jeg bliver snart idiot..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

869 visninger
9 svar
0 synes godt om
6. januar 2012

Anonym trådstarter

- af folks kommentare omkring min datter
Specielt min svigermor er slem, men det er ikke kun i de ting hun siger, også de ting hun gør.. Det er virkelig sådan at man kan starte en kæmpe diskussion med hende..

For et stykke tid siden var hun ude forbi. Og hun fik lov til at sidde lidt med hende, inden hun faldte i søvn. Da hun sad med hende, hang min datter først oppe på hendes skulder, ligesom når de bliver bøvset af, bagefter ville hun have hende ned og ligge i hendes arme, så hun lader lille pigen glide ned hvor efter hun tipper hendes krop, så min datter nærmest falder ned i armene på hende, og hun bliver selvfølgelig forskrækket. Ikke nok med det, sidder hun også og holder hende ud foran sig, og kigger på hende, og udbryder: "Man kan jo ikke få øjenkontakt med hende, det skal du træne med hende" - ej nu holder du fandme kvinde! hvis der er noget jeg har med min datter, så er det dælme øjenkontakt, og jeg kan altid få hende til at smile.
Bagefter ligger hun lidt i skråstolen. Vores hund går hen og snuser hende i hovedet, og jeg siger hun skal lade være. ( jeg synes det er ulækkert, med alle de bakterier de har på snuden og i munden ) og så begynder svigermor.. "ej det må den altså godt, det sker der ikke noget ved" - ej men jeg synes det er ulækkert, og derfor synes jeg ikke hunden skal gøre det. "men det havde deres gamle hund altså altid fået lov til ved drengene, da de var små" - men sådan er det da forfanden bare ikke ved os.. iihh ha..
Den anden dag var hun her igen. Så kigger hun ned på min datter, og siger: "ej din krop passer ikke sammen. dine ben er meget kortere end din overkrop"
Helt seriøst. hvad fanden bilder hun sig ind?! jeg er så tæt på hver gang at bede hende om at holde kæft, men et eller andet sted kan jeg ikke få mig selv til det, det er trods alt min svigermor..
Og så i adventsgave og julegave, fik hun brugt tøj. - det skal siges at jeg ikke har noget imod brugt tøj, da man jo kan spare mange penge, specielt hvis man vil have nogle af de lidt dyrere mærker. men skal min datter have brugt tøj, så vil jeg selv købe det, ellers så skal det bare være sådan en hverdags tanke. Satme ikke i julegave. Og det der skuffer mig mest, er at hendes andre børnebørn fik splinter nyt i adventsgave og julegave

Tror det ligger til familien at komme med dumme bemærkninger, for den anden dag var min kærestes bror ude ved os, og er ved at lave en flaske til lille pigen. Han holder hende, inden hun begynder at græde, og så giver han hende til min kæreste. så griner jeg lidt af ham, og siger i sjov, at der ikke er meget moderinstinkt i ham, og så svare han tilbage med; "nej det er der måske ikke, men var jeg hendes mor, havde hun fået den rigtige modermælk istedet for erstatning, for det er meget bedre for barnet" - ja men nu er det vigtigste ligesom at hun bliver mæt, og eftersom hun ikke ville kæmpe for mælken dengang jeg ammede, gik produktionen lidt i stå, og så blev jeg jo nød til at købe erstatning. men slam. der fik jeg den
Nogle gange kan man godt helt føle at andre ser på en som en dårlig mor der ikke vil sit barn det bedste

tak fordi i læste med på mit dårlige humør

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. januar 2012

Dinsen

Det hele er da lidt øv... Ved som ik helt hvad jeg ska skrive, men sender dig li et 

Men hvad siger din kæreste til den måde din svigermor omtaler jeres barn på!?

Anmeld

6. januar 2012

Maja_4000

Øv 

Sagde din kæreste ikke noget til sin mor og bror ? Jeg var blevet skide sur på min kæreste , hvis han ikke "forsvarede" mig , når det kom til at give flaske f.eks. .. 

Håber i finder en løsning , så de er til at holde ud ..

Anmeld

6. januar 2012

Mother-love

Først lige et lille kram til dig. Jeg ved hvordan du har det. For min fars kone har også altid sagt et eller andet når vi har været der og når Isabella er blevet passet hos dem. Den der er kørt igen og igen inden der blev alt for koldt. Isabella skal da have en bluse ovenpå hende uld body ( det ikke en alm. Uld body den er meget trykkere) hvor vi har sagt nej ikke endnu for hun får det for varmt da hun er et varmt barn. Den har vi hørt på hver uge i tre måneder. Og så hver gang de har passet hende er hun også kommet med en masse gode udtalelser om at vi skal tage og gøre dit og gøre dat med hende. Vi har ikke sagt noget til hende. Men hold da op hvor har det irriteret os for vi ved sgu mere om hvad der er godt for vores barn end hun gør. Self å hun komme med råd men det er med i SKAL gøre dit og dat måden. Og hvor synes jeg egentlig at det er ret tarveligt at din svoger at sige sådan. Det er jo lidt svært for moderen som gerne ville give bryst at det ikke gik. Har selv været der. Havde ikke nok til Isabella.

Jeg kan kun give dig det råd at sige at det gør dig ked af det at de er sådan. Men jeg kan jo ikke engang finde ud af det selv. Men tror i bund og grund de gør det for at hjælpe eller noget i den stil. Tror ikke de tænker før de taler.

Med hensyn til brugt tøj i gave. Jeg var dæmme også blevet skuffet. Så må de sgu give en billig gave eller slet ikke noget hvis det er fordi de ikke har råd. Jeg skulle dæmme også selv købe brugt tøj hvis jeg havde brug for noget.

