Mobning i børnehaven :-(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

743 visninger
7 svar
0 synes godt om
7. marts 2009

JulieE

Jacob bliver mobbet i børnehaven. Det er så så træls g jeg bliver helt ked af det bare ved tanken. Det skal til at starte med siges at Jacob er en populær og afholdt dreng i sin børnehave og han har rigtig mange gode venner, MEN... Der er to (måske 3) drenge på Jacobs stue, som er rigtig stride. De driller verbalt flere af de andre børn. Den ene dreng har Jacob gået i vuggestue med også og den anden er først kommet til i børnehaven og ind i mellem leger de rigtig godt og begge plage-onder kommer tit og spørge om jacob vil lege, om de må komme med hjem og lege Og i førlge forældrene til ham vi kender fra vuggestuen ser han faktisk ret meget op til Jacob (Jacob er ca ½ år ældre end ham). Jacob har også været hjemme hos ham og der leger de fint uden noget.
Det sker stort set hver uge, nogle gange flere gange om ugen, at jacob kommer hjem og siger at X & Y siger jeg kun er 3 år, X& Y siger jeg ikke skal i skole, X & Y kalder mig en baby osv. plus en masse rigtig grimme navnje bliver han også kaldt. Jeg har haft fat i pædagogerne på stuen og de har bekræftet den er god nok og de har også snakket om det til samling og med børnene. Samtidig siger de også at de to drenge søger Jacob og ser op til ham... Hvad stiller man op med den besked??

Nu har jeg så fundet ud af det ikke kun er Jacob det går udover. Men faktisk en stor del af drengen. Jeg snakkede med en anden drengs mor igår og han havde længe været rigtig ked af at skulle i børnehave og reageret agressivt derhjemme. Men ikke sagt noget til forældrene, nu har de så efterhånden lagt 2+2 sammenog har også haft fat i børnehaven uden der er sket en bedring. Så nu vil vui prøve sammen at få dem i tale. Det er bare ikke OK de får lov.

Men, hvad fanden kan man mere gøre?? Jeg har overvejet at tage fat i forældrene til ham vi kender fra vuggestuen og snakke med dem, men ved ikke om det hjælper en dyt??? En del af problemet , tror jeg nemlig, er at der ikke bliver sat grænser, sagt nej til grims sprog osv. Bare så fucking træls, at det går ud over Jacob og flere andre

Men, piger, hvis I har nogle idéer til hvad vi kan gøre, kom endelig med dem!!!

Knus fra
Julie - som ellers er ret glad for Jacobs børnehave!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. marts 2009

Muslingen

Hej Julie.
Det er præcist det samme nede i Amalies børnehave - og vi har fundet ud af at det er en stor del af grunden til at hun har været så ked af det på det sidste.
Efter at en mor har talt med meget store bogstaver overfor pædagogerne, har de nu besluttet at afprøve nogle af Kronprinsesse Marys metoder. Hun er jo med i et større mobbeprogram som rigtig mange børnehaver bruger med succes. Prøv at foreslå det dernede. Det er noget med at de taler med børnene om hvordan det føles at blive mobbet og så er det noget med at lave nogle øvelser med børnene hvor de masserer hinanden, for det er sværere at mobbe når man lige har masseret hinanden.
Håber i kan få det løst.
Kh Fie

Anmeld

7. marts 2009

Tina2

Ej hvor er det bare supersynd for Jacob og de andre:-(

Den er godt nok lidt svær, men du kan da prøve at snakke med forældrene, hvis det ikke hjælper at tage fat i børnehaven...... Hvilket det jo BURDE!

Der var en dreng i Filucas børnehave for et års tid siden som var ret meget efter hende..... Han er 1 år ældre end hende og hun sagde tit at han drillede hende......

En dag da jeg kom ind i børnehaven var der kun ham og Filuca ude ved skabene og jeg hørte han sagde til hende hun var dum eller lign, og lige som det var sagt, så han mig (som kiggede meget surt på ham), han gik meget hurtigt ind på toilettet og jeg gik efter.....
Åbnede døren ind til toilettet og sagde meget bestemt til ham, at hørte jeg EN GANG MERE at han havde drillet Filuca, så blev jeg MEGET vred på ham og ville ringe til hans mor.........

Siden da har der INTET været og han snakker også rigtig pænt til mig, når jeg kommer;-)
Ham og Filuca leger fint sammen nu:-)

Ved godt man ikke lige kan sige du kunne gøre det samme, men det kunne jo godt være det kunne hjælpe lidt, at de VIDSTE du overvejede at ringe til deres forældre... Jeg ved det ikke, men her hjalp truslen.... :-)

Håber virkelig I finder en løsning på det, for det er bare ikke sjovt at blive drillet!!!!

Kram Tina

Anmeld

8. marts 2009

JulieE

Muslingen skriver:

Hej Julie.
Det er præcist det samme nede i Amalies børnehave - og vi har fundet ud af at det er en stor del af grunden til at hun har været så ked af det på det sidste.
Efter at en mor har talt med meget store bogstaver overfor pædagogerne, har de nu besluttet at afprøve nogle af Kronprinsesse Marys metoder. Hun er jo med i et større mobbeprogram som rigtig mange børnehaver bruger med succes. Prøv at foreslå det dernede. Det er noget med at de taler med børnene om hvordan det føles at blive mobbet og så er det noget med at lave nogle øvelser med børnene hvor de masserer hinanden, for det er sværere at mobbe når man lige har masseret hinanden.
Håber i kan få det løst.
Kh Fie

Hej Fie!!

