Børn der græder meget

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.648 visninger
12 svar
0 synes godt om
7. januar 2012

JeNoVa

Mine tvillingepiger har som før nævnt altid grædt meget. De skal serviceres nærmest konstant for at holde dem muntre, og der er hele tiden et eller andet, der får dem til at græde.

Jeg kalder dem "high maintenance" babyer.

Den anden dag sagde et familiemedlem, at det bliver bedre, når de bliver et år gamle, og at de så vil græde mindre. Det gør mig jo noget håbefuld, da de nu er 10 måneder gamle.

Min førstfødte græd sjældent, så jeg har ikke rigtig noget at sammenligne med, men har familiemedlemmet ret i, at børn græder mindre, når de bliver omkring et år?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. januar 2012

JeNoVa

Var dette er underligt spørgsmål, hehe?

Anmeld

7. januar 2012

Koen.

Lærke har os altid været nem til gråd, men syntes efter det første år ja, at det er blevet mindre nu er hun knap 21 mdr og så fundet ud af at hyler man kan det ske man får sin vilje

Anmeld

7. januar 2012

Sitrani

JeNoVa skriver:

Mine tvillingepiger har som før nævnt altid grædt meget. De skal serviceres nærmest konstant for at holde dem muntre, og der er hele tiden et eller andet, der får dem til at græde.

Jeg kalder dem "high maintenance" babyer.

Den anden dag sagde et familiemedlem, at det bliver bedre, når de bliver et år gamle, og at de så vil græde mindre. Det gør mig jo noget håbefuld, da de nu er 10 måneder gamle.

Min førstfødte græd sjældent, så jeg har ikke rigtig noget at sammenligne med, men har familiemedlemmet ret i, at børn græder mindre, når de bliver omkring et år?

Nej det er da et fint spørgsmål

Ved ikke om man kan sige at børn græder mindre når de bliver 1 år gamle... Tror faktisk bare du har et par piger, som reagerer meget med gråd, når du siger at de græder over "ingenting" eller af mange ting i hvert fald...

Umiddelbart tænker jeg, at det måske bare er det de ved, der virker hos dig? At du reagerer og kommer og underholder, når de græder...? Fr så er det jo den nemmeste løsning for dem, at få din opmærksomhed på...

Anmeld

7. januar 2012

JeNoVa

tanja. skriver:

Lærke har os altid været nem til gråd, men syntes efter det første år ja, at det er blevet mindre nu er hun knap 21 mdr og så fundet ud af at hyler man kan det ske man får sin vilje

Tak for svar. Så er der måske alligevel noget om snakken. Og ja, de er snedige de små.

Anmeld

7. januar 2012

raca

STN skriver:

Ved ikke om man kan sige at børn græder mindre når de bliver 1 år gamle... Tror faktisk bare du har et par piger, som reagerer meget med gråd, når du siger at de græder over "ingenting" eller af mange ting i hvert fald...

Umiddelbart tænker jeg, at det måske bare er det de ved, der virker hos dig? At du reagerer og kommer og underholder, når de græder...? Fr så er det jo den nemmeste løsning for dem, at få din opmærksomhed på...

der er jeg så meget uening...

gråd et et signal til mor og far om noget ikke er OK... og jeg mener man altid skal handle på barnet signaler... men hvis man jævnt overhøre barnets signaler bare forde de ikke skal blive forforvente.. ja så stopper det jo, for de ved forældrene er " ligeglade"..

til TS...

nogle børn grænder bare mere end andre.. og reagere voldsommere på dvs indtryk.. lad være og se det som pyller og fejl i opdragelsen osv.. men mere som de er signal stærke og ikke lader sig nøje med det næstebedste.. og ja de kan bestemt være HN...

så vidt jeg husker arbejdrede du også fra de var helt små.. så det kan også væe deres måde at få jeres opmærksomhed på, så de kan inhæntet det i mangler i dagligdagen..

jeg ville bare give dem den nærhed og opmærksomhed som de har brug for nu... og ja det bliver bedre.. ved her vendte det langsomt ved 1 år ca.....

Anmeld

7. januar 2012

JeNoVa

STN skriver:

Nå, det var godt.

Ja, de gør nok bare det, der virker. Jeg synes ellers, de får masser af opmærksomhed, men de lader til at have en stærk medfødt mening om, lige præcis hvad de vil og ikke vil.

Anmeld

7. januar 2012

Sitrani

raca skriver:

gråd et et signal til mor og far om noget ikke er OK... og jeg mener man altid skal handle på barnet signaler... men hvis man jævnt overhøre barnets signaler bare forde de ikke skal blive forforvente.. ja så stopper det jo, for de ved forældrene er " ligeglade"..

til TS...

nogle børn grænder bare mere end andre.. og reagere voldsommere på dvs indtryk.. lad være og se det som pyller og fejl i opdragelsen osv.. men mere som de er signal stærke og ikke lader sig nøje med det næstebedste.. og ja de kan bestemt være HN...

så vidt jeg husker arbejdrede du også fra de var helt små.. så det kan også væe deres måde at få jeres opmærksomhed på, så de kan inhæntet det i mangler i dagligdagen..

jeg ville bare give dem den nærhed og opmærksomhed som de har brug for nu... og ja det bliver bedre.. ved her vendte det langsomt ved 1 år ca.....

Det var heller ikke det jeg mente som sådan.... Når et barn græder skal det selvfølgelig høres og der skal handles... Men jeg tænkte bare, at TS måske "troede" det var gråd, som jeg har set mange "tro".. og så derfor måske synes at de græd, men at det "bare" handlede om brok, eller hvordan skal jeg forklare..... Det var ikke fordi jeg ikke synes man skal reagerer når børn græder... nej nej...

Anmeld

7. januar 2012

Sitrani

JeNoVa skriver:

Nå, det var godt.

Ja, de gør nok bare det, der virker. Jeg synes ellers, de får masser af opmærksomhed, men de lader til at have en stærk medfødt mening om, lige præcis hvad de vil og ikke vil.

De er nok et par piger med en stærk mening om tingene, lige som min pige Hehe..

Og selvfølgelig skal du da reagerer hvis de decideret græder! Men hvis det kun er sådan noget "brok", så kan det i hvert fald godt være at det er fordi de ved det virker

Anmeld

7. januar 2012

JeNoVa

raca skriver:

til TS...

Tak for dit svar.

I vores hjem overhører vi ikke gråd, men det sker da, at barnet lige må vente lidt, da der også er to andre små omkring. Det er nok en af ulemperne ved at komme fra en relativt stor børneflok.

Hvad betyder HN? Jeg tror ikke, der er noget galt med mine børn, da jeg også tror på, at de bare er født med nogle stærke viljer. Jeg glæder mig bare til der bliver lidt mindre gråd i huset.

Det er rigtigt, at jeg startede med at arbejde, da de var 4 måneder gamle. Men hvor jeg bor, skal moderen mange gange tilbage på arbejde langt tidligere, og det er ikke alles børn, der græder så meget.

De får masser af opmærksomhed og nærhed. Deres far er hjemme næsten hver dag indtil sen eftermiddag, vi har en kvinde boende med det formål at sørge for børnene, og jeg er sammen med dem syv dage om ugen minus 40 timers arbejdsuge og transport. De sover sågar stadig i dobbeltsengen.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.