NV skriver:
For at i kan forstå mit problem vil jeg lige opsumere de sidste år af mit liv. 
Jeg studere htx pånu fjere år, da jeg i sommerferien til mit tredje år blev gravid, valgte jeg at snakke med min studievejleder ***, som jeg aftalte med at jeg kunne strække studiet over fire år i stedet for de normale tre. Her aftalte vi også at jeg skulle afslutte halvdelen af fagne det ene år og den anden halvdel i år.
Hvilket betød at jeg skulle til eksamner to måneder efter fødslen på tredje år, kom jeg også og bestod dem alle, på trods af graviditet og problemer under graviditeten. (er lidt stolt af mig selv.) 
Jeg startede så op på fjere år præcis fem måneder efter fødslen, og det går fint.
NU er mit problem så det, at kæresten og jeg har hele tiden gået og forventet jeg skulle på barsel når jeg er færdig på htx, da jeg ikke har brugt min barsel endnu, tog kun pause fra studiet kort. Men nu fortæller ydelseskontoret at jeg har brugt min barsel...
min kærestes vejleder (er igang med efter uddannelse), siger at jeg ikke har brugt min barsel, men siger så også at jeg SLET IKKE kan gå på barsel da jeg ikke arbejder...
Min egen vejleder på Celf, er bare ikke til at få noget ud af... nu aner jeg ikke hvad der sker når jeg til sommer er færdig med min htx...
Nåå ja, så fik vi fat i nogle andre på komunen som så siger jeg skal søge ind et sted, når jeg bliver optaget skal jeg tage barsel...
men hvis man ringer til SU som jo så er dem der skal give mig barsels SU, så siger de at det er de ikke ansat til at svare på...
SÅ HVEM I DENNE VERDEN KAN SÅ SVARE MIG PÅ DET???
Nogle der kan fortælle mig om jeg kan eller IKKE kan få barsel, for her i vordinborg kan man åbenbart ikke finde ud af det... 
Er ved at blive skør af alle de forskellige udmeldinger...
Vil bare godt have mit år hjemme med min datter som jeg føler jeg fortjener, og virkelig ser frem til... og helst uden alle de her problemer. 
Men jeg svare ud fra at du ikke har haft et job: Det jeg fik at vide fra su-styrelsen og kommunen var at hvis man er under uddannelse, er man berettiget til de 12 ekstra su-klip og intet andet. De 12 klip kan man så vælge om man vil holde fri i max. et år eller få dem udbetalt lidt af gangen, men kun når du er igang med den uddannelse du fik barnet under. Intet andet er du berettiget til og du kan ikke tage barslen når du er færdig med den uddannelse du fik barnet under. Dog er der nogle regler hvis du har født så du ikke ville kunne nå at få dem udbetalt inden du er færdig, men da det lyder til det er noget tid siden du har født, burde du ikke hører ind under den regl.