Blw

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

801 visninger
8 svar
0 synes godt om
9. januar 2012

RiUL

Hej mamas

Nu er Oliver jo snart 4 mdr, og så kommer SPen jo og snakker grød..

Meen, herhjemme har vi overvejet den metode der hedder baby-led weaning, hvor man springer grød og mos over, og fuldammer til baby er 6 mdr, og derefter begynder baby at være med til at spise det mad forældrene får

Vi har overvejet det for føler ikke at Oliver er klar  til grød/mos, og selvom han er en storspiser, så sover han altså ml. 7-9 timer i træk om natten

- Andre der har overvejet BLW?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. januar 2012

Kofoed.

Jeg har overvejet det meget, men har ikke endelig besluttet mig.

Anmeld

9. januar 2012

morpåthurø

Jeg har besluttet mig for at Marius skal have grød og mos. Vi starter om en måneds tid. Han er kun lige 3 mdr og virker allerede svær at mætte med bryst, så han blir supl. med MME, så derfor vil jeg ikke undvære at give grød og mos. Det har jeg heller ikke gjort med han brødre og det har jeg været rigtig glad for.

Men jeg kan da absolut godt se fordele og ulemper ved begge dele

Anmeld

9. januar 2012

SaNiNa

Jeg ville nok ikke gå direkte over til almindelig mad, da hans mave slet ikke er vendet til andet end mælk og det kan give nogle problemer.

At han stadig bliver mæt i mælk nu betyder ikke at han gør det om 1 uge eller 1½ månede. Naia bliver ikke rigtig mæt hos mig mere og flasken vil hun bare ikke. Så jeg kæmper for hun lige bliver 3½månede og gerne 4 måneder så det grød

Anmeld

9. januar 2012

akskovmose

Vi gjorde det med vores 2. barn Noah, men dengang (7 år siden) havde det ikke et navn. Han blev ammet til 6 mdr og startede så på en kombi-kost af mælk fra mig og alm mad. Han ville IKKE have grød.. Min efraring siger mig så at det er meget individuelt fra barn til barn hvad man kan gøre.. Marcus vores ældste var hel klar på grød allerede som 3 1/2 mdr.. Vores 3. barn Alma Sofie startede en kombi af grød/alm mad/ mme da hun var ca 5 mdr. Valdemar satser jeg på at amme fuldud til 6 mdr og så ellers grød/alm mad til supplement..

Jeg syntes det er en god måde at gøre det med at vente til de er 6 mdr, men igen kun hvis det passer til barnet.. 

Anmeld

9. januar 2012

RiUL

akskovmose skriver:

Vi gjorde det med vores 2. barn Noah, men dengang (7 år siden) havde det ikke et navn. Han blev ammet til 6 mdr og startede så på en kombi-kost af mælk fra mig og alm mad. Han ville IKKE have grød.. Min efraring siger mig så at det er meget individuelt fra barn til barn hvad man kan gøre.. Marcus vores ældste var hel klar på grød allerede som 3 1/2 mdr.. Vores 3. barn Alma Sofie startede en kombi af grød/alm mad/ mme da hun var ca 5 mdr. Valdemar satser jeg på at amme fuldud til 6 mdr og så ellers grød/alm mad til supplement..

Jeg syntes det er en god måde at gøre det med at vente til de er 6 mdr, men igen kun hvis det passer til barnet.. 

Ja, lige præcis - hvis det passer til barnet

Vi har en meget selvstændig herre Som ikke vil ha andet end mors bryst i munden, medmindre han selv putter det i munden. 

Og selvfølgelig skal han da ha mulighed for grød/mos hvis han ikke kan mættes af amning så længe

Anmeld

9. januar 2012

RiUL

SaNiNa skriver:

Jeg ville nok ikke gå direkte over til almindelig mad, da hans mave slet ikke er vendet til andet end mælk og det kan give nogle problemer.

At han stadig bliver mæt i mælk nu betyder ikke at han gør det om 1 uge eller 1½ månede. Naia bliver ikke rigtig mæt hos mig mere og flasken vil hun bare ikke. Så jeg kæmper for hun lige bliver 3½månede og gerne 4 måneder så det grød

Jeg har læst at barnet selv styrer hvor meget det vil spise, og jeg vil selvfølgelig amme ved siden af. Det kan ofte tage op til 2 mdr før barnet begynder at spise rigtigt af maden, og at maven så stille og roligt vænner sig til det, fordi det er i barnets tempo

Anmeld

9. januar 2012

SaNiNa

RiUL skriver:

Jeg har læst at barnet selv styrer hvor meget det vil spise, og jeg vil selvfølgelig amme ved siden af. Det kan ofte tage op til 2 mdr før barnet begynder at spise rigtigt af maden, og at maven så stille og roligt vænner sig til det, fordi det er i barnets tempo

selvfølgelig kan man ikke gå direkte for ammning/flaske man trapper jo lige så stille ned i det tempo barnet sætter.

Men jeg tror nu stadig at barnet hat godt at grød enden man begynde på rigtig mad da grød mere meget mere mildt for maven end kød, rugbrød osv er.

Ikke at jeg ikke syntes i skal vente hvis det kan, det syntes jeg faktisk kun er godt da det er det man anbefaler.

Så jeg ville nok bruge en 2-3 uger med grød og så lige så stille tilføre lidt "almindelig" mad til grøden

Anmeld

9. januar 2012

Ka+Ma=Be

RiUL skriver:

Hej mamas

Nu er Oliver jo snart 4 mdr, og så kommer SPen jo og snakker grød..

Meen, herhjemme har vi overvejet den metode der hedder baby-led weaning, hvor man springer grød og mos over, og fuldammer til baby er 6 mdr, og derefter begynder baby at være med til at spise det mad forældrene får

Vi har overvejet det for føler ikke at Oliver er klar  til grød/mos, og selvom han er en storspiser, så sover han altså ml. 7-9 timer i træk om natten

- Andre der har overvejet BLW?

Puh jeg ved ikke helt Men jeg kan godt følge dine tanker.

Jeg har givet Benjamin lidt risgrød med banan, og det kan han godt lide, men man kan se, at det er lidt svært for ham.

Da jeg prøvede at give ham kartoffelmos, var han ved at kløjs i det! Så det er han bestemt ikke klar til. Derfor giver jeg den lige lidt endnu med fuld amning.

I morgen kommer SP'en. Så skal vi lige have talt det hele igennem

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.