hjælp 8½ mdr vågner MEGET om natten

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.635 visninger
4 svar
0 synes godt om
8. januar 2012

Smilendesussi

Min datter er 8½ mdr. og vågner virkelig meget om natten og har gjort det i lang tid, nu søger jeg nogle gode råd, for det er uholdbart i længden.

Vi putter hende ml. 19-19.30, hvor jeg ammer hende i søvn (big mistake, men hun vil ikke tage flaske og er bare nærmest hyper aktiv om aftenen). Så vågner hun altid efter 20 min. til en halv time og enten er hun super frisk og umulig at få til at falde i søvn inden vi selv går i seng og hun så bliver ammet igen. Ellers lykkedes det os at få hende til at sove og så sover hun som regel ok indtil kl. 00-01 og så starter hun med at vågne MANGE gange om natten (jeg har ikke indtryk af hun hverken er sulten eller noget), vi har talt om, om hun drømmer. Men det ved jeg heller ikke om hun gør. Hun er som regel let at trøste, hvis hun kommer op og så falder hun hurtigt i søvn igen, men vågner igen efter ret kort tid. Som regel går det ok og vi er meget oppe indtil kl. 04, hvor vi begge er udkørte og så ender det med at jeg ammer hende (selvom jeg ikke tror hun er sulten), men så er der lige lidt ro. Bagefter er det dog det samme igen og hun vågner og skriger igen, men er lidt lettere at trøste når hun så ligger imellem os.

Jeg ved virkelig ikke hvad jeg skal gøre, når jeg starter på arbeje, så kan jeg ikke hænge sammen, hvis jeg forsat skal have så lidt søvn.

Gode råd efterlyses virkelig meget

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. januar 2012

Sitrani

Smilendesussi skriver:

Min datter er 8½ mdr. og vågner virkelig meget om natten og har gjort det i lang tid, nu søger jeg nogle gode råd, for det er uholdbart i længden.

Vi putter hende ml. 19-19.30, hvor jeg ammer hende i søvn (big mistake, men hun vil ikke tage flaske og er bare nærmest hyper aktiv om aftenen). Så vågner hun altid efter 20 min. til en halv time og enten er hun super frisk og umulig at få til at falde i søvn inden vi selv går i seng og hun så bliver ammet igen. Ellers lykkedes det os at få hende til at sove og så sover hun som regel ok indtil kl. 00-01 og så starter hun med at vågne MANGE gange om natten (jeg har ikke indtryk af hun hverken er sulten eller noget), vi har talt om, om hun drømmer. Men det ved jeg heller ikke om hun gør. Hun er som regel let at trøste, hvis hun kommer op og så falder hun hurtigt i søvn igen, men vågner igen efter ret kort tid. Som regel går det ok og vi er meget oppe indtil kl. 04, hvor vi begge er udkørte og så ender det med at jeg ammer hende (selvom jeg ikke tror hun er sulten), men så er der lige lidt ro. Bagefter er det dog det samme igen og hun vågner og skriger igen, men er lidt lettere at trøste når hun så ligger imellem os.

Jeg ved virkelig ikke hvad jeg skal gøre, når jeg starter på arbeje, så kan jeg ikke hænge sammen, hvis jeg forsat skal have så lidt søvn.

Gode råd efterlyses virkelig meget

Åh.. det lyder hårdt... Ved ikke hvor mange gange du er oppe, men jeg har en pige 6 mdr, og jeg er oppe ca. 3 til 5-6 gange om natten enten for at give bryst eller give hende sutten... Men vil ikke ændre på det før hun bliver lidt ældre - det virker som om hun stadig har brug for maden.... Men ved  ikke hvorfor din datter vågner så meget - Måske er det bare en periode? De har vidst lidt seperationsangst omkring de 8 mdr. hvor de er bange for at blive forladt af mor og far, og måske er det derfor.. bare et bud....

En løsning kan måske være at ligge hende til at sove lidt senere..? Måske kl. 20 - 20.30..? Det kan være hun ikke er træt nok ved 19tiden måske?

Anmeld

8. januar 2012

ledermus

har lige haft en periode med min søn på 9½ måned hvor han var begyndt at være svær at få til at falde i søvn og han vågnede mange gange i løbet af natten iforhold til hvad han plejede. Det jeg kunne få til at virke var at køre ham i søvn i hans barnevogn og så ligge ham ind i seng når han lige var faldet i søvn og måtte også begynde at give mad igen om natten. Efter 1½ uge blev det bedre igen og nu har jeg indkøbt en babysovepose som jeg tog i brug første gang igår men den gjorde at han faldt hurtigere til ro og han faldt til ro i hans seng og han sov hele natten fra.19.30 - 06.45 så håber det fortsætter

Anmeld

8. januar 2012

MKBP

Profilbillede for MKBP

Hey

- til at starte med !!! Karla gjorde det samme en overgang...-kunne være inde ved hende 10-15 gange...-nogen gange var jeg stædig og blev ved med at gå ind til hende og "forlange" at hun skulle blive i sengen, andre gange opgav jeg og tog hende med ind til mig, så jeg slap for at rende hele tiden. Jeg vil tro det også var ved 8 mdrs aldren. Men stille og roligt vendte det og nu er jeg måske derinde 2-3 gange, fra hun bliver lagt til hun står op. Hun er 10,5 mdr. nu. Jeg læste også en masse, om hvad man kunne og ikke skulle gøre, men ligeså stille vendte det altså helt af sig selv. I starten hvor hun så ikke vågnede hele tiden, var det vildt underligt - sad næsten og ventede på at hun skulle vågne  Og om natten vågnede jeg tit og var helt rundforvirret fordi hun ikke havde været vågen.

Men det er skide hårdt mens det står på - jeg var til tider grædefærdig, fordi jeg bare var så udkørt.

//Mette

Anmeld

8. januar 2012

Smilendesussi

Tak for de gode råd, som jeg vil prøve at følge. I aften forsøgte jeg at lægge hende, selvom hun ikke sov helt. Men i samme sekund, hun rammer sengen, vender hun sig om på maven og så op og stå. Og så er det ikke let at falde i søvn, så det blev til en omgang amning mere og så sover hun så nu

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.