Clarasmor2010 skriver:
hehe ja jeg er jo ret meget på bar bund men jeg tænker bare at når man nu "kun" har en andel af boligen er der så regler for hvad man må lave om inde i boligen? Må man selv lave nyt køkken og alt sådan noget? Sorry hvis jeg spørger dumt men ved simpelthen ingenting omkring andelsboliger.
Er du glad for at bo i andel? Levede det op til dine forventninger? (hvis man kan sige det sådan) 
Der er ingen dumme spørgsmål
Hvor skulle du også vide det fra
hehe
Jamen lejligheden er som udgangspunkt DIN
Og reglerne er ikke meget anderledes end fra ejerboligforeninger. Forskellen er dog, at du ikke kan sælge lejligheden til den pris du vil. Hele andelsforeningen har en værdi, og så får din lejlighed en pris alt efter hvad du har af kvadratmeter og forbedringer (giver det mening?
.)
Du må lave lige præcis hvad du har lyst til, for det er dig som ejer den
Der er dog nogle regler omkring opførsel i henhold til larm, husdyrshold, adfærd i opgang/fællesrum/etc som er vedtaget af foreningen. 1 gang om året er der et møde for alle andelshaverne, hvor man kan tage forslag op til afstemning (om man f.eks. må have hund eller ej) og andet i den dur.
I vores andelsforening må man f.eks. ikke have hund, men gerne kat (
SUK!). Man må ikke vaske tøj, eller arbejde efter kl 20 i selve lejligheden og man må ikke være til gene for naboerne efter kl 23. Det er nogle meget almindelige regler. Man kan rent faktisk også blive smidt ud af en andel, selvom man har købt den! Hvis man får 3 uafhængige klager og det vurderes af bestyrrelsen at man skal ud (men så tror jeg også man virkelig skal være på tværs!
.)
Jeg er som udgangspunkt rigtig glad for at bo i andel
Vi har en dejlig og velfungerende forening (ikke mindst med en ordentlig økonomi - VIGTIGT!) Vi har et dejligt lukket gårdmiljø, som er total børnevenlig med stor legeplads. Og så har vi en vicevært som tager sig af alt praktisk i gården.
Dog købte vi den da markedet var på sit højeste, hvilket vil sige, at vi på få måneder mistede næsten 200.000 kr
Vi må simpelthen ikke sælge den til den pris vi købte den. Det er super ærgerligt.
En anden positiv ting er, at der altid er hjælp at hente, hvis nu der f.eks. er problemer med vand, varme, strøm, tv-signal, internet, eller andet
Puuh det blev langt
hehe. Håber det var til at forstå hele smørren.