Er det rigtig forstået?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.664 visninger
14 svar
0 synes godt om
8. januar 2012

AnnaK89

Jeg har jo termin 29 juni, og det er lige præcis den sidste dag inden sommerferien, og så havde vi tænkt herhjemme, at jeg bare skal tage de 2 mdr sommerferie som "barsel" og så starte på skolen igen til august, og så manden tager de sidste 4-5 mdr på barsel. 

Dvs. at jeg får mix-klip? 

Altså 2xsu-klip i 12 mdr? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. januar 2012

MSM

AnnaKJ skriver:

Jeg har jo termin 29 juni, og det er lige præcis den sidste dag inden sommerferien, og så havde vi tænkt herhjemme, at jeg bare skal tage de 2 mdr sommerferie som "barsel" og så starte på skolen igen til august, og så manden tager de sidste 4-5 mdr på barsel. 

Ja, det er rigtigt.. Hvis du vælger at studere videre så kan du få dobbeltklip i 12 måneder.. ALtså mixklip..

Anmeld

8. januar 2012

MSM

AnnaKJ skriver:

Kunne lige se at det er dit barn nr 2. Jeg står nemlig lidt i samme situation og overvejer om jeg skal holde barsel eller ej.. Men er bare bange for at det bliver alt for hårdt hvis jeg ikke holder barsel.. Må jeg høre hvad dine tanker er i forhold til ikke at holde barsel???

Hvis jeg vælger at holde barsel er jeg nødt til at holde 14 mdr. barsel hvilket jeg synes er MEGET længe..

Anmeld

8. januar 2012

AnnaK89

MSM skriver:

Kunne lige se at det er dit barn nr 2. Jeg står nemlig lidt i samme situation og overvejer om jeg skal holde barsel eller ej.. Men er bare bange for at det bliver alt for hårdt hvis jeg ikke holder barsel.. Må jeg høre hvad dine tanker er i forhold til ikke at holde barsel???

Hvis jeg vælger at holde barsel er jeg nødt til at holde 14 mdr. barsel hvilket jeg synes er MEGET længe..

Jeg har det lidt sådan, at jeg har sommerferien som barsel. Altså de 2 mdr. og derefter tager manden over i de sidste 4-5 mdr inden baby skal i DP.

Jeg vælger som jeg gør fordi, at jeg rigtig gerne vil fortsætte med den klasse jeg går i nu (det ville være hårdt at komme ind i en helt ny klasse) og for ikke at udsætte min uddannelse alt for længe. Og så vil jeg vælge at malke ud via. brystpumpe, så baby har nok mad de dage jeg er i skole og så kan jeg amme når jeg kommer hjem, for det vil jeg rigtig gerne. 

Manden glæder sig vildt til han skal på barsel, og jeg ser det som en god mulighed for baby og far, til at knytte sig til hinanden 

Og så bor vi jo i den by jeg gå i skole i, så skulle det være nødvendigt, så kan jeg være hjemme på 5 min. 

Anmeld

8. januar 2012

AnnaK89

MSM skriver:

Ja, det er rigtigt.. Hvis du vælger at studere videre så kan du få dobbeltklip i 12 måneder.. ALtså mixklip..

Men har det noget indflydelse på mandens barsel?

Altså skal jeg overdrage noget til ham, for så hedder det vel ikke dobbelt klip i 12 mdr? 

Og hvis jeg ikke melder barsel, så står jeg vel stadig som studieaktiv i sommerferien? 

Anmeld

8. januar 2012

raca

AnnaKJ skriver:

Altså skal jeg overdrage noget til ham, for så hedder det vel ikke dobbelt klip i 12 mdr? 

Og hvis jeg ikke melder barsel, så står jeg vel stadig som studieaktiv i sommerferien? 

nej.. i og med du er påa su og han er i arbejde, kan han tage al barslen der er til barnet efter de 14 uger der er bunden til moren..

Anmeld

8. januar 2012

MSM

AnnaKJ skriver:

Nu kommer det an på hvad han laver, men hvis han arbejder så har det ikke nogen indflydelse. Og hvis han studere mener jeg ha får seks måneder til sig selv..

Ja, du skal bare melde at du gerne vil have mix-klip fra sep. (hvis det er der semestret starter) og s får du mi-klip et år frem..

Sådan er det i hvert fald på min uddannelse, men vil råde dig til at forhøre dig på dit uddannelsessted, da der måske kan være andre regler.. Eller om ikke andet så bare for at være på den sikre side..

Anmeld

8. januar 2012

AnnaK89

raca skriver:

nej.. i og med du er påa su og han er i arbejde, kan han tage al barslen der er til barnet efter de 14 uger der er bunden til moren..

Okay, så han kan tage de 32 uger der er tilbage?

Og de 14 uger er ikke forbunden til mig nu hvor jeg er på SU? Altså, der skal vel ikke gå 14 uger før han kan få barsel?

Anmeld

8. januar 2012

AnnaK89

MSM skriver:

Nu kommer det an på hvad han laver, men hvis han arbejder så har det ikke nogen indflydelse. Og hvis han studere mener jeg ha får seks måneder til sig selv..

Ja, du skal bare melde at du gerne vil have mix-klip fra sep. (hvis det er der semestret starter) og s får du mi-klip et år frem..

Sådan er det i hvert fald på min uddannelse, men vil råde dig til at forhøre dig på dit uddannelsessted, da der måske kan være andre regler.. Eller om ikke andet så bare for at være på den sikre side..

Okay, manden har fast arbejde, så der burde gælde de almindelige barselsregler. Altså at han kan tage de 32 uger, som var til deling?

Anmeld

8. januar 2012

raca

AnnaKJ skriver:

Okay, så han kan tage de 32 uger der er tilbage?

Og de 14 uger er ikke forbunden til mig nu hvor jeg er på SU? Altså, der skal vel ikke gå 14 uger før han kan få barsel?

nej de 14 uger forsvinder bare...han kan holde fa fødslen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.