Hvad er det??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. januar 2012

sweet

Camulla skriver:

Hej hej

Jeg har i de sidste mange måneder haft en slags form for åndenød flere gange dagligt. Det startede som lidt hjertebanken, snakkede med lægen og han sagde at det var helt normalt. 

Nu har det dog ændret sig lidt og det er vildt ubehageligt. Jeg prøver at forklare:

Det er en slags trykken for brystet og jeg får det ubehageligt, får lidt svært ved at trække vejret, begynder at svede, får røde kinder og ører og så bliver min mave helt hård, ligesom under en ve. Men det gør ikke ondt. Det kommer mest om aftenen når jeg sidder i sofaen, nu kommer det igen  og så varer det alt mellem 20 sek. og 2 min... 

Andre der kender det, som ved hvad det er??

jeg får det samme nogen gange og jeg er ikke gravid... dog er jeg til tider meget oppustet pga det medicin jeg får mod min chrohns og har nem ved forstoppelse....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. januar 2012

MetteS81

Frk. Himmelblå skriver:

Det lyder som om, din baby fylder godt op under dit bryst. Derfor har du nedsat lungekapacitet. Når du så, som jeg tror, du havde i skrivende stund, får en plukve, så spænder maven op, og trykket øges. Det belaster kortvarigt din krop, som så giver dig de beskrevne symptomer. Jeg tror, du synker lidt sammen, når du sidder, og det giver (endnu) dårligere kapacitet hos dine lunger, og derfor oplever du plukveen, som du gør....

Det er mit bud, - jeg synes nemlig, jeg kan genkende, hvad du beskriver.

Lige en kommentar til dig....du er virkelig god til at svare på tråde på en måde så man blir beroliget!

Du skrev til mig da jeg oprettede tråden om min datter der ikke kravler. Blev meget mere rolig da du skrev, og fik sørme samme fornemmelse af det her i denne tråd, selvom det ikke engang er min, haha... 

Skønt at der findes sådan nogle som dig herinde!

Anmeld

7. januar 2012

Camulla

MetteS81 skriver:

Lige en kommentar til dig....du er virkelig god til at svare på tråde på en måde så man blir beroliget!

Du skrev til mig da jeg oprettede tråden om min datter der ikke kravler. Blev meget mere rolig da du skrev, og fik sørme samme fornemmelse af det her i denne tråd, selvom det ikke engang er min, haha... 

Anmeld

8. januar 2012

Frk. Himmelblå

MetteS81 skriver:

Tak, hvor er du sød! 

God aften til dig!

Anmeld

8. januar 2012

FogL

Camulla skriver:

Åhh, kan det være plukveer? Men de plejer da at gøre ondt?? Ellers giver det god mening... Tak for svar...

Åh nej, de må endelig ikke gøre ondt! 

Anmeld

9. januar 2012

Ems30

Camulla skriver:

Hej hej

Jeg har i de sidste mange måneder haft en slags form for åndenød flere gange dagligt. Det startede som lidt hjertebanken, snakkede med lægen og han sagde at det var helt normalt. 

Nu har det dog ændret sig lidt og det er vildt ubehageligt. Jeg prøver at forklare:

Det er en slags trykken for brystet og jeg får det ubehageligt, får lidt svært ved at trække vejret, begynder at svede, får røde kinder og ører og så bliver min mave helt hård, ligesom under en ve. Men det gør ikke ondt. Det kommer mest om aftenen når jeg sidder i sofaen, nu kommer det igen  og så varer det alt mellem 20 sek. og 2 min... 

Andre der kender det, som ved hvad det er??

Ej, jeg har det på præcis samme måde som dig! Oplever det i ny og næ, men det kommer oftere og oftere, som jeg nærmer mig fødslen Min jordemoder siger der ikke er noget at gøre, det er bare en form for ildebefindende, som man bare må acceptere. Men nu skal du snart føde, og så er det heldigvis og forhåbentligt ovre 

Anmeld

9. januar 2012

Muffinmus

havde det også med de to andre...hos mig var det halsbrand....eller retter for meget mavesyre der gjorde det, som omjeg havde en mursten på brystet, hjalp med halsbranspiller:-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.