Anmeld

13. januar 2012

Anonym trådstarter

jolle66 skriver:

Min datter på snart 3 har en mild form for autisme, der findes mange forskellige grader. Jeg syntes det var svært at sluge at få at vide, jeg kunne ikke lade være at tænke på rainman, men har heldigvis fået en anden mening nu.

Jeg troede selv at hun havde/har noget ala adhd, hun er alle vejne thihi, de havde også problemer med hende i vuggestuen. Generelt vil jeg sige at hun "bare" regerer mere voldsomt end andre,hun har ekstremt svært ved at man siger nej til hende. Hun har nu været meget hurtig med at lære og gå osv. (gik da hun var 10 måneder). Hun er nu heldigvis også kvik i mange andre ting. Hun har været lang tid om at lære at tale, taler stadig ikke rent.

Hmm håber det gav lidt mening....

Tak for svar

Hvordan er hendes sammenspil med andre??
er hun udadvent eller sky??
Havde i problemer med søvnen ?
Havde har hun brug for meget struktur ??
Er hun afhæning af at div rutiner bliver overholdt??
Knus

Anmeld

28. december 2012

Gittoh

Anonym skriver:

Hej

Der har været en bekymring, nærmest fra dag 1, da h*n tydeligt skille sig ud fra andre børn. Alt skal gøres på samme måde ellers bryder h*nhelt sammen, fremmed må ikke røre og h*nkommoniker meget sjældent med andre mennesker end mig, hans far eller moster. Når vi er ude smiler h*n aldrig, h*nsiger kun lyd ord som : bum, ding, bang og er enormt frustreret altid og afhænig af sine forskellige trøste ting og en helt dag er ødelagt hvis noget af det skal vaskes plus det ikke virker til at h*n han rigtig registre smerte. Ja, jeg kunne blive ved. Men han er samtidig lynnene intelligent og forud for sin alder siger lægen. Jeg er klar over h*n har en del problemer, men at han er autist har jeg svært ved at se

Men det er jo netop klassisk autisme du beskriver.

Autister er meget sanse følsomme, dvs. at det ligefrem kan gøre ondt når en person rører en person med autisme, fordi sanserne er så stærke.
Lyde og lys kan også gøre direkte ondt på et menneske med autisme.
Autister har også svært ved at udtrykke sig, både verbalt og fysisk.
Så at dit barn sjældent smiler er ikke fordi dit barn ikke er glad, men fordi dit barn ikke forstår at vise sine følelser.
Der er mange ting at blive frustreret over for en person med autisme. Kommunikation er jo på ingen måde deres stærke side.
Så jeg vil foreslå at du skåner dit barn fra fremmede, familie fester osv. kan være meget overvældende og stressende at opleve for en person med autisme.

Vaner og struktur er også meget vigtigt for en person med autisme, så det ER en katastrofe for dit barn når der mangler noget legetøj eller når der sker noget uvant.

Anmeld

28. december 2012

Sara.

Anonym skriver:

Hej

Godmorgen

Jeg synes at de ting du nævner godt kan lede i retning af autisme... Men hvis der er tvivl om det, vil jeg gøre alt for at få undersøgt det hurtigst muligt (der er næsten altid lang ventetid)

Min lillebror, som efterhånden er 24 har en udviklingsforstyrrelse med autistiske træk.
Som lille havde han brug for at vide hvordan dagen så ud, og ændrede noget sig, så kunne hele hans verden falde sammen. Så rutiner var en stor del af hverdagen.
Han havde svært ved at falde i søvn og sove.
Svært ved at forstå det sociale. Svært ved mange mennesker og store fester.

Nu er han 24. Han er igang med en uddannelse som er tilrettelagt for autister. Men han ender ud med en rigtig uddannelse. Han ville bare ikke kunne tage den normalt, da alt det sociale vil være en for stor hindring.

Men når der er skrevet det han har svært ved, så har han altid været alderssvarende på andre punkter, eller længere fremme. Han er vildt sej til alt med computere, og kan faktisk mere end hans lærere. Han får 12 tal på 12 tal. Han har fået en sød kæreste og har et godt liv nu er glad og tilfreds og laver en masse sjovt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.