er så snot forvirret... nogle der kender dette problem???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. januar 2012

Tystys14

An&Jo skriver:

så er det nok nærmere su styrelsen du skal ringe ind til..

De har hjulpet mig en del, for den vejledere der er på skolerne er ikke altid helt up to date med det hele..

Hi hi ja se jeg nåede jo frem til det samme igår, men når jeg så ringer til su, siger de at det er min vejleder der har sat det igang... øh... men hende kan jeg ikke få fat på, og den ene gang i sidste uge jeg fik fat i hende, sagde hun at det var su jeg skulle snakke med...  de smider bare en rundt...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. januar 2012

Enirt

l.kjoeller skriver:

Ja hold da op jeg kan godt forstå du er forvirret. Jeg går ledig men kan gå på barsel på barselsdagpenge . Men kan selvfølgelig være du ikke er dagpenge berettiget? så menes der nok at når du er færdig skal du på kh og der kan man vidst ikke holde barsel.

Man kan godt holde barsel selvom man er på kontant hjælp, det var min veninde da hun var færdig med HF på VUC. Men det er vist lidt bøvlet og det giver ikke ret meget i indtægt

Anmeld

11. januar 2012

Tystys14

Enirt skriver:

Man kan godt holde barsel selvom man er på kontant hjælp, det var min veninde da hun var færdig med HF på VUC. Men det er vist lidt bøvlet og det giver ikke ret meget i indtægt

Hvad fik hun? og hvordan endte det med hun fik det. Hvem gik hun til??? for jeg kan ikke få svar på noget som helst fra nogen som helst, og er ved at blive lidt små irreteret på det offentlige.

Anmeld

11. januar 2012

Enirt

NV skriver:

Hvad fik hun? og hvordan endte det med hun fik det. Hvem gik hun til??? for jeg kan ikke få svar på noget som helst fra nogen som helst, og er ved at blive lidt små irreteret på det offentlige.

Jeg ved ikke hvad hun fik, men hun var nede på kommunen på kontanthjælps afdelingen.

Har du prøvet at ringe til et job center måske, jeg tænkte bare at de ville have styr på SU, dagpenge og kontanthjælp og det kunne være de kendte til de forskellige regler

Anmeld

11. januar 2012

Enirt

Enirt skriver:

Jeg ved ikke hvad hun fik, men hun var nede på kommunen på kontanthjælps afdelingen.

Har du prøvet at ringe til et job center måske, jeg tænkte bare at de ville have styr på SU, dagpenge og kontanthjælp og det kunne være de kendte til de forskellige regler

Søgte lige på google på barsel under uddannelse og fandt den her side, du kan lige se om det er noget du kan bruge

http://www.ug.dk/flereomraader/maalgrupper/videreg aaende_uddannelse/orlov_paa_videregaaende_uddannel ser.aspx

Anmeld

11. januar 2012

Enirt

Enirt skriver:

Søgte lige på google på barsel under uddannelse og fandt den her side, du kan lige se om det er noget du kan bruge

http://www.ug.dk/flereomraader/maalgrupper/videreg aaende_uddannelse/orlov_paa_videregaaende_uddannel ser.aspx

Der er også den her side

https://www.borger.dk/Emner/familie-og-boern/Orlov /Sider/barselsorlov.aspx

Anmeld

11. januar 2012

mn

NV skriver:

For at i kan forstå mit problem vil jeg lige opsumere de sidste år af mit liv.

Jeg studere htx pånu fjere år, da jeg i sommerferien til mit tredje år blev gravid, valgte jeg at snakke med min studievejleder ***, som jeg aftalte med at jeg kunne strække studiet over fire år i stedet for de normale tre. Her aftalte vi også at jeg skulle afslutte halvdelen af fagne det ene år og den anden halvdel i år.  Hvilket betød at jeg skulle til eksamner to måneder efter fødslen på tredje år, kom jeg også og bestod dem alle, på trods af graviditet og problemer under graviditeten. (er lidt stolt af mig selv.)

Jeg startede så op på fjere år præcis fem måneder efter fødslen, og det går fint.

NU er mit problem så det, at kæresten og jeg har hele tiden gået og forventet jeg skulle på barsel når jeg er færdig på htx, da jeg ikke har brugt min barsel endnu, tog kun pause fra studiet kort. Men nu fortæller ydelseskontoret at jeg har brugt min barsel...  min kærestes vejleder (er igang med efter uddannelse), siger at jeg ikke har brugt min barsel, men siger så også at jeg SLET IKKE kan gå på barsel da jeg ikke arbejder...  

Min egen vejleder på Celf, er bare ikke til at få  noget ud af... nu aner jeg ikke hvad der sker når jeg til sommer er færdig med min htx...

Nåå ja, så fik vi fat i nogle andre på komunen som så siger jeg skal søge ind et sted, når jeg bliver optaget skal jeg tage barsel...  men hvis man ringer til SU som jo så er dem der skal give mig barsels SU, så siger de at det er de ikke ansat til at svare på...  SÅ HVEM I DENNE VERDEN KAN SÅ SVARE MIG PÅ DET???

Nogle der kan fortælle mig om jeg kan eller IKKE kan få barsel, for her i vordinborg kan man åbenbart ikke finde ud af det...

Er ved at blive skør af alle de forskellige udmeldinger...  Vil bare godt have mit år hjemme med min datter som jeg føler jeg fortjener, og virkelig ser frem til... og helst uden alle de her problemer.

Nu ved jeg ikke om du har haft job ved siden af?

Men jeg svare ud fra at du ikke har haft et job: Det jeg fik at vide fra su-styrelsen og kommunen var at hvis man er under uddannelse, er man berettiget til de 12 ekstra su-klip og intet andet. De 12 klip kan man så vælge om man vil holde fri i max. et år eller få dem udbetalt lidt af gangen, men kun når du er igang med den uddannelse du fik barnet under. Intet andet er du berettiget til og du kan ikke tage barslen når du er færdig med den uddannelse du fik barnet under. Dog er der nogle regler hvis du har født så du ikke ville kunne nå at få dem udbetalt inden du er færdig, men da det lyder til det er noget tid siden du har født, burde du ikke hører ind under den regl.

Anmeld

11. januar 2012

l.kjoeller

Enirt skriver:

Ved som sagt ikke hvordan det fungerer på kh lød bare til det var den melding der var kommet

Anmeld

11. januar 2012

l.kjoeller

NV skriver:

Troede alle kvinder der får børn kunne gå på barsel? men der kan man bare se hvor smart vores samfund er indrettet...

så smart at ingen kan finde hovede eller hale på det hele.  Øv hvor er jeg træt af at være forvirret... Har jo heller ikke lyst til, når jeg søger ind et sted senere at det første jeg gør det er at gå på barsel... altså det virker bare forkert...  Ville heller holde den pause nu efter htx, pga man har kørt på uden pauser siden 0 klasse i folkeskolen, tog ikke 10 gik videre dirkete fra 9 klasse til gym.  Så vil godt holde lidt fri efter med min datter.

ja det kan jeg godt forstå. må jo håbe det en fejlmelding

Anmeld

11. januar 2012

Tystys14

Enirt skriver:

Min kæreste siger han har været inde på den side. Men kigger lige på det selv.  Ringer en gang til jobcenter tak  så må vi se hvad de har. Får nok noget helt fjere eller femte.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.