Godt råd mod rød numse

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.063 visninger
12 svar
0 synes godt om
11. januar 2012

Tona

Jeg vil gerne give det her råd videre, som jeg selv har haft rigtig meget glæde af på det seneste.

Amanda får aldrig rød numse, undtagen når hun skal have tænder, hvor det så går helt amok.

Jeg interesserer mig så meget for naturbehandling og læser meget om det. I den forbindelse læste jeg så at rød numse skyldes at barnets urin er for syreholdig og dermed irriterer huden. Det kan man så rette op på ved at give barnet noget mere basisk kost. Her anbefalede bogen så kartofler og grøntsager, især gulerødder. Jeg prøvede det så af på Amanda som lige har fået 3 tænder på 10 dage (!) og derfor var noget så eftertrykkeligt plaget af rød numse. I løbet af et døgn hvor jeg gav hende rigeligt med gulerodsstave at gnave af gik det fuldstændigt over også selv om hendes tænder stadig vokser. Normalt ville det vare ved i mindst en uge endnu hvor jeg skulle smøre med salve og kæmpe med det. Men nu pist væk på et døgn og det eneste jeg skulle gøre var at give hende nogle kartofler og en 4-5 gulerodsstave om dagen. Bogen skriver så, at hvis barnet udelukkende ammes er det moren som skal spise det i stedet

Håber, at andre også kan have glæde af rådet

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. januar 2012

Pige2009

God tråd

Anmeld

11. januar 2012

Tona

Baagøe skriver:

God tråd

Tak

Først da jeg læste det tænkte jeg sådan lidt at det kan da ikke passe...men det virker i alt fald på Amanda

Anmeld

12. januar 2012

Pige2009

Amandas-mor skriver:

Tak

Først da jeg læste det tænkte jeg sådan lidt at det kan da ikke passe...men det virker i alt fald på Amanda

Laura er heldigvis ovre det nu som 2-årig, men hendes røde numse viste sig så også at være svamp, da hun var spæd

Anmeld

12. januar 2012

Tona

Baagøe skriver:

Laura er heldigvis ovre det nu som 2-årig, men hendes røde numse viste sig så også at være svamp, da hun var spæd

Uh ha da  Ja det er jo lidt noget andet end alm. rød numse...

Anmeld

15. januar 2012

Pige2009

Amandas-mor skriver:

Uh ha da  Ja det er jo lidt noget andet end alm. rød numse...

Lige præcis - men så var det godt, at SP kunne se det, så efter en uges behandling med Brenthan to gange dagligt, var hun god igen og så viste jeg også efterfølgende, hvordan det så ud. Idag har hun stadig af og til svamp, selvom hun er 2 år og 3 mdr. Min SP sagde også, at mange faktisk ikke ved det, hvis det er svamp - mig selv inklusive

Anmeld

16. januar 2012

Tona

Baagøe skriver:

Lige præcis - men så var det godt, at SP kunne se det, så efter en uges behandling med Brenthan to gange dagligt, var hun god igen og så viste jeg også efterfølgende, hvordan det så ud. Idag har hun stadig af og til svamp, selvom hun er 2 år og 3 mdr. Min SP sagde også, at mange faktisk ikke ved det, hvis det er svamp - mig selv inklusive

Godt det hjalp, men lidt trælst at det bliver ved at komme tilbage...

Men nu ved du i alt fald hvordan det ser ud så du er opmærksom på det  Er det svært at se at det er det?

Anmeld

16. januar 2012

Pige2009

Amandas-mor skriver:

Godt det hjalp, men lidt trælst at det bliver ved at komme tilbage...

Men nu ved du i alt fald hvordan det ser ud så du er opmærksom på det  Er det svært at se at det er det?

Ja, altså hvis SP ikke havde sagt, at det var svamp, ville jeg ikke have vidst det. Synes ikke det var nemt at kende forskel

Anmeld

17. januar 2012

Tona

Baagøe skriver:

Ja, altså hvis SP ikke havde sagt, at det var svamp, ville jeg ikke have vidst det. Synes ikke det var nemt at kende forskel

Næh, jeg syntes generelt det var sådan, især i starten, at selv om man havde været til forberedelse, læst bøger i spandevis om børnepleje set dvd'er osv så var der bare meget som man ikke havde styr på alligevel før man fik det at vide

Anmeld

17. januar 2012

Roselil

Profilbillede for Roselil

Synes det lyder meget logisk det med kosten. Vi spiser meget grønt herhjemme, men Elias kan dog stadig blive rød ved tænder, men ikke voldsomt.

Vi bruger kartoffelmel i stedet for creme eller babypudder. Det opsuger fugten så huden ikke bliver irriteret og så ved man, at der ikke er nogen kemikalier i og prisen ligger ca. en tredjedel under hvad babypudder koster

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.