raca skriver:
der er jeg så meget uening...
gråd et et signal til mor og far om noget ikke er OK... og jeg mener man altid skal handle på barnet signaler... men hvis man jævnt overhøre barnets signaler bare forde de ikke skal blive forforvente.. ja så stopper det jo, for de ved forældrene er " ligeglade"..
til TS...
nogle børn grænder bare mere end andre.. og reagere voldsommere på dvs indtryk.. lad være og se det som pyller og fejl i opdragelsen osv.. men mere som de er signal stærke og ikke lader sig nøje med det næstebedste.. og ja de kan bestemt være HN...
så vidt jeg husker arbejdrede du også fra de var helt små.. så det kan også væe deres måde at få jeres opmærksomhed på, så de kan inhæntet det i mangler i dagligdagen..
jeg ville bare give dem den nærhed og opmærksomhed som de har brug for nu... og ja det bliver bedre.. ved her vendte det langsomt ved 1 år ca.....
Tak for dit svar.
I vores hjem overhører vi ikke gråd, men det sker da, at barnet lige må vente lidt, da der også er to andre små omkring. Det er nok en af ulemperne ved at komme fra en relativt stor børneflok.
Hvad betyder HN? Jeg tror ikke, der er noget galt med mine børn, da jeg også tror på, at de bare er født med nogle stærke viljer. Jeg glæder mig bare til der bliver lidt mindre gråd i huset.
Det er rigtigt, at jeg startede med at arbejde, da de var 4 måneder gamle. Men hvor jeg bor, skal moderen mange gange tilbage på arbejde langt tidligere, og det er ikke alles børn, der græder så meget.
De får masser af opmærksomhed og nærhed. Deres far er hjemme næsten hver dag indtil sen eftermiddag, vi har en kvinde boende med det formål at sørge for børnene, og jeg er sammen med dem syv dage om ugen minus 40 timers arbejdsuge og transport. De sover sågar stadig i dobbeltsengen.