Sover for meget

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

701 visninger
7 svar
0 synes godt om
12. januar 2012

hellemor85

Min lille datter på 16 dage sover meget længe, hun sover over 4 timer hver gang og hun er ekstremt længe om at vågne, jeg er bekymret for om hun får det mad hun skal ha, når hun sover så længe. Hedder det ikke hver 3. time skal hun spise, og der går jo meget længere her og hun spiser ikke specielt meget synes jeg. Hun spiser mellem 70-110 ml hver gang.. Skal vi vække hende hver 3. time?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. januar 2012

modesty

Ring til din SP og spørg. 

Anmeld

12. januar 2012

PernilleogDennis

Jeg synes nu det lyder meget normalt.. Min pige er født 6 uger for tidligt, og jeg skulle vække hende hver 4 time hvis ikke hun vågnede selv og hun spiste ca 90 ml ved hver måltid, nogengange kun 50.. Hvis du kan se på hende hun er vel tilpas og mæt efter hun har spist, så tror jeg bestemt ikke du skal være bekymret..

Anmeld

12. januar 2012

lilledittemor

hellemor85 skriver:

Min lille datter på 16 dage sover meget længe, hun sover over 4 timer hver gang og hun er ekstremt længe om at vågne, jeg er bekymret for om hun får det mad hun skal ha, når hun sover så længe. Hedder det ikke hver 3. time skal hun spise, og der går jo meget længere her og hun spiser ikke specielt meget synes jeg. Hun spiser mellem 70-110 ml hver gang.. Skal vi vække hende hver 3. time?

Min datter er også 16 dage gammel - hun sover mellem 2 og 3 1/2 time.. og spiser mellem 20-90ml når hun så er vågen. Jeg ville ikke vække hende for at give hende mad. Hun vågner når hun er sulten.

Jeg tror at din datter får mad nok tager hun ikke fint på?

Anmeld

12. januar 2012

Ka+Ma=Be

hellemor85 skriver:

Får hun flaske eller bryst? (siden du skriver antal ml)

Jeg fik at vide, at vi skulle vække Benjamin hvis der var gået mere end 3 timer siden sidste amning, men det handlede hovedsageligt om, at amningen skulle op og køre og produktionen skulle igang.

Jeg ved ikke om det er helt lige så vigtigt, hvis barnet får flaske. Så længe hun får en 6. del af sin vægt i mad, så skulle alt jo være fint

Anmeld

12. januar 2012

hellemor85

Sagen er den at hun ike ville ha bryst overhovedet efter fødslen og tabte 10 % af fødselsvægten. Vi blev indlagt og vi fandt ud af hun havde hjerneblødninger som er opstået enten sidst i graviditeten eller ved fødslen. Hun fik kramper og fik derfor meget kraftigt medicin mod kramper hvor hun så sov i 3 dage uden på et eneste tidspunkt at åbne øjnene, hun fik ikke mad, kun væske gennem drop i de dage. Efter de 3 dage begyndte hun langsomt at vågne og fik mad gennem sonde. Det begyndte så at gå bedre og bedre, men hun har hele tiden sovet meget og mange timer af gangn. Men hun har flere og flere fremskridt. Vi kom hjem igår. Har snakket med flere læger om hendes mad, i starten var vi nødt til at vække hende hver 4. time og give hende flaske, nu vågner hun selv og ber om mad, men der kan gå ja over 4 timer, vi vækker hende nu, når hun nærmer sig 4½time uden mad.. Men vi er nok også lidt ekstra omkring det fordi det er vigtigt at hun tager på.

Der kommer en sundhedsplejeske i morgen, så der snakker jeg lige med hende..

Anmeld

12. januar 2012

Fenja09

Jeg skulle vække vores datter den første måned hver anden og max hver tredje time og amme, hvis hun altså ikke vågnede af sig selv. Har altid fået af vide af både læge og SP at man skal vække barnet og give det mad, og ikke lade det sove længere end "anbefalet". Kommer også an på din piges vægt og om hun tager på som hun skal. Synes ikke at hun spiser lidt iflg. de ml du har skrevet. Min datter er 4 1/2 måned nu og hun spiser ikke mere end 120 ml pr gang.

/Fenja

Anmeld

16. januar 2012

hellemor85

Sundhedsplejersken sagde hun skal spise 100ml hver 3. time. Og så behøver vi ikke vække hende om natten, der vågner hun kun 1 gang selv og får mad. Men vi har svært ved at få så meget mad i hende og hun får også gylpet en del. Så hun spiser hvad hun kan og det er ca 80ml-100ml mme. Hun vejer 4200gr. Så nu vækker vi hende hver 3. time og det har vi det godt med

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.