Jeg vil gerne give det her råd videre, som jeg selv har haft rigtig meget glæde af på det seneste.
Amanda får aldrig rød numse, undtagen når hun skal have tænder, hvor det så går helt amok.
Jeg interesserer mig så meget for naturbehandling og læser meget om det. I den forbindelse læste jeg så at rød numse skyldes at barnets urin er for syreholdig og dermed irriterer huden. Det kan man så rette op på ved at give barnet noget mere basisk kost. Her anbefalede bogen så kartofler og grøntsager, især gulerødder. Jeg prøvede det så af på Amanda som lige har fået 3 tænder på 10 dage (!) og derfor var noget så eftertrykkeligt plaget af rød numse. I løbet af et døgn hvor jeg gav hende rigeligt med gulerodsstave at gnave af gik det fuldstændigt over også selv om hendes tænder stadig vokser. Normalt ville det vare ved i mindst en uge endnu hvor jeg skulle smøre med salve og kæmpe med det. Men nu pist væk på et døgn og det eneste jeg skulle gøre var at give hende nogle kartofler og en 4-5 gulerodsstave om dagen. Bogen skriver så, at hvis barnet udelukkende ammes er det moren som skal spise det i stedet 
Håber, at andre også kan have glæde af rådet 
Anmeld