godmorgen de damer!
jeg har en fantastisk dejlig søn på 18 uger. han har altid haft et godt sove hjerte, og har aldrig (heller ikke som spæd) ikke ville sove om natten. jeg vugger ham i søvn, og har lært at elske at lulle ham til han næsten sover. han har de sidste 2½ måned sovet mellem 10 og 12 timer, alt efter om han har været træt kl 20 eller 22 (vågner altid kl 8). efter han er blevet lagt, og er faldet hen har han også altid vågnet ca 3 kvarter efter (nogen der har en forklaring på det?!) og jeg kunne 95% af gangene bare give ham sutten og putte dynen om ham, og han sov videre. dette kunne han gøre 1-5 gange og så sov han som en sten i 6 timer.så jeg kan ikke gå i seng samme tid som min søn, på en dag hvor han bliver lagt kl 22, for jeg ved jo at han vil vågne igen!
men den sidste uges tid har det været ret slemt. han plejer ikke at vågne om natten, medmindre han er sulten. men det gør han altså nu. mange gange!! det kunne jeg lige leve med, da han jo faldt i søvn efter at have fået sutten. men i nat!! oh my god.. jeg har sammenlagt sovet 2 timer, og ikke en gang i træk. hver gang jeg lagde ham, gik der 20 min, så var han vågen igen. og sutten var ikke nok! han skulle op og vugges. min ryg gør simpelthen så ondt i dag, og mit hoved er ved at springe i luften.
han var pylret om dagen for 2 uger siden, og jeg tænkte at det var tigerspringet (han er født 14 dage over termin). og han er nu sød og dejlig nem igen om dagen. jeg har ingen idé om hvad det kan skyldes, og hvad pokker stiller jeg op i nat, uden at rive hoved af mig selv! jeg måtte bare have det ud, og håbe på nogle gode råd? jeg ved at mange oplever dette hver nat, men det er som sagt første gang jeg oplever han ikke vil sove.
Anmeld