Købe brudekjole senest..... Hvornår???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.457 visninger
7 svar
0 synes godt om
9. januar 2012

DreamChild

Jeg skal giftes den 23 Juni. Jeg har lige læst at man vist skal købe sin brudekjole senest 5 måneder før bryllupet Mit problem er at jeg er i fertilitetsbehandling, så jeg ved jo ikke om jeg når at blive gravid inden bryllupet.

Jeg tror jeg ved hvilken type brudekjole jeg jeg vil have på, hvis jeg ikke når at få mave på, men den kan ikke bruges hvis jeg begynder at få en tyk mave, så der er jeg nød til at have en helt anden kjole på.

Hvad pokker skal jeg gøre i sådan en situation??? Jeg kan altså ikke købe 2 kjoler for at være sikker på at have en brudekjole til min bryllupsdag.

Er der ikke andre der har stået i en nogenlunde samme situation?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. januar 2012

serinasmor

DreamChild skriver:

Jeg skal giftes den 23 Juni. Jeg har lige læst at man vist skal købe sin brudekjole senest 5 måneder før bryllupet Mit problem er at jeg er i fertilitetsbehandling, så jeg ved jo ikke om jeg når at blive gravid inden bryllupet.

Jeg tror jeg ved hvilken type brudekjole jeg jeg vil have på, hvis jeg ikke når at få mave på, men den kan ikke bruges hvis jeg begynder at få en tyk mave, så der er jeg nød til at have en helt anden kjole på.

Hvad pokker skal jeg gøre i sådan en situation??? Jeg kan altså ikke købe 2 kjoler for at være sikker på at have en brudekjole til min bryllupsdag.

Er der ikke andre der har stået i en nogenlunde samme situation?

hmmm .... ville ringe til stedet hvor din drømmekjole er og spørge dem

kan altså ikke se hvorfor man ikke kan købe brudekjole 14dage før og så evt betale ekstra for at de kan nå at rette den til

Anmeld

9. januar 2012

CA

Jeg ville finde begge kjoler i samme biks, og forklare den situationen. Så ved de, hvad de skal kunne bestille hurtigt hjem og have rettet til, og du behøver ikke købe 2. Du kan vel også sagtens købe den i hvert fald 2 mdr. før - også hvis du er gravid når den tid kommer. 

Og tillykke med kommende bryllup

Anmeld

9. januar 2012

mariesmavse92

Hvorfor skal den købes 5 måneder før???? Jeg købte min ugen før, og den var først færdig hos skrædderen dagen før  stresset, men fint!

Anmeld

9. januar 2012

FamilenStorm

Hejsa..

Jeg vi skulle giftes fandt jeg min kjole 1 mdr før brylluppet, var ikke noget jeg gik vildt op i ( troede jeg) så anede ikke at det nok havde været en god ide at begynde at kigge list før ;-)

Men tror ikke det skal være senere end en mdr før da der skal være tid til at rette til, prøve den og evt rette til igen, og så prøve den igen inden bryllup..

Vi nåede det, da de heldigvis var rigtig søde i butikken og fin den sendt afsted som "haster" ;-)

Anmeld

10. januar 2012

DreamChild

Tak for jeres svar.

Jeg havde bare læst at man skulle købe den mindst 4-5 måneder inden bryllupet, for hvis man skulle have kjolen hjem i ens størrelse og hvis den skal rettes til.

Men det lyder til at det vist ikke er et must

Anmeld

10. januar 2012

Putomanen

Jeg står i præcist samme situation som dig, og jeg har grublet meget over, hvad vi skal gøre.

Som det ser ud nu, hvis jeg bliver gravid i dette forsøg, vil jeg være ca. 4 måneder henne, når vi skal giftes. Så der vil jeg højst sandsynligt have en god mave på. Hvis ikke det lykkes, vil jeg slet ikke være gravid, da jeg vil vente med næste forsøg til efter brylluppet.

Mange steder siger, at man skal bestille kjolen 4-5 måneder før. Men jeg har ringet rundt i dag, og det kan bestemt godt lade sig gøre at købe kjole 3 måneder før, som jeg har tænkt mig, da jeg så ved om jeg har testet positivt eller ej. Så bliver det "bare" en af kjolerne som hænger i butikken i den rigtige størrelse eller som leverandøren har på lager. På 3 måneder kan de ikke nå at bestille den hjem og få produceret den desværre.

Som konklussion, så kan du godt vente med at bestille kjole, men der er ikke det samme udvalg. Men som en anden foreslår, så tag ud og prøv kjoler nu, og find en flot ikke-gravid kjole og en flot gravid kjole

Anmeld

10. januar 2012

DreamChild

Putomanen skriver:

Jeg står i præcist samme situation som dig, og jeg har grublet meget over, hvad vi skal gøre.

Som det ser ud nu, hvis jeg bliver gravid i dette forsøg, vil jeg være ca. 4 måneder henne, når vi skal giftes. Så der vil jeg højst sandsynligt have en god mave på. Hvis ikke det lykkes, vil jeg slet ikke være gravid, da jeg vil vente med næste forsøg til efter brylluppet.

Mange steder siger, at man skal bestille kjolen 4-5 måneder før. Men jeg har ringet rundt i dag, og det kan bestemt godt lade sig gøre at købe kjole 3 måneder før, som jeg har tænkt mig, da jeg så ved om jeg har testet positivt eller ej. Så bliver det "bare" en af kjolerne som hænger i butikken i den rigtige størrelse eller som leverandøren har på lager. På 3 måneder kan de ikke nå at bestille den hjem og få produceret den desværre.

Som konklussion, så kan du godt vente med at bestille kjole, men der er ikke det samme udvalg. Men som en anden foreslår, så tag ud og prøv kjoler nu, og find en flot ikke-gravid kjole og en flot gravid kjole

Hvis jeg bliver gravid i dette forsøg så vil jeg være 6 måneder henne til bryllupet, så tror jeg venter lidt med at købe.

Vil ikke ud og se på brudekjole og så forelske mig i en som jeg måske alligevel ikke kan få på, så vil jeg hellere tage chancen og vente lidt med det

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.