Hvor meget tænker i over det..........

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

767 visninger
8 svar
0 synes godt om
8. januar 2012

Blirnokaldrigfru

med kemikalier, mad osv? Bruger i det samme make-up, shampoo, vaskemiddel, neglelak osv?

Jeg selv bruger neutral vaskepulver, og nilens jord pudder og blush, ingen parfume, levevis creme jeg spiser vitaminer, og forsøger at spise varieret (selvom det har været meget svært i jul og nytår!!), men jeg bruger samme deo, samme mascara, samme shampoo og samme bodywash! Jeg har også taget neglelak på en enkelt gang..

Tit får jeg dårlig samvittighed over jeg ikke tænker mere over tingene, men på den anden side - så fødes der masser af børn, selvom nogle mødre bruger parfume, ryger og drikker? Se Amanda Sisse fra d.u.m. som brugte make-up, og røg? Hvad tænker i?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. januar 2012

MissBee

Frk P. skriver:

med kemikalier, mad osv? Bruger i det samme make-up, shampoo, vaskemiddel, neglelak osv?

Jeg selv bruger neutral vaskepulver, og nilens jord pudder og blush, ingen parfume, levevis creme jeg spiser vitaminer, og forsøger at spise varieret (selvom det har været meget svært i jul og nytår!!), men jeg bruger samme deo, samme mascara, samme shampoo og samme bodywash! Jeg har også taget neglelak på en enkelt gang..

Tit får jeg dårlig samvittighed over jeg ikke tænker mere over tingene, men på den anden side - så fødes der masser af børn, selvom nogle mødre bruger parfume, ryger og drikker? Se Amanda Sisse fra d.u.m. som brugte make-up, og røg? Hvad tænker i?

Jeg tænker en del over det men nok også fordi jeg var lidt en dulle.. brugte meget td på mit udseende og produkter der dertil høre..

Jeg bruger neutral vaskemiddel, håndsæbe, creme og kropsvask.

Jeg bruger meget lidt makeup.. lidt foundaion, pudder og marscara men samme mærke som før.. Shampoo og balsam er også et samme men den er super god (davines)

Jeg har fundet et sted de bruger økologisk og amoniak fri hårfarver og pigenher prøver selv at blive gravid og har netop derfor valgt disse produkter så her sparre jeg sammen til at farve mit hår mørkt igen (gik fra sort til blond og ha nu en VILD udvoksning)

Jeg tror at man skal passe på med at blive fanatisk da jeg er bange for at skabe fremtidige allergier fordi børnene aldrig har mødt nogle kemikalier... Min veninde var meget fanatisk med begge børn og de er begge hyper allergiske idag...

Anmeld

9. januar 2012

sarahjylland

Altså jeg synes ikke man skal blive for hys. Hvis man mister baby er det alligevel ikke de faktore der gør udslaget. Jeg drikker og ryger ikke men ellers er det som det plejer. Med undtagelse af de ting jeg IKKE kan pga kvalme. Men ellers make-up, parfume alm. vaskemiddel osv. Og dyrene. Vi har heldgivis ikke katte inde for ellers ordnede jeg ikke dem da DET kan være skadeligt men ellers ikke

Anmeld

9. januar 2012

Stine C

I forvejen farvede jeg hverken hår eller brugte parfume, så der var ingen problemer. Jeg har aldrig røget og de få genstande jeg fik før, har det ikke været noget problem at skære væk.

Jeg har altid brugt neutral håndsæbe, opvaskemiddel og vaskepulver, og så er jeg gået over til neutral shampoo, balsam og body lotion. Jeg bruger den samme ansigtscreme og kropscreme som før, men de er begge meget neutrale og uden parfume og farvestoffer og parabener. Og jeg bruger kun en smule macara, så der gør jeg altså som jeg plejer...

Men jeg er heller ikke mere hys, end at jeg tager pamol som jeg plejer, og så har jeg lige købt noget hostestillende medicin, som egentlig ikke er så godt, og kun må tages i samråd med læge, men jeg kan bare ikke klare min hoste længere nu!

Jeg lyder egentlig lidt hellig? Hmm, det er altså ikke meningen, og det er jeg ikke Så længe man ikke ryger, så synes jeg ikke man skal være fanatisk. Min læge-søster drak ½-1 genstand om ugen, da hun var gravid, og det må man gerne. Grunden til, at sundhedsstyrelsen anbefaler 0 genstande er, at det er et budskab folk kan forstå - det er åbenbart svært at forholde sig til max en genstand om ugen eller lignende.

Længere smøre - jeg underskylder

Anmeld

9. januar 2012

Blirnokaldrigfru

Stine C skriver:

I forvejen farvede jeg hverken hår eller brugte parfume, så der var ingen problemer. Jeg har aldrig røget og de få genstande jeg fik før, har det ikke været noget problem at skære væk.

