- af folks kommentare omkring min datter 
Specielt min svigermor er slem, men det er ikke kun i de ting hun siger, også de ting hun gør.. Det er virkelig sådan at man kan starte en kæmpe diskussion med hende..
For et stykke tid siden var hun ude forbi. Og hun fik lov til at sidde lidt med hende, inden hun faldte i søvn. Da hun sad med hende, hang min datter først oppe på hendes skulder, ligesom når de bliver bøvset af, bagefter ville hun have hende ned og ligge i hendes arme, så hun lader lille pigen glide ned hvor efter hun tipper hendes krop, så min datter nærmest falder ned i armene på hende, og hun bliver selvfølgelig forskrækket. Ikke nok med det, sidder hun også og holder hende ud foran sig, og kigger på hende, og udbryder: "Man kan jo ikke få øjenkontakt med hende, det skal du træne med hende" - ej nu holder du fandme kvinde! hvis der er noget jeg har med min datter, så er det dælme øjenkontakt, og jeg kan altid få hende til at smile.
Bagefter ligger hun lidt i skråstolen. Vores hund går hen og snuser hende i hovedet, og jeg siger hun skal lade være. ( jeg synes det er ulækkert, med alle de bakterier de har på snuden og i munden ) og så begynder svigermor.. "ej det må den altså godt, det sker der ikke noget ved" - ej men jeg synes det er ulækkert, og derfor synes jeg ikke hunden skal gøre det. "men det havde deres gamle hund altså altid fået lov til ved drengene, da de var små" - men sådan er det da forfanden bare ikke ved os.. iihh ha..
Den anden dag var hun her igen. Så kigger hun ned på min datter, og siger: "ej din krop passer ikke sammen. dine ben er meget kortere end din overkrop"
Helt seriøst. hvad fanden bilder hun sig ind?! jeg er så tæt på hver gang at bede hende om at holde kæft, men et eller andet sted kan jeg ikke få mig selv til det, det er trods alt min svigermor..
Og så i adventsgave og julegave, fik hun brugt tøj. - det skal siges at jeg ikke har noget imod brugt tøj, da man jo kan spare mange penge, specielt hvis man vil have nogle af de lidt dyrere mærker. men skal min datter have brugt tøj, så vil jeg selv købe det, ellers så skal det bare være sådan en hverdags tanke. Satme ikke i julegave. Og det der skuffer mig mest, er at hendes andre børnebørn fik splinter nyt i adventsgave og julegave 
Tror det ligger til familien at komme med dumme bemærkninger, for den anden dag var min kærestes bror ude ved os, og er ved at lave en flaske til lille pigen. Han holder hende, inden hun begynder at græde, og så giver han hende til min kæreste. så griner jeg lidt af ham, og siger i sjov, at der ikke er meget moderinstinkt i ham, og så svare han tilbage med; "nej det er der måske ikke, men var jeg hendes mor, havde hun fået den rigtige modermælk istedet for erstatning, for det er meget bedre for barnet" - ja men nu er det vigtigste ligesom at hun bliver mæt, og eftersom hun ikke ville kæmpe for mælken dengang jeg ammede, gik produktionen lidt i stå, og så blev jeg jo nød til at købe erstatning. men slam. der fik jeg den
Nogle gange kan man godt helt føle at andre ser på en som en dårlig mor der ikke vil sit barn det bedste 
tak fordi i læste med på mit dårlige humør