Eksperthjælp: Kære "Mor til 3"

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

471 visninger
0 svar
0 synes godt om
6. marts 2009

Rikke L. Rahm

"drømme om børn"

Hej Rikke.
Jeg er en pige på 20 år. Jeg har en dejlig kæreste, på 25 og vi vil utroligt gerne have et barn sammen. jeg ved, jeg er meget ung mht. at få barn, men jeg har altid ELSKET børn, og har haft med børn i vuggestue-alderen at gøre, siden jeg selv var 16 år. Både min kæreste og jeg føler os parate, og er villige til at give alt op, hvis vi bare kan få sådan en lille guldklump sammen. Vi er begge modne og selvstændige, trods vores (især min) unge alder. Ville du mene, det var ansvarsfuldt nok, at få et barn i min alder - for jeg ønsker kun, at kunne mit barn alt det bedste.
på forhånd tak.

Rikkes svar

Kære

Du stiller et spørgsmål som er utrolig svært for mig at svarer på. Det er meget individuelt for mennesker hvornår de er klar til at blive forældre.
For mig handler det ikke kun om modenhed og hvorvidt man er parat til at tilsidesætte sig selv og egne behov.

Det handler også om økonomi, boligsituation og om hvor ens venner og familie er henne i forhold til dette mv. Det kan blive enormt ensom, at blive forældre i så ung en alder, hvis ens venner og veninder er et helt andet sted end en selv.

Så tænk jer godt om. I har tiden for jer.

Venligst Rikke Rahm

Eksam. Psykoterapeut Rikke Rahm tilbyder individuel-, par- og familieterapi/rådgivning samt Samtalegrupper og workshops for gravide par og samtalegruppe for voksne i sammenbragte familier.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.