Åha, de tænder.....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

408 visninger
4 svar
0 synes godt om
6. marts 2009

Tina2

Min søn Milas på 21 mdr slog et hjørne af sin ene fortand i efteråret..... Her i februar faldt han igen og slog et stort stykke af den modsatte fortand.....

Vi var ved tandlægen med ham og de sagde alt så ok ud.....

Men var afsted igen igår, da han de sidste dage har grædt meget og været meget sur/hys og sagt av, av og puttet fingrene i munden.
De lagde lidt plast på den fortand der var værst, men synes bare slet ikke det har hjulpet... Han kom ud at sove nu her og plejer at sove som en sten i 2-3 timer, men vågnede efter 20 min og græd og havde fingrene i munden, ville ikke ha sin sut (meget usædvanligt)

Nu skal vi til vagttandlægen igen her i eftermiddag. Synes den fortand er ved at tage farve og det er som om den er lidt brunlig øverst, altså som om der er slået af den ind til nerven eller noget:-S

Synes sgu det er så synd for ham:-( Tandlægen sagde igår at der ikke var tegn på 2 års tænderne var ved at bryde igennem endnu......

Han havde en dum vane da han var yngre med at gå og bide sig i kinderne, og det har han så ikke gjort noget tid, men nu er den gal igen, de er temmelig ødelagte på indersiden:-(
Men ER der flosser så blir man jo også ved at bide......

KAN der ikke være noget galt med den fortand selvom de har set på den??? Synes iøvrigt de var ret hurtige igår til at sige alt var ok....

Synes bare slet ikke han er som han plejer, han vil løftes op hele tiden og pyldrer, tager fingrene i munden og siger av, av......

Har nogen af jer oplevet noget lign???

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. marts 2009

Miamaja

jeg ville tage til en anden tandlaege - en decideret bornetandlaege. og saa synes jeg du skal undersoge lidt om de er helt med paa alt det nye indenfor den seneste teknologi. der er desvaerre meget forskel paa tandlaeger sekspertise. jeg har bl.a varet til 2 forskellige tandlaeger med min lilles tander og den forste kunne ikke engang se at hans ene saet tand var groet sammen.. hmm.

og saa gor dem opmaerksom paa dit barn har varet tilset af en anden tandlaege og deres vurdering men at dit barn stadig har mange smerter og kan ikke sove og at tanden har aendret farve!!

god bedring med det hele

Anmeld

6. marts 2009

Tina2

Tak skal du ha, vi har været til vagttandlægen med ham idag, og det er så 3. gang vi er afsted pga det her!!!!

Virkelig en sød tandlæge idag, som satte sig ned inden hun så på tanden for at høre om hans symptomer, smerter osv....
Hun sagde med det samme hun så den, at det godt nok var et stort stykke der var knækket af....
Jeg var ret sikker på det brunde øverst bagpå er fordi det er MEGET Tæt på nerven, hvilken de andre har slået hen, men hende her sagde at det helt sikkert var meget tæt på nerven....

Så på mandag skal den rykkes ud:-( Ikke så fedt, men på den anden side kan jeg jo bare se hans smerter blir værre og værre- han er slet ikke sig selv, så selvfølgelig skal den bare ud...... Så mandag morgen kl. 8.............

Anmeld

6. marts 2009

Miamaja

Tina2 skriver:

Tak skal du ha, vi har været til vagttandlægen med ham idag, og det er så 3. gang vi er afsted pga det her!!!!

Virkelig en sød tandlæge idag, som satte sig ned inden hun så på tanden for at høre om hans symptomer, smerter osv....
Hun sagde med det samme hun så den, at det godt nok var et stort stykke der var knækket af....
Jeg var ret sikker på det brunde øverst bagpå er fordi det er MEGET Tæt på nerven, hvilken de andre har slået hen, men hende her sagde at det helt sikkert var meget tæt på nerven....

Så på mandag skal den rykkes ud:-( Ikke så fedt, men på den anden side kan jeg jo bare se hans smerter blir værre og værre- han er slet ikke sig selv, så selvfølgelig skal den bare ud...... Så mandag morgen kl. 8.............

lille stakkel at han ogsaa skal vente helt til mandag men forhaabenligt faar han det bedre igen naar de tager den ud. stort knus herfra

Anmeld

6. marts 2009

Tina2

Hun kunne sagtens gøre det idag, men finden i at vente til mandag er, at han får den stikpille som bedøvelse lige når vi kommer, lader den virke i 20 min, og så kommer han i stolen sammen med sin far og får bedøvelse ved tanden og så hevet tanden ud...
Han vil intet kunne huske bagefter.

Sku det være idag ville det hele gå lidt for hurtigt, så vi valgte selv at vente til mandag, og så får han panodil jævnligt her gennem weekenden.

Så skal derover mandag morgen kl 8....

Tror nu det blir godt for ham at få "skidtet" ud:-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.