Jeg er virkelig blevet forvirret. Min vejleder på skolen henviser mig til HK, men jeg kan ikke finde konkrete svar på deres hjemmeside og venter på at blive optaget i fagforeningen før jeg kan ringe til dem (går jeg ud fra?!)
Sagen er den:
Jeg skal til at starte grundforløb som klinikassistent. Da jeg er over 25 år, kan jeg få voksenelevløn under uddannelsen. Men jeg kan også se at der er specielle vilkår der er gældende, men jeg kan ikke se hvilke det er!
Nu har jeg googlet i ét væk for at finde svar, og det eneste der er sket er at jeg er blevet mere forvirret. Nu kan jeg se at man skal være ufaglært, eller have været ledig i seks mdr (men jeg har været på su), eller ikke at have brugt sin uddannelse i fem år (jeg blev færdig med en anden uddannelse i september), før man kan få voksenløn. Jeg kan også se at det har været sådan før, at uddannelsen skal være til et job hvor der er mangel på arbejdskraft, er det stadig sådan? Og i så fald er det kun i to år (ud af tre) hvor arbejdspladsen kan få tilskud til at give voksenløn.
Men for hulan da - kan de ikke bare skrive hvordan det hænger sammen, og så er det sådan det er? Det er så indviklet. Det er bare rart at vide om vi skal klemme ballerne sammen i tre år hvor jeg kun tjener 9000-10.000 kr før skat, eller om jeg er berrettiget til 18.000 kr før skat, hvilket gør en temmelig stor forskel. Jeg er ved at rive håret ud af hovedet på mig selv. Vil helst ikke søge elevplads før jeg ved hvordan det hænger sammen da jeg nødig vil stå og virke som en der ikke ved noget om sine rettigheder 
Håber der er nogen herinde som kan fortælle mig lidt om hvordan det hænger sammen, evt som selv er voksenelev som klinikassistent? 
Håber mit indlæg gav mening! 
Anmeld