Det var lige sådan nogle guldkorn jeg ledte efter. Jeg vil nemlig tage mig en snak emd en af de to primære pædagoger på Jacobs stuen mandag eller tirsdag og så vil jeg da helt klart spørge om det var noget at bruge Kromprinsesse Marys metoder. Synes de lyder rigtig gode.

Hvordan går det så med Amalie i børnehaven nu?? Er det blvevet bedr -Er hun blevet gladere for at komme derned??

Knus fra
Julie

Anmeld

8. marts 2009

JulieE

Tina2 skriver:

Ej hvor er det bare supersynd for Jacob og de andre:-(

Den er godt nok lidt svær, men du kan da prøve at snakke med forældrene, hvis det ikke hjælper at tage fat i børnehaven...... Hvilket det jo BURDE!

Der var en dreng i Filucas børnehave for et års tid siden som var ret meget efter hende..... Han er 1 år ældre end hende og hun sagde tit at han drillede hende......

En dag da jeg kom ind i børnehaven var der kun ham og Filuca ude ved skabene og jeg hørte han sagde til hende hun var dum eller lign, og lige som det var sagt, så han mig (som kiggede meget surt på ham), han gik meget hurtigt ind på toilettet og jeg gik efter.....
Åbnede døren ind til toilettet og sagde meget bestemt til ham, at hørte jeg EN GANG MERE at han havde drillet Filuca, så blev jeg MEGET vred på ham og ville ringe til hans mor.........

Siden da har der INTET været og han snakker også rigtig pænt til mig, når jeg kommer;-)
Ham og Filuca leger fint sammen nu:-)

Ved godt man ikke lige kan sige du kunne gøre det samme, men det kunne jo godt være det kunne hjælpe lidt, at de VIDSTE du overvejede at ringe til deres forældre... Jeg ved det ikke, men her hjalp truslen.... :-)

Håber virkelig I finder en løsning på det, for det er bare ikke sjovt at blive drillet!!!!

Kram Tina

Sejt at du fik stoppet ham drengen ia t drille Filuca! Tro mig, hvis jeg tog en af dem i det, ville der falde verbalt brænde ned, så de aldrig har oplevet magen!!!

Som jeg ogsår skrev til Fie, tager jeg fat i en af de to pædagoger på stuen mandag eller tirsdag og beder dem om at gøre noget NU!!!! Der skal bare ske noget og sker det ikke overvejer jeg om en seddel til alle forældre kunne værer næste skridt og ellers er det direkte til forældrene. Det skal stoppes, for de skal altså gå i børnehave sammen 1½ år endnu...

Knus fra
Julie

Anmeld

8. marts 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Æv, hvor er jeg bare mega ked af at læse det du skriver!!!

Vi har også én i børnehaven, der mobber. Hun er bare et MØGBARN... Men det værste er, at det kommer fra hendes forældre. Jeg kan se, hvordan forældrene taler til hende og hvordan hendes mor bare ligner en af dem der mobbede i skolen selv. Derfor virker det bare så håbløst, med den pige. De andre der driller, er 'blot' nogen der prøver grænser af...

Men jeg hader bare den slags, for man aner virkelig ikke hvad man skal gøre. Jeg blev selv mobbet mega meget, i skolen og vil bare ikke have at det skal gå ud over Idun!!!

De gange, hvor der har været noget i børnehaven, har jeg taget en snak med pædagogerne og de har snakket om tingene på samling. Så er det som regel blevet bedre, bortset fra hende der møgbarnet

Håber I finder en løsning med ham.

KRAM

Anmeld

10. marts 2009

tumle81

Øv hvor er det bare træls...

Det er så synd for børnene, især når man selv lægger stor vægt på at lære sine børn om gode manerer og om hvordan man skal behandle andre mennesker!

Vi har vist ikke nogen der mobber, ikke som jeg lige ved af ihvertfald, Der er de sædvanlige små drillerier, men det er temmelig uskyldigt!

Dog er der en pige som går på Valdemars stue men her ved overflytning til SFO skal hun på Victorias stue. Hun har en storebror og er ellers ældste pige ud af tre piger på 1-2-3 år!! De kommer fra Egypten, og jeg ved at moren ikke er helt rask hverken fysisk eller mentalt!
Hun er simpelthen så strid overfor de andre børn. Victoria kom hjem en dag og lignede en der havde været oppe at slås med en kat, og jeg fik at vide at pågældende pige var blevet sur over at Victoria ville hjælpe hende hen på madrassen til samling!!! En dag kom Valdemar også hjem med rifter i hele hovedet og de var ikke helt klar over hvem det var, men jeg har nu mine anelser! Kender en der har været pædagog medhjælper i børnehaven, og hun siger at de (pigen og lillesøsteren på 2) overhovedet ikke kender grænserne og at man tydeligt kan mærke de er vant til at kæmpe for opæmærksomhed!!!

Håber at det hjælper at du tager en snak med børnehaven, for det er ikke til at holde ud at Jacob skal være ked over at gå i børnehave...

Knus Kathrina

Anmeld

10. marts 2009

Tina72

ja der kan gå en lille djævle op i en når andre børn er efter ens barn- MEN det er vel pædagogerne eller forældrene som SKAL stoppe (selvom jeg nok selv ville have en umådelig trang til at spænde ben for ungen hehe). Nå men til det: Hvad med at Jacon intiverede ham drengen med hjem at lege? kunne jo være at han ville i kontakt med Jacob, du skriver jo at pædagogerne fortæller de ser op til Jacob, måske ved de bare ikke lige hvordan de skal komme i kontakt med ham og det hele ender galt?

Jeg syntes godt nok også det er tidligt at de begynder at mobbe hinanden???

Håber I finder en god løsning på det :-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.