Kageelsker skriver:
Det er ganske normalt at sexlysten mindskes eller forsvinder under graviditeten. Læste på et tidspunkt en artikel omkring det og der skrev de, at det vigtigste er at man bevarer intimiteten i forholdet (kysser, krammer, kærtegner hinanden osv), samt at man snakker om det! Men det lader det jo til at i allerede gør
Det lyder også som om din kæreste er meget forstående over fro situationen.
Derudover tror jeg det er vigtigt at man forsøger at lægge den der dårlige samvittighed fra sig, det har jeg selv kæmpet lidt med. Jeg har snakket rigtig meget med min kæreste om det, og han har fuld forståelse for det. Jeg er nået til at sexlysten nok skal komme tilbage når graviditeten er ovre og man er faldet til som forældre 
Tror mange går rundt med samme tanker som dig, jeg har i vert fald selv været der.
ååh, tusinde tak for dit svar!
Jeg har været så ked af det, for jeg har jo både læst og hørt så mange steder, at sexlysten skyder i vejret efter 20. uge... Men, det har den altså ikke gjort! (Jeg er 23 uger henne)... Og jeg har i det hele taget ikke haft meget lyst til sex, men noget mere end nu dog. Jo længere jeg kommer hen i graviditeten, jo mindre lyst får jeg
Og jeg har enorm dårlig samvittighed, for vil jo så gerne gøre min kæreste glad på det punkt!
Vi snakker heldigvis utrolig godt sammen og har snakket en masse om det. Han forstår 100% og hverken plager eller brokker sig, men jeg kan jo se han er trist. Og det bebrejder jeg ham bestemt ikke, for det ER sgu trist! Men han er så sød og forstående og jeg føler mig ikke presset til noget fra hans side - det er kun min egen dårlige samvittighed, fordi jeg gerne vil være en god kvinde for min mand i alle aspekter...... Jeg har ikke vidst, at det var normalt at lysten helt forsvandt. Jeg har jo været overbevist om, at den ville komme trefoldigt, når jeg nåede halvvejs. 

Jeg vil snakke med min kæreste om det igen og igen og fortsætte med at nusse og kæle med ham. Og nu kan jeg så med vished sige, at det simpelthen ER graviditeten der forstyrrer min sexlyst!
Anmeld