Av mine ribben

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8.940 visninger
7 svar
0 synes godt om
8. januar 2012

JH12

Jeg skriver da jeg de sidste 3 dage, er begyndt at få rigtig ømme ribben i venstre side, og her til aften, er det meget lidt begyndt at gøre en smule ondt i højre side..

Jeg er første gangs gravid, i 22+5

Har aldrig før døjet med smerter i ribbene, og har ikke lavet noget som skulle have gjord jeg på nogen måde skulle have slået dem..

Andre der har oplevet det, og kan det overhovedet have noget med graviditen at gøre?

Knus fra mig og bettepigen i maven

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. januar 2012

StineW79

Profilbillede for StineW79

Min veninde døjede også rigtig meget med ømme ribben i den ene side, og det vidste sig at være baby der tryggede på dem indefra. Da hun kom længer hen fik hun at vide at det hun havde svarede til et bøjet ribben. Der var ik så meget andet at gøre, end at vente på at baby ville ud.. Vh stine

Anmeld

8. januar 2012

mariamiss6

Som Stine også siger det....

Det er nok baby der trykker på dine ribben... De der babyer har det med at ligge på de mest uhensigtsmæssige måder der inde i hulen

Jeg kan tydeligt huske at min den ældste altid lææænede sig op ad mit nederste ribben nåh han "sov" (eller hvad de nu gør der inde) og jeg samtidig sad ned... Eller mest når jeg sad var det rigtig voldsomt slemt nogle gange....

Men det var simpelthen fordi numse eller hovede hvilede op ad ribbenet, så det blev trykket lidt. OG med dagligt tryk gør det jo temmelig hurtigt ondt...

Som Stine også siger, der er ikke andet for end at vente på babys ankomst

Anmeld

8. januar 2012

Mother-love

Joyce skriver:

Jeg skriver da jeg de sidste 3 dage, er begyndt at få rigtig ømme ribben i venstre side, og her til aften, er det meget lidt begyndt at gøre en smule ondt i højre side..

Har aldrig før døjet med smerter i ribbene, og har ikke lavet noget som skulle have gjord jeg på nogen måde skulle have slået dem..

Andre der har oplevet det, og kan det overhovedet have noget med graviditen at gøre?

Åhhh stakkels dig. Jeg døjede også med det. Og specielt tilsidst i min graviditet hvor Isabella lå rigtig træls. Selvom hun havde meget plads selv tilsidst så skulle hun ligge op af den ene eller den anden side. Og havde det ofte som om jeg ikke kunne få ordentligt luft. Men har ikke nogen råd til hvad du kan gøre.jeg skubbede nogen gange lidt til Isabella så kunne hun godt flytte sig lidt. Men mine ribben var først ikke ømme ca. En månede efter jeg havde født. så ikke lige den bedste nyhed hvis du skulle være ude for det samme

Anmeld

9. januar 2012

baby012

Joyce skriver:

jeg har det i højre side, og har jeg haft siden uge 24 .. så bare rolig, det helt normalt, det værre når den bette sætter sig fast i bækkenet, og bare ligger og køre derud af på ens ribben  

Anmeld

9. januar 2012

JH12

mariamiss6 skriver:

Som Stine også siger det....

Det er nok baby der trykker på dine ribben... De der babyer har det med at ligge på de mest uhensigtsmæssige måder der inde i hulen

Jeg kan tydeligt huske at min den ældste altid lææænede sig op ad mit nederste ribben nåh han "sov" (eller hvad de nu gør der inde) og jeg samtidig sad ned... Eller mest når jeg sad var det rigtig voldsomt slemt nogle gange....

Men det var simpelthen fordi numse eller hovede hvilede op ad ribbenet, så det blev trykket lidt. OG med dagligt tryk gør det jo temmelig hurtigt ondt...

Som Stine også siger, der er ikke andet for end at vente på babys ankomst

Jeg tror det er særligt de 2 nederste ribben i venstre side, som gør rigtig ondt, og det er faktisk rimelig voldsomt når jeg sidder ned, og oftest vælger jeg at ligge mig helt stragt på sofaen i stedet for. Da det tager en del af smerten/ trykket..

Men hvis bettepigen fortsætter det med de næste 17 uger, bliver tiden lang.. (Den er i forvejen lang) Men må væbne mig med tålmodighed

Anmeld

9. januar 2012

JH12

michelledam skriver:

Åhhh stakkels dig. Jeg døjede også med det. Og specielt tilsidst i min graviditet hvor Isabella lå rigtig træls. Selvom hun havde meget plads selv tilsidst så skulle hun ligge op af den ene eller den anden side. Og havde det ofte som om jeg ikke kunne få ordentligt luft. Men har ikke nogen råd til hvad du kan gøre.jeg skubbede nogen gange lidt til Isabella så kunne hun godt flytte sig lidt. Men mine ribben var først ikke ømme ca. En månede efter jeg havde født. så ikke lige den bedste nyhed hvis du skulle være ude for det samme

Hmm jeg må håbe min bettepigen, får lyst til at flytte lidt rundt på et tidspunkt, lige pt. er det vidst bare ynglingssiden, hvilket giver et kontant tryk på venstre side af ribbene..
Ellers har jeg da en lang ventetid forud endnu, og det bliver sikkert kun værre efter som hun vokser hele tiden..

Men det vigtigste er nu at hun har det godt inde i maven, så må jeg prøve at leve med smerten, og ellers må jeg bare ligge ned hele graviditen, det tager lidt af smerten

Anmeld

9. januar 2012

JH12

gravid20 skriver:

jeg har det i højre side, og har jeg haft siden uge 24 .. så bare rolig, det helt normalt, det værre når den bette sætter sig fast i bækkenet, og bare ligger og køre derud af på ens ribben  

Siden uge 24 ... Av - så har jeg lange udsigter til at det skulle stoppe.. Jeg må dog håbe hun vil flytte lidt rundt på et tidspunkt..
For et konstant tryk på ribbene er altså ikke lige sagen..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.