Kan det være rigtigt.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

475 visninger
4 svar
0 synes godt om
10. januar 2012

Alexander&Lærke

Jeg har lige fået første mens efter min fødsel for godt 6 md siden, og puha den er styg. Men det værste er at jeg nu i 1 1/2 døgn har haft voldsomme mens smerter, sådan nogle sammentrækninger/krampeagtige i mave/underliv føles næsten som de efterveer jeg også døjede med i dagene efter fødslen.

Jeg har måtte tage smertestillende 2 gange i går og 3 gange i dag, for at kunne holde det ud, plus have manden hjem til middag for at hjælpe mig med børnene... Jeg plejer normalt ikke have smerter ved mens, men skal love for at det har jeg nu. Har været rigtigt skidt idag.

Bør jeg kontakte lægen hvis smerterne stadig er der i morgen...?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. januar 2012

AnneBJ

Min første menstruation efter fødslen var også ond!! Hvis jeg ikke med min logik havde vidst det ikke var muligt, ville jeg have troet det var optakt til endnu en fødsel... 

Anmeld

10. januar 2012

Faith

Da jeg fik min første mens ca ½ år efter fødslen af drengene, følte jeg at jeg fødte en gang mere. Og der kom rent faktisk et stykke moderkage med ud. På størrelse med en lille kyllingefilet. Det var helt "friskt" og lugtede ikke grimt eller noget. Jeg pakkede det ind og tog det med til lægen fordi jeg seriøst troede det var et foster. Men lægen konstaterede at det "bare" var et stykke af moderkagen som stadig havde siddet fast oppe i mig. Derfor det ikke var gået i forrådnelse. Det var simpelthen bare så grim en oplevelse.

Nå men som svar på dit spørgsmål, så tror jeg det er ret normalt at det gør herre nas første gang man får mens. Min læge forklarede mig at kroppen renser godt og grundigt ud efter fødslen. I mit tilfælde var det så en ret heftig udrensning

Jeg ville tage til lægen hvis de stærke smerter bliver ved.

Anmeld

11. januar 2012

Alexander&Lærke

AnneBJ skriver:

Min første menstruation efter fødslen var også ond!! Hvis jeg ikke med min logik havde vidst det ikke var muligt, ville jeg have troet det var optakt til endnu en fødsel... 

tusind tak for svar.. Ja det har bare gjort herre nas, øv osse.

Anmeld

11. januar 2012

Alexander&Lærke

Faith skriver:

Da jeg fik min første mens ca ½ år efter fødslen af drengene, følte jeg at jeg fødte en gang mere. Og der kom rent faktisk et stykke moderkage med ud. På størrelse med en lille kyllingefilet. Det var helt "friskt" og lugtede ikke grimt eller noget. Jeg pakkede det ind og tog det med til lægen fordi jeg seriøst troede det var et foster. Men lægen konstaterede at det "bare" var et stykke af moderkagen som stadig havde siddet fast oppe i mig. Derfor det ikke var gået i forrådnelse. Det var simpelthen bare så grim en oplevelse.

Nå men som svar på dit spørgsmål, så tror jeg det er ret normalt at det gør herre nas første gang man får mens. Min læge forklarede mig at kroppen renser godt og grundigt ud efter fødslen. I mit tilfælde var det så en ret heftig udrensning

Jeg ville tage til lægen hvis de stærke smerter bliver ved.

tusind tak for svar, jeg ville ikke lige skrive det i oplægget, da jeg synets det lyd lidt voldsomt, men har præsis har det som endnu en fødsel var igang. Men det er da rart at høre at det godt kan føles sådan. 

Jeg husker bare ikke at det var sådan med min søn overhoved. Men der er der nok også forskeld på.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.