Update på hvordan det går med de små?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

591 visninger
1 svar
0 synes godt om
6. januar 2012

Københavnermor

Hej decembermødre!

Hvordan står det til hos jer? Hvordan går det med baby'erne? 

Her går det rigtig godt.. Lillepigen fylder 3 uger idag og sundhedsplejersken var her her til morgen. Vi fik ros  og hun syntes det var dejligt at lillepigen trives og tager på!

Lillepigen havde en lidt svær start med amningen og i løbet af de første fem dage af hendes liv havde hun tabt sig fra 3340g ned til 2975g.  Vi fik så den dag en tid på ammeambulatoriet på Hvidovre hvor vi fik super god vejledning og siden da har det heldigvis kørt rigtig godt med det ammeri! 

Hun er nu hele 2 cm længere og vejer nu 3940g.  Så min skønne tøs har taget næsten et kg på på 2 uger og 2 dage!

Ellers kan siges at vi bare nyder livet som familie  Min kære mand har helt svært ved at tage på arbejde igen da han ikke vil gå glip af noget, så han har udskudt det lidt endnu.. Han er heldigvis selvstændig og bestemmer selv. 

Jeg elsker at gå med barnevognen og jeg elsker at høre at folk syntes hun er dejlig.. Man er vel blevet mor med stort M nu.. 

Hun er begyndt at have lange vågne perioder, hvilket er vildt hyggeligt, og så har hun lige storsmilet til farmand her i dag. Hun græder utroligt lidt og vi har i virkeligheden ikke særlig meget at brokke os over. Hun er et pragteksemplar!

Hun bruger stadig str. 50, og er begyndt at kunne passe noget tøj i str. 56..

Det virker også til at hun begynder at have mere styr på nat og dag, hvilket hun ellers havde vendt lidt op og ned på. I nat sov hun fra 22.30-2.30, så blev hun ammet og sov igen fra kl 3.20-7.15! Så rigtig dejlig nat for os begge! 

Nå, nok herfra..  Lad mig høre om jeres små december-pus. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. januar 2012

4kløver

Her går det også godt. Spiser og sover som han skal. Havde lidt svært med at spise de første uger så jeg gik over til flaske for at holde øje. Han vejede 3210 da han blev født røg ned lidt under 2800 og inden vi tog hjem lå han på 2980.
Han er 6 uger nu. Var til 5 uger undersøgelse i går der sluttede af med en tur på sygehuset. Lægen Syndes hans hud så underlig ud og så kunne han høre noget ved hans hjerte
Så vi tog derud og fik kigget på ham. De to læger der lyttede til ham fandt ud af det bare når han træk vejret kunne lyde som en mis lyd. Men alt var godt og han var fin. Han ligger nu på 4kg 54cm så han er godt med..

Mig ja Syndes stadig mit ks er der væreste jeg har oplevet og det har taget hårdt på mig.. jeg har tabt mig og glæder mig til jeg får dem taget på igen.. tog kun 2 på denne gang har tabt 7.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.