Trææt ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

586 visninger
6 svar
0 synes godt om
11. januar 2012

Anonym trådstarter

Skriver ANO da jeg er lidt flov over at være så træt. 

min søn 9mdr på mandag.

Han har siden han var 3mdr sovet igennem om natten - indtil julen, der fik storm en forkølelse, hoste og lidt tryggen for ørerne.

jeg fik af lægen  salt vands næse dråber og junior pernodil. det er 1½ uge siden ..

Han sover stadig ikk om natten, i nat var vi oppe hver 2time, han vågner græder kort og falder hen igen + er lidt urolig når han sover om natten .. der er ingenting i dagtimerne, der er han glad, leger og tilpas..

har idag snakket med SP'en her til morgen hun mener det er fordi han er ved at være så gammel, hvor der sker så mange nye ting, og derved får lidt stress .. at han er overstemuleret (staves) ..

hvad ville i mene, og hvad har i af gode råd ? .- er ved at være SÅ træt at jeg har svært ved at finde overskudet og energien til ham og hverdages pligter. ( er alene)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. januar 2012

An&Jo

Anonym skriver:

min søn 9mdr på mandag.

Han har siden han var 3mdr sovet igennem om natten - indtil julen, der fik storm en forkølelse, hoste og lidt tryggen for ørerne.

jeg fik af lægen  salt vands næse dråber og junior pernodil. det er 1½ uge siden ..

Han sover stadig ikk om natten, i nat var vi oppe hver 2time, han vågner græder kort og falder hen igen + er lidt urolig når han sover om natten .. der er ingenting i dagtimerne, der er han glad, leger og tilpas..

har idag snakket med SP'en her til morgen hun mener det er fordi han er ved at være så gammel, hvor der sker så mange nye ting, og derved får lidt stress .. at han er overstemuleret (staves) ..

hvad ville i mene, og hvad har i af gode råd ? .- er ved at være SÅ træt at jeg har svært ved at finde overskudet og energien til ham og hverdages pligter. ( er alene)

det kan sagtens være overstimulering, men det kan også bare være en periode han er inde i..

måske i skulle få tjekket ørerne igen, bare for en sikkerhedsskyld..

Anmeld

11. januar 2012

Anonym trådstarter

An&Jo skriver:

det kan sagtens være overstimulering, men det kan også bare være en periode han er inde i..

måske i skulle få tjekket ørerne igen, bare for en sikkerhedsskyld..

den maskine der målet trykket i hans øre, viste ikk at der var et voldsom tryk ..

hvordan overstimulering?? og hva kan jeg gør ?

Anmeld

11. januar 2012

K&S

Anonym skriver:

min søn 9mdr på mandag.

Har I været hos en ørelæge? Eller "bare" jeres egen læge? 

Anmeld

11. januar 2012

Anonym trådstarter

K&S skriver:

Har I været hos en ørelæge? Eller "bare" jeres egen læge? 

vores egen læge for 1½ uge siden ..

og ringet til spen og hun mente han var overstimuleret .. hva det betyder ved jeg ikk-

Anmeld

11. januar 2012

4xGreve

At være overstimuleret betyder at han har fået for mange indtryk som han skal bearbejde... Har i prøvet at lade ham sove ved jer? Putte ham tæt? Skærme ham for stimulanser mm.? 

Har selv et barn der let bliver overstimuleret dog pga. For tidlig fødsel sp vores er i en ekstrem grad men det ses som regl når de skal sove og når de sover for det er der de bearbejder alle de indtryk de har fået i løbet af dagen...

Det her er dit barns måde at sige fra på og at nu trænger Han til en pause med noget mere ro omkring sig

Anmeld

11. januar 2012

Jonatansmor

Overstimulering kommer du til livs med ro og stilhed. Hvordan er hans putterutine?

Foregår det i et rum med meget lys, meget lyd (fjernsyn/radio/mobilsnak) kan det stresse. Det tager kroppen ca 20 minutter før hjernen kan falde til ro. Meget god huske-regel.

Her starter aftenrutinen med mad kl 18. Fra 18.30 (vi spiser meget langsomt, hyggesnakker når vi ofte har gæster) til kl 19.00-19.15 (alt efter hvor træt han er) leger vi med togbanen, kigger i bogen, leger med duplo - alt der involverer tæt, rolig kontakt far/mor og drengen. Tv er slukket, radioen kører stille i køkkenet.

19.15 er det badetid, det tager gode 20 minutter, han får creme på hele kroppen hver 3-4 dag her i vintertiden (god måde at få ham helt afslappet) og så siger vi godnat og han puttes.

Men nu hvor han er 9 måneder sker der rigtigt meget. Han bliver mere og mere bevidst om hans omgivelser, han lægger mærke til at du bevæger sig rundt og han er i fuld sving med at finde rundt i sin egen krop. Alt det kan overstimulere ham.

Se efter træthedstegn, her begynder drengen at rode i hans hår og ved hans øre. Så er det ved at være badetid.
Vender han hovedet væk hvis du forsøger at få kontakt, kan det være et tegn.

Google "overstimulering 9 måneder baby" - du vil se lyset, som vi så det herhjemme en sen nattetime hvor vi var tæt på at gå hjemmefra

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.