Jeg har altid brugt neutral håndsæbe, opvaskemiddel og vaskepulver, og så er jeg gået over til neutral shampoo, balsam og body lotion. Jeg bruger den samme ansigtscreme og kropscreme som før, men de er begge meget neutrale og uden parfume og farvestoffer og parabener. Og jeg bruger kun en smule macara, så der gør jeg altså som jeg plejer...

Men jeg er heller ikke mere hys, end at jeg tager pamol som jeg plejer, og så har jeg lige købt noget hostestillende medicin, som egentlig ikke er så godt, og kun må tages i samråd med læge, men jeg kan bare ikke klare min hoste længere nu!

Jeg lyder egentlig lidt hellig? Hmm, det er altså ikke meningen, og det er jeg ikke Så længe man ikke ryger, så synes jeg ikke man skal være fanatisk. Min læge-søster drak ½-1 genstand om ugen, da hun var gravid, og det må man gerne. Grunden til, at sundhedsstyrelsen anbefaler 0 genstande er, at det er et budskab folk kan forstå - det er åbenbart svært at forholde sig til max en genstand om ugen eller lignende.

Længere smøre - jeg underskylder

Synes det er sejt du kan overholde så mange af de gode råd! Jeg forsøger - men synes det er svært! Har nu udskiftet shampoo og showergel også, men ikke mascara og balsam! Det nægter jeg!

Men maden! Puha - de der 600 gram frugt og grønt om dagen er svære! Og at undgå fedtholdigt mad er svært! Pizza og fritter tiltrækker mere end pita og grønsagssupper :/ men det kan være det kommer - har en ide om at efter nakkefold , kan jeg tage mig sammen, for så har jeg set et fantastisk liv jeg vil passe på (lyder dumt, men sådan tænker jeg i denne situation )

Anmeld

10. januar 2012

benzon

Frk P. skriver:

Jeg tænker ikke så meget over det . Jeg ryger eller drikker ikke og prøver at spise noget mere sundt

Anmeld

10. januar 2012

Stine C

Frk P. skriver:

Synes det er sejt du kan overholde så mange af de gode råd! Jeg forsøger - men synes det er svært! Har nu udskiftet shampoo og showergel også, men ikke mascara og balsam! Det nægter jeg!

Men maden! Puha - de der 600 gram frugt og grønt om dagen er svære! Og at undgå fedtholdigt mad er svært! Pizza og fritter tiltrækker mere end pita og grønsagssupper :/ men det kan være det kommer - har en ide om at efter nakkefold , kan jeg tage mig sammen, for så har jeg set et fantastisk liv jeg vil passe på (lyder dumt, men sådan tænker jeg i denne situation )

Jeg må indrømme at jeg ikke tænker særlig meget over hvad jeg spiser! Jeg har ikke ret meget lyst til mad, så faktisk spiser jeg bare det, jeg har lyst til, og jeg har ikke taget på endnu selvom jeg er 11+4 i dag.

Men jeg tager kalk og folsyre og en multivitaminpille hver dag, og forsøger at huske jern hver dag, men det er bare svært når det skal være på et tidspunkt, hvor man ikke har spist i flere timer! Tager den nogle gange om natten

Kan ske jeg også bliver lidt mere motiveret efter nakkefold, det lyder da meget sandsynligt...

Anmeld

11. januar 2012

Broberg

Jeg har ikke ændret så meget. Vaskemiddel er det samme som det hele tiden har været, shampoo og balsam, parfume, mascare osv. Spiser måske lidt mere sundt men ikke meget. Spiser i forvejen ikke specielt usundt men heller ikke de 7 kostråd. Tager mine vitaminer som man anbefaler.

Det er ikke farligt at skifte kattenes bakke, hvis du har haft katte inden baby, da du så vil have parasitten i kroppen i forvejen, så derfor bliver den stadigvæk skiftet af mig, når den trænger. Mine kan rende ind og ud som det passer dem, så bakken bliver kun brugt, hvis det virkelig er dårligt vejr ude

Synes man skal passe på med ikke at blive for hysterisk med hvad man gør og spiser. Lever man et fornuftigt liv med nogenlunde sunde vaner, så forsæt som du plejer. Men spiser man meget usundt og generalt lever som man spiser, er det et rigtig godt tidspunkt at tage sit liv op til revidering og måske fortsætte den gode stil efter baby er kommet til verden. Man gør sig selv en tjeneste

Anmeld

11. januar 2012

mullesmave

Jamen, jeg passer også på i graviditeten og når jeg skal amme engang. Har droppet smøgerne helt, ingen alcohol overhovedet, farver ikke hår mere. Men ellers tager jeg det stille og roligt...bruger stadig lidt makeup og spare på mit hårlak...bruger det kun, når vi skal ud af huset :-) jeg spiser varieret, men der skal også være plads til mac og andre usunde sager.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.