Anmeld

6. januar 2012

Anonym trådstarter

michelledam skriver:

Først lige et lille kram til dig. Jeg ved hvordan du har det. For min fars kone har også altid sagt et eller andet når vi har været der og når Isabella er blevet passet hos dem. Den der er kørt igen og igen inden der blev alt for koldt. Isabella skal da have en bluse ovenpå hende uld body ( det ikke en alm. Uld body den er meget trykkere) hvor vi har sagt nej ikke endnu for hun får det for varmt da hun er et varmt barn. Den har vi hørt på hver uge i tre måneder. Og så hver gang de har passet hende er hun også kommet med en masse gode udtalelser om at vi skal tage og gøre dit og gøre dat med hende. Vi har ikke sagt noget til hende. Men hold da op hvor har det irriteret os for vi ved sgu mere om hvad der er godt for vores barn end hun gør. Self å hun komme med råd men det er med i SKAL gøre dit og dat måden. Og hvor synes jeg egentlig at det er ret tarveligt at din svoger at sige sådan. Det er jo lidt svært for moderen som gerne ville give bryst at det ikke gik. Har selv været der. Havde ikke nok til Isabella.

Jeg kan kun give dig det råd at sige at det gør dig ked af det at de er sådan. Men jeg kan jo ikke engang finde ud af det selv. Men tror i bund og grund de gør det for at hjælpe eller noget i den stil. Tror ikke de tænker før de taler.

Med hensyn til brugt tøj i gave. Jeg var dæmme også blevet skuffet. Så må de sgu give en billig gave eller slet ikke noget hvis det er fordi de ikke har råd. Jeg skulle dæmme også selv købe brugt tøj hvis jeg havde brug for noget.

Ligepræcis sådan er min svigermor. jeg er ved at gå ud af mit gode skind. Jeg forstår virkelig ikke hvordan folk kan få sig selv til at være sådan og sige sådan? også bare at de ikke tænker lidt logisk engang imellem

Anmeld

6. januar 2012

Anonym trådstarter

Dinsen skriver:

Det hele er da lidt øv... Ved som ik helt hvad jeg ska skrive, men sender dig li et 

Men hvad siger din kæreste til den måde din svigermor omtaler jeres barn på!?

Har vidst ikke lige fået sagt det med at hun sagde at hendes ben var små i forhold til overkroppen, men han ved godt at jeg er skuffet over det med det brugte tøj og at hun ikke har stedsans. fx. når hun ligger og sover, så går hun helt ned i hovedet på hende, og snakker sådan rigtig barnligt til hende med en lys stemme, så hun vågner, istedet for bare lige at hviske hej eller lign, hvis hun absolut føler for at snakke til min datter når hun sover.
Men min kæreste er ikke det største konfliktmenneske. kan han slippe med at sige "mmmh", så gør han det. men de fleste af tingene giver han mig ret i, og han kan da heldigvis også forstå mig.

Anmeld

6. januar 2012

Anonym trådstarter

Maja_4000 skriver:

Øv 

Sagde din kæreste ikke noget til sin mor og bror ? Jeg var blevet skide sur på min kæreste , hvis han ikke "forsvarede" mig , når det kom til at give flaske f.eks. .. 

Håber i finder en løsning , så de er til at holde ud ..

nej det gjorde han ikke. han er lidt konfliktsky. men han giver mig ret de fleste gange. han vil fx. heller ikke selv have at hunden snuser for meget eller slikker lille pigen i hovedet. 
Hans bror skal bare have noget igen, for han er altid så rapkæftet. men ligepræcis den han kom med der, ramte rimelig godt. det er virkelig et nederlag hvis amningen ikke fungere, og man egentlig gerne vil det

Anmeld

8. januar 2012

EnGodMor

Sådanne svigerforældre, forældre og venner har jeg også... det er svært og sige noegt igen pga det jo er familie MEN nej fandme nej, man skal sgu ikke finde sig i noget.

Du skal sige direkte hvad du tænker, mener og syntwes er det rette for dig og sige, ellers kommer hun sgu til at styre det hele....du skal få sat hende i respekt søde...

Jeg har selv måtte gøre det samme. Det her skide svært, men nødvendigt -vis hvem det er som bestemmer

Anmeld

8. januar 2012

Anonym trådstarter

engodmor skriver:

Sådanne svigerforældre, forældre og venner har jeg også... det er svært og sige noegt igen pga det jo er familie MEN nej fandme nej, man skal sgu ikke finde sig i noget.

Du skal sige direkte hvad du tænker, mener og syntwes er det rette for dig og sige, ellers kommer hun sgu til at styre det hele....du skal få sat hende i respekt søde...

Jeg har selv måtte gøre det samme. Det her skide svært, men nødvendigt -vis hvem det er som bestemmer

Tusind tak! der går nok heller ikke længe før min lunte er brændt helt ned. for puuuuuhaa..
Min svoger skulle også lige til at sige noget omkring det med amning igen igår. men han nåede kun at sige et eller andet med modermælk, og så fik han at vide ar hvis han sagde et ord mere omkring modermælk og min datters mad, så fik han en med klapstolen. ( stod med en klapstol i hånden ) - og så holdte han satme kæft. Han er en af de karlsmart typer der skal have det at vide på den hårde måde fordi han er så rapkæftet..

Anmeld

8. januar 2012

Filippa & Liva

puuuuha, ja undskyld mig men jeg bliver helt vred på dine vegne, det er slet ikke i orden den opførsel i mine øjne..

Jeg var godt nok blevet vred!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.