kramper i ballen!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.614 visninger
3 svar
0 synes godt om
8. januar 2012

MorTil4<3

a men helt ærligt!!

jeg har haft kræmper i mine lægge og jeg har haft krampe i en finger eller 2 men nu er det BIB min RØVballe!!!

jeg kan slet ikk finde ro når jeg skal sove og bevæger mig og kan ikk finde en rar stilling, og self var manden ikk hjemme i nat hehe . .
så det er bare en mærkelig følelse at rende rundt med en krampene røvballe hehe

jeg prøvede at komme op og gå og prøve at strække rigtigt ud og ja faktisk hvad jeg kunne gøre, men lidt svært at massere en selv hehe

ville egentligt ik noget med det hehe . men er der andre der nu oplever noget træls/sjovt under jeres graviditet ??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. januar 2012

Nille-pigen

uhhh jo det har jeg også prøvet og sægar mange gange de seneste 14 uger... så så du er bestemt ikke alene...

det jeg har gjort for at afhjælpe, er at sidde på en god hård stol og så taget det ben, i hvilken side krampen sidder og lagt op over det andet for at strække ud... derudover har jeg fået manden til at massere, når han har været hjemme... 

Anmeld

8. januar 2012

Moms

hvis du har en af de der små orange massage bolde med "pigge" eller evt. en golfbold, kan du stå op ad en væg eller en dør og massere balden med bolden.

det kan gøre vandvittig ondt så pas på ikke at overdrive - men i løbet af nogle få dage er det bedre.

det med at strække ud på så spændte muskler skal man passe på med.

det kan gøre det meget værre.

med bolden skal du finde og massere de steder, det gør RIGTIG ondt bare 6-12 gange og så gå videre til det næste punkt.

brug den også oppe på lænden - der i svajet, hvor der sidder et par gode muskler.

held og lykke -

iøvrigt kan det også hjælpe at få løsnet lændehvirvlerne ved en kiropraktor, men det holder nok ikke i længden. Det gør det at holde musklerne bløde og smidige.

Og fortsat god graviditet

Moms

Anmeld

8. januar 2012

SussieThyssen

MilleMus1988 skriver:

a men helt ærligt!!

jeg har haft kræmper i mine lægge og jeg har haft krampe i en finger eller 2 men nu er det BIB min RØVballe!!!

jeg kan slet ikk finde ro når jeg skal sove og bevæger mig og kan ikk finde en rar stilling, og self var manden ikk hjemme i nat hehe . .
så det er bare en mærkelig følelse at rende rundt med en krampene røvballe hehe

jeg prøvede at komme op og gå og prøve at strække rigtigt ud og ja faktisk hvad jeg kunne gøre, men lidt svært at massere en selv hehe

ville egentligt ik noget med det hehe . men er der andre der nu oplever noget træls/sjovt under jeres graviditet ??

Det med en massagebold er en god ide, samt massage..men noget der rent faktisk også hjælper mod kramper og uro er pebermyntedråber eller tabs, som du kan købe på apoteket.

Pebermynte har en effekt på muskelsignaler, som gør at de ikke overtransmiterer, så de går i krampe.

Kærligst
Sussie

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.