Graviditetssukkersyge

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Hvad var du, da du fik graviditetssukkersyge?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

882 visninger
12 svar
0 synes godt om
12. januar 2012

Anonym trådstarter

Jeg kunne godt tænke mig at høre jer der fik sukkersyge i graviditeten, om I var undervægtige, normal eller overvægtige - og var der evt. nogen i jeres familie, der havde sukkersyge?

Jeg ved kun af, at min mormor har diabetes.. Jeg har selv (før graviditeten) en BMI på mellem 18-19. Jeg har aldrig rigtig tilbageholdt mig hvad angår slik/chips osv., men har dog ellers en rigtig sund levestil med masser af motion og sund mad. Men - som sagt - en super sød tand også!.......

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. januar 2012

Anonym trådstarter

Hov, det var altså ikke meningen den skulle være anonym ><

Kh. grøn-ært/trådstarter 

Anmeld

12. januar 2012

Maja_4000

Jeg var/er overvægtig og min far har diabetes (type 1) .. Så jeg var i "høj risiko"-gruppen for at få det - Og det gjorde jeg så også

Anmeld

12. januar 2012

Pige2009

Anonym skriver:

Jeg kunne godt tænke mig at høre jer der fik sukkersyge i graviditeten, om I var undervægtige, normal eller overvægtige - og var der evt. nogen i jeres familie, der havde sukkersyge?

Jeg ved kun af, at min mormor har diabetes.. Jeg har selv (før graviditeten) en BMI på mellem 18-19. Jeg har aldrig rigtig tilbageholdt mig hvad angår slik/chips osv., men har dog ellers en rigtig sund levestil med masser af motion og sund mad. Men - som sagt - en super sød tand også!.......

Jeg var lettere overvægtig - 74 kg. og 169 cm - men jeg fik ikke graviditetssukkersyge

Anmeld

12. januar 2012

Pige2009

Anonym skriver:

Hov, det var altså ikke meningen den skulle være anonym ><

Kh. grøn-ært/trådstarter 

Hi hi

Anmeld

12. januar 2012

Anonym trådstarter

Tak for jeres to's stemmer - jeg hiver den lige frem på forsiden igen! 

Anmeld

12. januar 2012

Anonym trådstarter

Baagøe skriver:

Hi hi

Dumme knap, som jeg ikke havde set jeg havde trykket

Anmeld

12. januar 2012

Anonym trådstarter

Maja_4000 skriver:

Jeg var/er overvægtig og min far har diabetes (type 1) .. Så jeg var i "høj risiko"-gruppen for at få det - Og det gjorde jeg så også

Øv da - men, det er vel gået over nå, ikke også? Din far, det er også tæt. Mine forældre har det ikke.  ..Min mormor er riiiiiigtig meget overvægtig og har pga. det og hendes usunde levestil fået diabetes... 

Anmeld

12. januar 2012

Clisolka

Jeg havde en BMI på 30 da jeg blev gravid. Jeg fik sukkersygen, dog først opdaget i uge 37 og skulle på insulin de sidste 14 dage. 

Min mor har sukkersyge, så jeg var i højrisikoen - og fik det 

Anmeld

12. januar 2012

Fenja09

Jeg fik graviditetsdiabetes konstateret i uge 30 og jeg er ikke en sylfide - havde tabt 7 kg på det tidspunkt. Efterfølgende kom jeg på "diæt" ikke noget nævneværdigt, da jeg sådan set kunne spise som jeg plejede. 14. dage efter fødslen havde jeg tabt mig 15 kg. Så min graviditet var en god slankekur

/Fenja

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.