Det bedre liv varet kort :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.256 visninger
13 svar
0 synes godt om
10. januar 2012

Diana...

I går var en dejlig dag, jeg var i en børnehave her i byen og skulle starte der på mandag. Godt nok kun 4 ugers praktik og der efter ansat med løntilskud men der får jeg da lidt mere i kasse end nu, og jeg kommer ud og arbejder og inden for det fag jeg skal for at kunne komme i gang med uddannelse om 2 år. Så jeg var jo bare over lykkelig. 

Vi var endelig begynd af være sådan nogen lunde med i vores økonomi vi manglet kun 4 regninger samlet beløb 21000 hvor de 14000 er huset. Vi plejer at få henstand til 1 måned efter da vi så får børnepenge og kan betale huset. 

Nåå men denne gang ville de så ikke give os henstand til d. 20 altså 10 dage endnu og vores hus ville ryge på tvangsaktion ved 3 rykker vi har så fået de 2 og hvis det passer med perioden mellem rykkerne så ryger vores hus på tvangsaktion næste uge! 

Jeg har kun fået 2000 i KH denne gang og kan derfor ikke dække nogen af mine udgifter. Manden chef har besluttet af rykke lønningerne til ulige uger så han få ikke løn torsdag som normalt men første næste torsdag og får så kun 1 lønning i denne måned. 

Jeg skulle holde min datters 1 års fødselsdag på søndag det kan jeg så ikke nu da der ikke engang er råd til at få mad på bordet da der virkelig ikke er flere penge. Jeg ved godt det en lille ting men jeg synes bare deres 1 års fødselsdag er stor og jeg havde glædet mig. 

Vi har i forvejen de sidste 2 måneder virkelig vendt hver en krone 30 gange har stået med lommeregner når vi har været ude og handle. Nu er der ikke flere kroner og vende og jeg ved ikke hvad jeg skal gøre. 

Vi har ramt bunden og jeg ved ikke hvordan man kommer op igen. 

Undskyld for jeg lige læsser af på jeg med sidder alene her hjemme og ved ikke lige hvad jeg skal gøre af mig selv  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. januar 2012

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Ej, søde. Det gør mig rigtig ondt. Jeg håber det bedste for jer og sender et KÆMPE knus afsted.

Er der ingen som I kan låne lidt af til I går børnepenge, så huset ikke ryger på tvang?

Du skal også have - i alt den elendighed - have et KÆMPE tillykke med din praktikplads. Det er da bare rigtig dejligt og det bliver rigtig godt for dig, at komme ud igen og have noget at rive i.

Anmeld

10. januar 2012

Pia.

Først et stort knus ....

Jeres hus ryger ikke på tvang - jeg regner med det er den husleje der skulle falde 1.1.12 I ikke har betalt - så kan du være helt rolig - men jeg tænker lidt at når I så betaler d. 20 jan. Hvad gør I så her d. 1 feb - har I fået nok ind der .... Du ved bedst af alle at jeg er røget ned med et hus da jeg blev skilt og der går tid inden det kommer på tvang - lang tid ... Ingen er interesseret i at jeres hus skal ryge på en tvangsauktion - så jeres kreditforening/låne mulighed vil da gøre alt for at hjælpe jer ....

Forstår godt du føler det hele vælter for jer - og hold fast i fødselsdagen på søndag og lav en kande kaffe og bag en gang boller - er sikker på dem I har inviteret er nogen der står jer tæt og vil forstå jeres situation !

Stort varmt knus fra Pia.

Anmeld

10. januar 2012

FrkT

Åhh nej søde Diana 

Hvad er det for noget regning i huset (har aldrig været husejer, så har ikke lige forstand på hvad der er af regninger).

Hvad med jeres familie, kan de ikke hjælpe?

Ved slet ikke hvad jeg skal sige, det er fandme noget lort!

Og så kan jeg blive hamrende sur over at de rige brokker sig over hvis børnechecken fjernes fra dem - de har vist ikke prøvet at kæmpe!

