Jordemoderbesøg 35+4

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

605 visninger
6 svar
0 synes godt om
6. januar 2012

Mussen2

Har i dag været afsted. Bettemanden blev skønnet til 2600 gram. Jeg har det storslået bortset for han fylde en hel del og gør det svært at ligge og slappe af, da han trykker på ribben osv. 

Han har ikke sat sig fast men vender med hovedet nedad.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. januar 2012

KittyMaMa

Mussen2 skriver:

Har i dag været afsted. Bettemanden blev skønnet til 2600 gram. Jeg har det storslået bortset for han fylde en hel del og gør det svært at ligge og slappe af, da han trykker på ribben osv. 

Han har ikke sat sig fast men vender med hovedet nedad.

Hej med dig!

Dejligt at det går godt!  - Jeg skal til jordmor d. 10/1, - så er jeg spændt på hvad hun skønner hende til, - d. 20/12 sagde hun 2200 g...

Sagde hun ellers noget spændende? Vi skal tale om fødsel, så min mand skal med, da vi er lettere traumatiserede fra sidste gang..

Hvor skal du føde henne? 

/Katja

Anmeld

6. januar 2012

Mussen2

KittyMaMa skriver:

Hej med dig!

Dejligt at det går godt!  - Jeg skal til jordmor d. 10/1, - så er jeg spændt på hvad hun skønner hende til, - d. 20/12 sagde hun 2200 g...

Sagde hun ellers noget spændende? Vi skal tale om fødsel, så min mand skal med, da vi er lettere traumatiserede fra sidste gang..

Hvor skal du føde henne? 

/Katja

Vi snakkede lidt fødsel, hun havde desværre ikke så god tid i dag, så vi aftalte at jeg læste min journal fra sidste gang og tog den med til næste gang. Jeg havde en fin fødsel bortset fra jeg ikke fikke effektive presseveer. 

Derfor spekulerer jeg en del over pressefasen, også fordi jeg revnede indvendig sidst, måske grundet en lang pressefase, da det øger trykket og væsken i de nedre regioner....men ved det ikke...

Jeg kan godt leve med at skulle igennem samme fødsel igen

Jeg fik bud på at lægge mig ned, hvis vandet skulle gå, da han slet ikke står fast.

Mht. Vægten så tager jeg stadig ikke på, men det betyder intet sagde hun, så længe han trives. Ellers var alt fint, lav blodtyk osv osv, så. Et kører bare derud af. NYDER at går på barsel... 

Ja det kan da godt være det vil være en god ide at tage manden med næste gang det havde jeg slet ikke tænkt på.......

Spændende hvad hun siger på tirsdag..du må lige give en update. Jeg skal føde på viborg sygehus

Anmeld

8. januar 2012

Nille-pigen

jeg går bare og venter og venter... 

var til 3D skanning i torsdags hvor jeg lige kunne se ham den bette en sidste gang inden det hele går løs... hun estimerede ham til at veje 2445 g og mente at der var gode muligheder for at jeg fødte en uge før termin... det ville jeg nu ikke have noget imod... han har det også godt men pladsen er ved at være trang... og jeg har så ondt i bækkenet og får nu kraftige plukveer, så jeg synes det er lidt hårdt... og så er min vægt igen røget ned under min normalvægt og med 1½ kg på en uge... var ellers lige så glad, da den for en uge siden viste at jeg endelig var nået op på min normalvægt... og så er morgenkvalmen vendt tilbage her den sidste uge... hvilket måske kunne være grunden til at jeg igen har tabt mig... dog skal jeg så sige at der er en positiv ting ved det hele som opvejer alt det negative og det er når han sparker... jeg elsker bare den følelse... den er så dejlig og så er det en lille reminder på at han har det godt....

håber at i andre kan nyde den sidste tid i jeres graviditet...

Anmeld

8. januar 2012

Emmamusen2010

Jeg var ved jm i tirsdags, lillemanden blev skønnet til 2800 g og han ligger med hovedet ned og meget dybt, det kan også mærkes, har det som om jeg har en vandmelon i mellem benene der gerne vil ud Skal til vægtscanning på tirsdag så det bliver spændende om jm skønnede rigtigt

Anmeld

10. januar 2012

KittyMaMa

Mussen2 skriver:

Vi snakkede lidt fødsel, hun havde desværre ikke så god tid i dag, så vi aftalte at jeg læste min journal fra sidste gang og tog den med til næste gang. Jeg havde en fin fødsel bortset fra jeg ikke fikke effektive presseveer. 

Derfor spekulerer jeg en del over pressefasen, også fordi jeg revnede indvendig sidst, måske grundet en lang pressefase, da det øger trykket og væsken i de nedre regioner....men ved det ikke...

Jeg kan godt leve med at skulle igennem samme fødsel igen

Jeg fik bud på at lægge mig ned, hvis vandet skulle gå, da han slet ikke står fast.

Mht. Vægten så tager jeg stadig ikke på, men det betyder intet sagde hun, så længe han trives. Ellers var alt fint, lav blodtyk osv osv, så. Et kører bare derud af. NYDER at går på barsel... 

Ja det kan da godt være det vil være en god ide at tage manden med næste gang det havde jeg slet ikke tænkt på.......

Spændende hvad hun siger på tirsdag..du må lige give en update. Jeg skal føde på viborg sygehus

Så kom jeg også til jordmor. Vi talte fødsel og det var rigtig godt, - et rigtig godt besøg, - hun er simpelthen så dygtig og sød, hende min jordmor!! Hun lovede at vi ikke skulle igennem det samme som sidst! Og vi har sammen lavet en liste med ønsker og ting vi ikke vil have som kommer til at ligge i min journal. Så jeg er fortrøstningsfuld. 

Hun skønnede den lille til ca. 2700 g, - så det er ca. + 500 g på 11 dage, hvor hun sidst skønnede hende til 2200 g. Så det ser fint ud alt sammen.

Fik to tider mere, - her d. 24/1 også igen efter termin d. 7/2. - Så må vi se om jeg når dem begge!  

Håber I har det godt alle sammen! 

/Katja

Anmeld

10. januar 2012

Mussen2

KittyMaMa skriver:

Så kom jeg også til jordmor. Vi talte fødsel og det var rigtig godt, - et rigtig godt besøg, - hun er simpelthen så dygtig og sød, hende min jordmor!! Hun lovede at vi ikke skulle igennem det samme som sidst! Og vi har sammen lavet en liste med ønsker og ting vi ikke vil have som kommer til at ligge i min journal. Så jeg er fortrøstningsfuld. 

Hun skønnede den lille til ca. 2700 g, - så det er ca. + 500 g på 11 dage, hvor hun sidst skønnede hende til 2200 g. Så det ser fint ud alt sammen.

Fik to tider mere, - her d. 24/1 også igen efter termin d. 7/2. - Så må vi se om jeg når dem begge!  

Håber I har det godt alle sammen! 

/Katja

Det lyder som en god oplevelse. Dejligt, særligt hvis du havde en skidt fødsel 1. Gang.  Bliver sørme spændende hvem der åbner ballet her i februar gruppen

Jeg skal afsted på fredag i næste uge

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.