Kønsvorte og rift???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.139 visninger
3 svar
0 synes godt om
9. januar 2012

Anonym trådstarter

Hej i skønne damer. 

Jeg er meget aktiv herinde, men jeg skriver som ano, da jeg syntes at det er lidt pinligt.. 

Jeg har fået en lille knop nede ved min skede, meget tæt på skedeåbningen. Det minder alt i alt om en kønsvorte(tror jeg) Der er kun en og den er meget lille. Ville høre om der er andre der har haft kønsvorter under graviditeten? Kan de behandles når man er gravid? Har hørt at de kan forsvinde efter fødslen igen, så ved ikke rigtigt om jeg skal gøre noget ved det. Jeg er så nervøs for GYN. undersøgelse, så vil bare søge råd ved jer først. 

Udover det har jeg meget hård mave, der kommer tit en lille smule blød med ud, når jeg har afføring, det kan se voldsomt ud i toilettet, men ikke på papiret, det gør ikke ondt på nogen måde. Kan det bare være en rift?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. januar 2012

Mother-love

Anonym skriver:

Hej i skønne damer. 

Jeg er meget aktiv herinde, men jeg skriver som ano, da jeg syntes at det er lidt pinligt.. 

Jeg har fået en lille knop nede ved min skede, meget tæt på skedeåbningen. Det minder alt i alt om en kønsvorte(tror jeg) Der er kun en og den er meget lille. Ville høre om der er andre der har haft kønsvorter under graviditeten? Kan de behandles når man er gravid? Har hørt at de kan forsvinde efter fødslen igen, så ved ikke rigtigt om jeg skal gøre noget ved det. Jeg er så nervøs for GYN. undersøgelse, så vil bare søge råd ved jer først. 

Udover det har jeg meget hård mave, der kommer tit en lille smule blød med ud, når jeg har afføring, det kan se voldsomt ud i toilettet, men ikke på papiret, det gør ikke ondt på nogen måde. Kan det bare være en rift?

Har ikke forstand på dermed kønsvorter under en graviditet troede egentlig det var en sygdom man blev smittet med hvis den anden har den.

Men ved dog at selvom de fleste siger at de sidder på skamlæberne så kan de også sidde i skeden og skedeåbningen. For jeg har fået fjernet mine ved en gynokolog pga de netop sad i skeden og man ikke må bruge det der smøremiddel på slimhinderne. Men synes du skal gå til lægen med det.

Med hensyn til det andet. Så er det nok en rift eller en hæmoride. Hæmorider kan godt bløde lidt. Men ikke noget farligt. Og lægen gør ikke noget ved dem imens du er gravid.

Anmeld

9. januar 2012

Moms

hej

kan knoppen ikke være en bums på kønslæben? Har du haft kønsvorter før? Dem skal du vel smittes med.....

Hvis den er øm, er det sikkert en infektion.

Blod i forbindelse m. afføring kan være en rift, men det kan også være hæmorrhider. De kan også sidde indenfor, så du ikke kan se eller mærke den/dem ved endetarmsåbningen.

Jeg fik en hæmorrhide under graviditeten, som blev helt vild stor under fødslen. Mit råd er at få det undersøgt og behandlet, de kan godt være ret ubehagelige og svie temmelig meget i forbindelse med afføring. Hvis du har hård mave, så bør du forebygge det - det kan give hæmorrhider og rifter.

Spis lidt svesker eller køb lactulose eller paraffinolie på apoteket.

Moms

Anmeld

9. januar 2012

Anonym trådstarter

Den sidder lige ved mellemkødet, men tættest på skedeåbningen. Den er på en måde stilkede, ligesom et modermærke. Jeg har aldrig haft kønsvorter før, derfor er jeg meget i tvivl. Med hensyn til blod fra endetarmen, det gør ikke på nogen måde ondt og det er kun engang imellem at der er blod med.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.