sove på maven?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

505 visninger
7 svar
0 synes godt om
6. marts 2009

Diana...

Hej piger

Hvorfor er det at spæd børn ikke må sove på maven?

Og hvad kan der ske?

Knus Diana

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. marts 2009

MoarViborg

http://babyklub.netdoktor.dk/dk/babyklub/learning/healthiness/article.jsp?articleIdent=dk.babyklub.learning.healthiness.dk_babyklub_xmlarticle_000643

Dette er en artikel fra netdoktor.. man ved tilsyneladende ikke med sikkerhed hvad det er der er så farligt ved at lade barnet sove på maven, men man ved at der er langt færre spædbørn der lider vuggedøden efter at anbefalingerne går på at barnet skal sove på ryggen..

Anmeld

7. marts 2009

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)
Det er pga. vuggedød. Man har fundet ud af efter, at man lader spædbørn sove på ryggen, at dødligheden er faldet markant ifm. vuggedød. De må først sove på maven når de selv kan vende sig.

/ Katja 38+2

Anmeld

7. marts 2009

Henni

Nu at sove på ryggen, jeg har altså hørt fra mange at de lægger deres baby på sigen Må man så ikke det???

Anmeld

7. marts 2009

Diana...

Henni skriver:

Nu at sove på ryggen, jeg har altså hørt fra mange at de lægger deres baby på sigen Må man så ikke det???

vi var på børneafdelingen på herning hospital og der lagde de min lille baby på siden og sov så tror der er delte meninger om dette.

Anmeld

7. marts 2009

Henni

Det er da bare overhovedet ikke til at finde ud af hehe..

Anmeld

7. marts 2009

MoarLK

De anbefaler at man ligger sit barn til at sove på ryggen for at undgå vuggedød.
Barnet kan jo ikke vende sig selv endnu. Hvis man ligger dem på siden kan de vælte ned på maven og kan ikke vende sig selv igen. Så helst på ryggen.

Anmeld

7. marts 2009

Henni

AAArh det er sådan det hænger sammen.. Super så tror jeg da jeg kan finde ud af det

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.