Første nat uden sut :-((

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

443 visninger
8 svar
0 synes godt om
6. marts 2009

Fines mor

Vi har været temmelig længe om at komme igang med at lægge sutten.
Josephine har holdt på, at når hun blev 5 år så skulle sutterne til Pyt fra julekalenderen. Så igår da hun kom iseng, så holdt jeg hende op imod hendes ord. Det tog 1 time at falde i søvne, men så lykkes det :-)
Jeg er spændt på, at se hvordan det går i aften..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. marts 2009

Tina2

Hvor spændende:-) Er hendes tænder ikke mærkede af det? Filuca havde antydninger af suttebid da hun afleverede sine til julemanden da hun var knap 3 år, men tænderne rettede sig ind efter 1 måned....

Held og lykke med det:-)

Anmeld

6. marts 2009

Fines mor

Nej faktisk ikke, for hun har ikke brugt den "rigtigt" længe, så vi ventede kun på GO .. det var så igår. :-) NU bliver det lidt nemmere at komme af med Isabellas, for imens hun har haft sine har det været vanskeligt.

Anmeld

7. marts 2009

Muslingen

Tillykke med det. Det er godt at det lykkedes. Det må være ekstra svært når hun er så stor.
Pyha jeg gruer for at skulle tage sutten fra Cecilie. Hun ELSKER bare sine sutter. Men hun er næsten 2½ og indenfor de næste måneder skal der vist gøres noget seriøst. Vi prøver lidt i det daglige, men det går ikke så godt

Anmeld

7. marts 2009

JulieE

Muslingen skriver:

Tillykke med det. Det er godt at det lykkedes. Det må være ekstra svært når hun er så stor.
Pyha jeg gruer for at skulle tage sutten fra Cecilie. Hun ELSKER bare sine sutter. Men hun er næsten 2½ og indenfor de næste måneder skal der vist gøres noget seriøst. Vi prøver lidt i det daglige, men det går ikke så godt

Hej Fie!

Det er jo lige du har skrevet om!! Øv hvor er hun glad for sutterne. Hun vil helst løbe rundt med 1 i munden og 1 hånden, hvis hun altså får lov

Vi kæmper en brav kamp for at begrænse det til sovetid og når man er MEGET ked af det. Men hun finder dem ind i mellem i sengen (når sgu ikke altid at få dem fjernet) så er det bare svært at få dem fra hende. Jeg regner med at den kamp skal stå til sommer. Overvejer at "glemme" dem når vi tager over i sommerhuset på bornholm... Så er der ikke noget at gøre og Bornholm er løbet tør for sutter

Håber I finder ud af noget med cecilie!

Knus fra
Julie

Anmeld

7. marts 2009

Muslingen

Hej Julie.
Det lyder som en plan - håber bare ikke at ferie så gr helt i fisk
VI må overveje noget lignende...
Kh Fie

Anmeld

8. marts 2009

JulieE

Ja, der er sæføli en risiko for det går helt i ged, men tror det er noget med at begrænse sutteriet meget i perioden optil, så skridtet ikke bliver helt så stort.
Med Jacob gik det nemt. Han havde fået en rigtig grim vane med at ligge og smide sutter ud af sengen og så skulle vi komme ind og samle dem op. En aften fik jeg nok, gaveham sutterne for 117. gang og sagde at smed han dem ud igen, så tog jeg dem altså... Og da han gjorde det igen, gik jeg ind og hentede sutterne og tog dem med ud i stuen og knægten lagde sig til at sove uden... og næste dag fik ah at vide, da han skaulle sove middags lur st sutterne var væk og i løbet af 3 dage var han helt suttefri... Jubiiii!!!

Knus fra
Julie -som glæder sig til sutterne og bleerne er væk

Anmeld

9. marts 2009

Susan1978

hej Helle

Jeg kan sagtens følge den kamp, vi slap heldigvis ret billigt.
Jeg mener det var julen inden Ea blev 4 (synes ikke det var julen inden hun blev 3) at vi gav sutterne til julemanden og hun fik den der My liltle Pony med lydene.
Det tog 3 nætter så havde hun heldigvis glemt dem. Men hun mente jo at mormor ikke havde afleveret dem hun havde, men dem havde vi skam også givet til julemanden.

Jeg ved det bliver en kamp med Emil, selvom han aldrig bruger sin sut andet end når han sover eller er max ked af det.
Men fx i bilen, så er sutten bare en must. Det bliver helt sikkert også en kamp.

har ikke helt besluttet om det bliver julen hvor han er 3 eller 4.. men det bliver samme ritial.

Held og lykke med det.

Susan

Anmeld

9. marts 2009

Fines mor

Det går faktisk ret godt med projektet, igår spurgte hun kun efter sutten 1 gang inden hun skulle sove. Jeg tror hun har fundet ud af, at de kommer altid ikke tilbage. Men den første aften der var jeg godt ked af det, og lliiiige ved at give mig - men det går jo ikke!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.