Tips, tricks og opskrifter

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.243 visninger
5 svar
0 synes godt om
12. januar 2012

Ka+Ma=Be

Tråden med tips, tricks, opskrifter og hvad man ellers har lyst til at dele! 

Ja, vi kan jo lige så godt dele ud af vores gode råd! Jeg har total ammehjerne, så gode råd er altid velkomne!  

I må meget gerne lave en overskrift til indlæggene, så vi andre kan se, om det er en opskrift, et tip eller noget helt andet!

For overblikkets skyld, synes jeg ikke der skal kommenteres her inde. Hvis i har behov for at kommentere nogle af svartrådene, så skriv i tråden: Skal vi lave en tråd med tips, tricks og gode opskrifter? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. januar 2012

Ka+Ma=Be

Trick 

En fra min mødregruppe gav mig et lille tip I stedet for at lave en masse mos hver dag, hvor halvdelen alligevel ender i skraldespanden, eller for den sags skyld købe sig fattig i færdigblandet mos, så: frys mosen ned i isterningeposer! Man har det lige ved hånden, det skal blot varmes op, og så er der ikke lige så stort madspild, da man kan fryse det antal terninger op, som passer til guldklumpen.
Her tænker jeg specielt nu i starten, hvor de små ikke spiser så meget endnu.

Anmeld

13. januar 2012

SaNiNa

Tip: Frugtmos

I stedet for at skide æbler ud som lige er på grænsen til man selv gider spise dem, så skræld den og kog dem til mos og i fryseren.

Vi har selv 15 kg æbler fra haven som er frosset i isterningbakker og kommet over i en frysepose bagefter.¨

Og så ved vi hvad vores små pus får i munden

Anmeld

14. januar 2012

SaNiNa

Når vi når til at være så pus ikke får mos mere eller det kan jo også bruges nu.

Så skræl og forkog grønsagerne de skal ikke være helt møre og i fryseren når de så skal bruges kommer man dem bare i en gryde og giver den et lille opkog.

Super let og lige til

Anmeld

1. marts 2012

Ka+Ma=Be

TIP 

Jeg har været rigtig glad for "Ella's Kitchen" produkterne. Det er nemme pakninger med mos som man nemt kan give ungerne på farten! Derudover er der ingen tilsætningsstoffer og konserveringsmidler - det er ren frugt/grønt/etc.

Man kan også få dem fra Hipp, som jo også er økologisk, jeg har bare ingen erfaring med dem selv.

Et andet tip er, at købe dem via Amazon.uk.co i england Det er meget billigere end i Danmark!

http://www.amazon.co.uk/s/ref=nb_sb_ss_i_0_8?url=search-alias%3Daps&field-keywords=ellas+kitchen&x=0&y=0&sprefix=ellas+ki%2Caps%2C164

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

24. maj 2012

Ka+Ma=Be

Opskrift 

Ja, nu sagde jeg jo, at jeg ville lukke den ned, men jeg fik lige et godt tip i dag

Sunde pandekager til ungerne: et æg pisket op med en banan og så på panden! Jeg kom så lidt havregryn i, for at give lidt mere bid og mæthed.

Benjamin elsker det allerede (men den dreng spiser jo også ALT hehe) og man har god samvittighed

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.