råd mod kvalme ..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

852 visninger
10 svar
0 synes godt om
11. januar 2012

Ardijana

Hejsa tøser,,

jeg er i uge 9+2 har har sådan en kvalme, nogle gange opkast
jeg har fået kvalme piller, imod det, men andre der har prøvet det som hjælper, eller andre råd.. ?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. januar 2012

MyLittleBaby

Ardijana skriver:

Hejsa tøser,,

jeg har fået kvalme piller, imod det, men andre der har prøvet det som hjælper, eller andre råd.. ?

Under min graviditet havde jeg kun kvalme tre dage, og på trejde dag kastede jeg op, og siden forsvandt kvalmen helt  Indtil jeg skulle føde... 

Men når jeg ligger syg med kvalme osv plejer en coca cola (det skal være den originale) at kunne tage det værste. Ellers er der lige nogle link som jeg håber du kan bruge.

http://www.sol.dk/debat/82-fri-debat-helse-a-sundhed/1169861-5-sikre-rad-mod-kvalme/1169861?limitstart=0&limit=400

http://www.min-mave.dk/alm-problemer-under-graviditeten/kvalme.htm

http://husrad.com/kvalme.html

Jeg håber du finder en løsning 

Anmeld

11. januar 2012

K&S

Ardijana skriver:

Hejsa tøser,,

Jeg brugte SeaBand armbånd fra apoteket - det reddede mig de første 4½ måned med kvalme

Anmeld

11. januar 2012

StineW79

Profilbillede for StineW79

Mælk og caco!! Hjælper her hver gang. Vh stine

Anmeld

11. januar 2012

Kvist

Ardijana skriver:

Hejsa tøser,,

Her bestod min morgenmad de første par måneder af et æble og en stak mariekiks, det tog kvalmen..

Anmeld

11. januar 2012

StineW79

Profilbillede for StineW79

Er også helt med på mariekiks!!! Vh stine

Anmeld

11. januar 2012

Mother-love

Hej med dig. Jeg havde kvalme og opkast i stor stil fra uge 6 og frem til 18. Uge. Puhhh det var hårdt. Jeg gik i Matas og købte de der sea band. Som er nogle armbånd med en kugle i hver som skal trykke ind i håndleddet. Og de hjalp mig meget. De tog ikke det hele men de gjorde så jeg kunne holde det ud,
Og så hold da fra alt med syre. Jeg havde altid drukket meget cola. Og var bevidst om at jeg self skulle stoppe med det når jeg var gravid men det gik helt af sig selv for hver gang jeg fik noget med meget syrer i så kastede jeg op. Samt så banan kunne godt ligge et låg på i det stykke tid. Og så drik mælk.
Det kunne jeg ikke for kunne slet ikke tåle det mindste der havde med mælk og gøre.
Held og lykke med kvalmen.

Anmeld

12. januar 2012

Vinker

Jeg led også meget af kvalme under sidste graviditet. Mener det var fra ca uge 8 og til uge 20 - af og til med opkast om morgenen. Synes ikke der var det store der hjalp mig. Jo de der seaband hjalp i starten, men så var det som om kroppen blev vant til dem og så hjalp de ikke en dyt mere. Det bedste jeg kunne gøre var at sørge for ikke at blive sulten så jeg spiste lidt hele tiden - spiste mange krydderboller uden noget på og så kiks.

Er spændt på hvor slemt det blir denne gang. Er kun 5+3, men fornemmer allerede en mild kvalme ind indimellem. specielt hvis jeg har for stramme bukser på

Anmeld

12. januar 2012

MortilCilas

Ginger ale skulle hjælpe

Anmeld

12. januar 2012

Mor til matilde og gustav

Ardijana skriver:

Hejsa tøser,,

tictac, mandler og dåse ananas, det hjalp på mig og tro mig jeg prøvede meget efter som jeg kastede og havde kvamle fra morgen til aften i de første 4mdr og i den sidste mdr

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.