Pengene ER ikke blevet betalt som jeg forstår det, er det forkert? Ej hvor er det bare noget lort altså!

Anmeld

10. januar 2012

Diana...

Pia. skriver:

Først et stort knus ....

Jeres hus ryger ikke på tvang - jeg regner med det er den husleje der skulle falde 1.1.12 I ikke har betalt - så kan du være helt rolig - men jeg tænker lidt at når I så betaler d. 20 jan. Hvad gør I så her d. 1 feb - har I fået nok ind der .... Du ved bedst af alle at jeg er røget ned med et hus da jeg blev skilt og der går tid inden det kommer på tvang - lang tid ... Ingen er interesseret i at jeres hus skal ryge på en tvangsauktion - så jeres kreditforening/låne mulighed vil da gøre alt for at hjælpe jer ....

Forstår godt du føler det hele vælter for jer - og hold fast i fødselsdagen på søndag og lav en kande kaffe og bag en gang boller - er sikker på dem I har inviteret er nogen der står jer tæt og vil forstå jeres situation !

Stort varmt knus fra Pia.

Vi betaler kvartal i huset og vi plejer at kunne få det rykket til d. 20 hvor børnepengene falder det en måned senere da vi skal betale den 20 på huset hver kvartal. 

Jeg forstå det heller ikke med det tvangs for jeg kende en de lod med vilje vær med at betale på deres hus og der gik næsten et år før det røg på tvangs. 

Men hende der stå med de pantebreve vi har i huset hun siger 3 rykker også ryger det på tvangs og på 20 dage har hun sendt 2 og nr 3 skulle så komme nu her. 

Anmeld

10. januar 2012

Diana...

FrkT skriver:

Åhh nej søde Diana 

Hvad er det for noget regning i huset (har aldrig været husejer, så har ikke lige forstand på hvad der er af regninger).

Hvad med jeres familie, kan de ikke hjælpe?

Ved slet ikke hvad jeg skal sige, det er fandme noget lort!

Og så kan jeg blive hamrende sur over at de rige brokker sig over hvis børnechecken fjernes fra dem - de har vist ikke prøvet at kæmpe!

Pengene ER ikke blevet betalt som jeg forstår det, er det forkert? Ej hvor er det bare noget lort altså!

De 14000 det er det vi betaler på huset lige som husleje. De sidste er bla nogen forsikringer en meget høj dyrelæge regning på vores hund så det nogen meget vigtige regninger der ligger der. 

Anmeld

10. januar 2012

FrkT

Diana... skriver:

De 14000 det er det vi betaler på huset lige som husleje. De sidste er bla nogen forsikringer en meget høj dyrelæge regning på vores hund så det nogen meget vigtige regninger der ligger der. 

Okay. Kan Claus måske prøve at snakke med sin chef om at få lønnen udbetalt før tid? Hvis han nu forklarer situationen!

Anmeld

10. januar 2012

Diana...

Det ville han gøre idag, Men da han er 14 dages lønnet er det jo ikke så meget men da nok til at betale halvdelen af huset. 

Anmeld

10. januar 2012

Diana...

MoarHvidovre skriver:

Ej, søde. Det gør mig rigtig ondt. Jeg håber det bedste for jer og sender et KÆMPE knus afsted.

Er der ingen som I kan låne lidt af til I går børnepenge, så huset ikke ryger på tvang?

Du skal også have - i alt den elendighed - have et KÆMPE tillykke med din praktikplads. Det er da bare rigtig dejligt og det bliver rigtig godt for dig, at komme ud igen og have noget at rive i.

Mange tak søde- 

Anmeld

10. januar 2012

FrkT

Diana... skriver:

Det ville han gøre idag, Men da han er 14 dages lønnet er det jo ikke så meget men da nok til at betale halvdelen af huset. 

Okay, hvis I får det, kan I så ikke prøve at få udsættelse på resten? Måske det hjælper hvis I har halvdelen?

Ellers hvad med at låne det fulde beløb af jeres familie eller noget?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.