afgået ved døden

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

589 visninger
7 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
6. januar 2012

Anonym trådstarter

Ved ikke om den hører til her?
Af hensyn til mig selv og familien er jeg anonym.
Mit spørgsmål er hvordan man finder ud af om et familiemedlem er afgået ved døden, er det kommunen eller kirkekontoret man skal henvende sig til.
Sagen er den, jeg af personlige årsager ikke har kontakt til noget nær familie, og det har de haft svært ved at acceptere, og brugt mange metoder for at skabe kontakt. Blev så kontaktet at et familiemedlem var afgået ved døden, og sendte også blomster afsted. Kunne ikke selv være til stede på dagen. Nu har Jeg så efterfølgende undret mig en del over, at det ikke virker som om der har været holdt noget. Bla er ægtefællens sten ikke fjernet, og sendt til stenhuggeren, der var ingen blomster fra begravelsen, ingen notits i avisen, og personen har ikke stået under afgået ved døden i avisen? Synes bare det har virket underligt, og ville egentlig bare gerne vide om personen stadig er i live eller ej.
Har ikke lige brug for negative dømme indlæg, da det er en svær og kompliceret sag i forvejen, håber i forstår
Undskyld stavefejl, men skriver fra min mobil.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. januar 2012

An&Jo

du må kunne få det oplyst ved kirkekontoret..

men du skal nok gøre det ved personlig fremmøde så du kan legitimere dig selv så de kan se du er et nært familiemedlem..

Anmeld

6. januar 2012

2721

Umidelbart ville jeg mene det er kirkekontoret.
Håber du får afklaring

Anmeld

6. januar 2012

Gaia

Kontakt kirkekontoret, måske de kan fortælle dig om der har været en begravelse og i hvert fald hvis du kontakter den kirke hvor vedkommende skulle være blevet begravet. 

Anmeld

6. januar 2012

SussieThyssen

Anonym skriver:

Ved ikke om den hører til her?
Af hensyn til mig selv og familien er jeg anonym.
Mit spørgsmål er hvordan man finder ud af om et familiemedlem er afgået ved døden, er det kommunen eller kirkekontoret man skal henvende sig til.
Sagen er den, jeg af personlige årsager ikke har kontakt til noget nær familie, og det har de haft svært ved at acceptere, og brugt mange metoder for at skabe kontakt. Blev så kontaktet at et familiemedlem var afgået ved døden, og sendte også blomster afsted. Kunne ikke selv være til stede på dagen. Nu har Jeg så efterfølgende undret mig en del over, at det ikke virker som om der har været holdt noget. Bla er ægtefællens sten ikke fjernet, og sendt til stenhuggeren, der var ingen blomster fra begravelsen, ingen notits i avisen, og personen har ikke stået under afgået ved døden i avisen? Synes bare det har virket underligt, og ville egentlig bare gerne vide om personen stadig er i live eller ej.
Har ikke lige brug for negative dømme indlæg, da det er en svær og kompliceret sag i forvejen, håber i forstår
Undskyld stavefejl, men skriver fra min mobil.

Umiddelbart vil jeg anbefale at du henvender dig til den kommune hvor vedkommende har boet/bor og forhører dig...evt. det kirkekontor, hvor graven er registreret.

Kærligst
Sussie

Anmeld

6. januar 2012

JonTri

Sikke noget at lyve om!!!! Tror du skal ringe til kirkekontoret, der er tilknyttet det sogn, hvor personen sku være begravet. Kan de ikhjælper, kan de evt fortælle dig hvem der kan. 

Hvis det nu ik var en åbenlys naturlig død, kan det tage langtold, før personen stedes til hvile... Og så skal han/hun bisættes. Så kan det trække ud???

Venligst jontri

Anmeld

6. januar 2012

JonTri

iPhone stavefejl!!!

Anmeld

6. januar 2012

morethanperfect

Du skal møde op på kirkekontoret .. Det gjorde jeg selv da jeg skulle ha af vide hvornår min mor døde og hvor hun lå bagravet

Jeg havde ingen legimentation med .. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.