Gravid under kontoruddannelsen?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.175 visninger
11 svar
0 synes godt om
7. januar 2012

Anonym trådstarter

Hjælp mig lige piger!

Er der nogen af Jer der ved noget om gravid under udd som lægesekretær el i det hele taget kontor udd?

Jeg er pt ved og tage hovedforløbet der hedder HGV og er på su. Det varer så 1 år. Og derefter skal man finde en elev plads hvor man skal være 2 år?

Jeg slutter skolen til sommer og håber på og få en plads et sted til september. Men vil jo gerne snart være gravid igen.

Hvis nu det sker at man bliver gravid mens man går i skole og så føder efter skolen er slut hvad er man så berettiget til? Dagpenge eller?

Og hvad hvis man bliver gravid under elev opholdet? Er det så elev løn?

Håber nogen vil hjælpe?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. januar 2012

Anirak

Jeg er kontorelev med speciale i offentlig administration.

Når du får en elevplads, så får du elevløn i de to år - også når du er på skole.

Hvis du bliver gravid undervejs, så bliver din uddannelse blot forlænget.

Ang. dagpenge under barsel, så kommer det vist an på overenskomsten. De fleste steder får man løn noget af tiden og dagpenge for resten.

Anmeld

7. januar 2012

Anonym trådstarter

Anirak skriver:

Jeg er kontorelev med speciale i offentlig administration.

Når du får en elevplads, så får du elevløn i de to år - også når du er på skole.

Hvis du bliver gravid undervejs, så bliver din uddannelse blot forlænget.

Ang. dagpenge under barsel, så kommer det vist an på overenskomsten. De fleste steder får man løn noget af tiden og dagpenge for resten.

Okay. Tak.

Lad os sige jeg så blir gravid i april, 3 mdr inden skolen slutter. Så blir det jo ret svært og få elev plads. Hvad er man så berettiget til? Det er vel ikke su når skolen slutter inden jeg føder? Men dagpenge så eller?

Anmeld

7. januar 2012

--pige 87--

det kunne jeg faktisk også godt tænke mig at vide jeg vil nemlig også gerne ha en kontor udd (blev færdig med hhx sommeren 09), om hvis man nu bliver gravid mens man er igang med selve elevpladsen, lad os sige man har fået elevplads og nået at være der et halvt år f.eks, så blir man gravid og hva så? skal man så starte helt forfra efter endt barsel?

det med lønnen under barslen er meget forskelligt fra sted til sted, jeg fik fuld løn de første 3 mdr og dagpenge resten af min barsel.

Anmeld

7. januar 2012

Anonym trådstarter

Ingen andre?

Anmeld

7. januar 2012

Anirak

Anonym skriver:

Okay. Tak.

Lad os sige jeg så blir gravid i april, 3 mdr inden skolen slutter. Så blir det jo ret svært og få elev plads. Hvad er man så berettiget til? Det er vel ikke su når skolen slutter inden jeg føder? Men dagpenge så eller?

Nej, du får kun SU så længe du er under uddannelse, altså HGV.

Ja, så er det barselsdagpenge, hvis du opfylder kravene og ellers er det kontanthjælp.

Da jeg søgte elevplads, var det dog ret svært at komme ind som lægesekretær, det ved jeg ikke om det stadig er.

Anmeld

7. januar 2012

Anirak

--pige 87-- skriver:

det kunne jeg faktisk også godt tænke mig at vide jeg vil nemlig også gerne ha en kontor udd (blev færdig med hhx sommeren 09), om hvis man nu bliver gravid mens man er igang med selve elevpladsen, lad os sige man har fået elevplads og nået at være der et halvt år f.eks, så blir man gravid og hva så? skal man så starte helt forfra efter endt barsel?

det med lønnen under barslen er meget forskelligt fra sted til sted, jeg fik fuld løn de første 3 mdr og dagpenge resten af min barsel.

Du skal ikke starte forfra. Du kommer bare i en anden klasse, når du skal på skoleophold, fordi de andre selvfølgelig er kommet foran, mens du har været på barsel.

Anmeld

7. januar 2012

Anonym trådstarter

Anirak skriver:

<br /><br /><p> Nej, du får kun SU så længe du er under uddannelse, altså HGV.</p><p> Ja, så er det barselsdagpenge, hvis du opfylder kravene og ellers er det kontanthjælp.</p><p> Da jeg søgte elevplads, var det dog ret svært at komme ind som lægesekretær, det ved jeg ikke om det stadig er.</p>

Hvad er der da af krav til barsels dagpenge? Hvis man opfylder disse, får man så barselsdagpenge under hele barslen?

Jo det er vist stadig ret svært som lægesekretær. Men satser på andet end bare det

Anmeld

7. januar 2012

lycly

Anonym skriver:

Hjælp mig lige piger!

Er der nogen af Jer der ved noget om gravid under udd som lægesekretær el i det hele taget kontor udd?

Jeg er pt ved og tage hovedforløbet der hedder HGV og er på su. Det varer så 1 år. Og derefter skal man finde en elev plads hvor man skal være 2 år?

Jeg slutter skolen til sommer og håber på og få en plads et sted til september. Men vil jo gerne snart være gravid igen.

Hvis nu det sker at man bliver gravid mens man går i skole og så føder efter skolen er slut hvad er man så berettiget til? Dagpenge eller?

Og hvad hvis man bliver gravid under elev opholdet? Er det så elev løn?

Håber nogen vil hjælpe?

Jeg er elev i butik, og jeg er på elevløn under min barsel. Altså ikke hele perioden, men ligesom hvis man har et "normalt" fast arbejde. Og så dagpenge den sidste del af barslen  

Er ikke helt sikker på hvordan og hvorledes hvis du afsllutter skolen uden at have fundet praktikplads, går ud fra at du bare får "almindelige" barselsdagpenge. Men er ikke sikker

Anmeld

7. januar 2012

Anonym trådstarter

LunaLykke skriver:

Jeg er elev i butik, og jeg er på elevløn under min barsel. Altså ikke hele perioden, men ligesom hvis man har et "normalt" fast arbejde. Og så dagpenge den sidste del af barslen  

Er ikke helt sikker på hvordan og hvorledes hvis du afsllutter skolen uden at have fundet praktikplads, går ud fra at du bare får "almindelige" barselsdagpenge. Men er ikke sikker

Tak. Det må jeg undersøge i min fagforening el ved kommunen så.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.