Jeg har nu i min 11 uger lange karriere som mor, modtaget mange gode råd til både det ene og det andet. Jeg synes nu det er ved at være tid til at give noget tilbage. De første mange uger kæmpede vi meget med at få vores datter til at sove om aftenen. Der var/er ingen problemer om dagen og natten, men aftenerne var simpelthen et hel...
Vores SP råede os til at svøbe hende godt og stramt. Det virkede lidt, men vi brugte stadigvæk minimum 1 time på at putte hende. Så fortalt min mor, at hun altid strøg mig over næsen, når vi skulle sove. Altså med en finger, fra panden og ned over næseryggen. (Hvis barnet bruger sut, kan man os lige holde på den samtidig)
Når vores datter bliver puttet nu, bliver hun svøbt, strøget over næsen mens jeg synger for hende. Efter det er der som regel ro. Dvs. det tager ikke mere end et par min. at putte.
Jeg ved ikke om det virker hos jer, men det er da værd at prøve, hvis I har samme problem, som vi havde. (Når babyerne blive svøbt, pærer de heller ikke sutten væk med hånden
)
Anmeld