fortrydelsespille men gravid

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Har du prøvet det?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

11.344 visninger
13 svar
0 synes godt om
11. januar 2012

Anonym trådstarter

Jeg kunne godt tænke mig at vide om der er nogle her inde som har stået i denne situration: Have sex, tage en fortrydelsespille og alligevel stå med en positiv graviditetstest selvom man har taget pillen?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. januar 2012

Muhmi

Hvis man er blevet gravid allivel så er pillen taget efter de 72 timer man skal tage den i... Og tror faktisk ikke det er muligt at fostret vil overleve pillen selvom det er over 72 timer efter...

Anmeld

11. januar 2012

RGN

Profilbillede for RGN

Der er faktisk ingen garanti for at tabletten virker.

Selvom man skal tage den inden for 3 døgn falder virkningen af tabletten dag for dag.

Således er der kun 55 % sandsynlighed for at den virker efter 48 timer.

Anmeld

11. januar 2012

Rikke _ Mor til Ida <3

Det er ikke sket for mig, men jeg så en udsendelse i tvet på et tidspunkt med en som var på ppiller og havde taget fortrydelsespille og hun var stadigvæk gravid

Anmeld

11. januar 2012

JonTri

Kender en dreng på 8, der overlevede fortrydelsespillen. Han er sund og rask... Og ganske uvidende om hans første skæbne:-). 

Har aldrig selv taget en, hvilket resulterer at jeg napper en hurtig 3'er til sommer:-). 

Anmeld

11. januar 2012

Anonym trådstarter

Jeg var desværre nødsaget til at tage en og jeg læste indlægsseddlen hvor der stod at man kunne risikere at blive gravid alligevel og det ikke var dokumenteret at barnet ville tage skade af at man havde taget den. Så det må jo være sket før og kunne lade sig gøre for barnet at overleve det ellers går jeg ikke ud fra man skriver det.

Anmeld

11. januar 2012

FogL

Muhmi skriver:

Hvis man er blevet gravid allivel så er pillen taget efter de 72 timer man skal tage den i... Og tror faktisk ikke det er muligt at fostret vil overleve pillen selvom det er over 72 timer efter...

Men der er vel alligevel en chance for det, siden man skal tage den i det tidsrum  

Håber ikke for TS at du står i den situation - i så fald, får du lige en krammer 

Anmeld

11. januar 2012

Gaia

Har aldrig taget en og tror heller ikke jeg kunne få mig selv til det. 

Anmeld

11. januar 2012

komodo

Muhmi skriver:

tog den 8 timer efter samlejet, og istedet for at få en reel blødning, pletblødte jeg lidt og stod 2 uger efter med en positiv test, kan kun være blevet gravid der da det er det eneste samleje jeg havde i en 4 måneders periode, så det kan godt lade sig gøre jeg havde sex kl. to om natten og stod ved apoteket da det åbnede og tog pillen med det samme, har hverken kastet op eller noget så den kan ikke være kommet op den vej 

Anmeld

11. januar 2012

komodo

Skal måske lige pointere at min dreng også er sund og rask og at lægerne ikke tog meget notits af at jeg havde taget sådan en pille, de virkede ihvertfald overhovedet ikke bekymrede for om barnet skulle have taget skade af det

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.