Himmelsmil skriver:
Nu er jeg ikke uddannet drømmetyder, men har beskæftiget mig meget med netop drømme. Både mine egne, og andres.
Og det er jo sådan med drømme at man spejler sig selv i de folk man møder i drømmene. Det er altså 'dig' som er 'ham', hvis du forstår. Der er måske noget indeni dig som (ligesom du påpeger) er uopfyldt i forhold til sex. Og det at du nærmest ser ham som en sexgud kan måske være tegn på at du har noget i dig selv du tænder på, og som du er i gang med at udfolde? I drømme er det tit sådan at når man ser folk fra fortiden (tidligere skolegang eller arbejde, osv.) som dukker op, er det for at fortælle én at man er i gang med at udvikle sig fra noget man 'engang var' til noget nyt og spændende.
Måske vil dit indre gerne afprøve noget nyt i dit seksuelle liv. Og hvis du så ikke opfylder det ønske vil du blive ved med at drømme om denne sexgud 
Så du ellers nogle farver eller omgivelser der er værd at bemærke? Noget andet som faldt igennem i drømmen?
Jeg vil lige pointere at jeg jo ikke er uddannet til at tyde drømme, men synes det er sjovt at 'lege med'
Ved ikke om du kan bruge noget af det, ellers så spørg 
Tusind tak for dit svar! Det var meget spændende at læse (selvom du ikke er professionel drømmetyder)!

Ja, jeg har hørt det, som du nævner med, at man spejler sig i den eller dem, som man drømmer om. Og hvis jeg også "leger med" på drømmetydningen, så giver det da nogenlunde mening, jeg kan bare ikke forstå, hvorfor det netop er
ham, som er hovedpersonen og som jeg spejler mig i!??
Desværre kan jeg ikke huske andet fra drømmene, end ham og al den dampende sex de altid handler om! Men jeg kan fornemme, at det er alle de ting, som jeg tænder på i virkeligheden osv., som vi foretager os i drømmene. Det er lige mig, som man så må sige! I drømmene er han altså den perfekte sexpartner til mig og omvendt, så vidt jeg kan fornemme på ham!

Hvordan kunne det hænge sammen med, at han i virkeligheden er et symbol på mig selv?
Ej, det er virkelig spændende at du skrev, hehe!

Det du nævner med, at han - som en fra fortiden blandet med lidt fantasi selvfølgelig - er et udtryk for min udvikling fra mit gamle jeg til et nyt jeg, skulle det så være generelt eller mht. mine behov og lyster til at prøve noget nyt rent sexuelt? Det kan jeg i hvert fald nikke genkendende til, da min kærestes og mit sexliv aldrig har været dampende hedt (som jeg i virkeligheden er typen, der har behov for, at det er) og at det ikke er blevet bedre med årene, samt efter vores søns fødsel. Vi har sjældent sex (oftest med ugers mellemrum og så nogle gange lige et par dage i træk), vores sex er fint nok, men ikke optimalt (bl.a. fordi jeg ikke får orgasmer) og så har vi måske lyst på forskellige tidspunkter af dagen og tænder måske ikke helt på de samme ting. Hm... i virkeligheden skulle jeg måske tage en snak med ham og det emne!?!
Men ham her fyren er så indprintet i min hjerne nu, at jeg ikke tror, at de her drømme bare lige forsvinder af sig selv. Som sagt er det blevet nærmest manisk.