Erfaring med neonatal afd. på Herning sygehus?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.261 visninger
12 svar
0 synes godt om
6. januar 2012

Den kommende far

Er der nogen af jer der har erfaring med børneafdelingen på Herning sygehus - nærmere bestemt den for fortidligt fødte børn?

Vi ligger nu på SKejby sygehus men skal sandsynligvis overflyttes til Herning indenfor de næste par uger.

http://babydutten.blogspot.com/

Mvh

Den kommende far

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. januar 2012

Maja88

det er c1 ik?? mener jeg den hedder...

altså jeg lå på gangen overfor.. hvor man sover.. og så er barnet lige ovre på den anden gang.. de hænger sammen....

hvad er det du gerne sådan vil vide?

Anmeld

6. januar 2012

Den kommende far

Maja88 skriver:

det er c1 ik?? mener jeg den hedder...

altså jeg lå på gangen overfor.. hvor man sover.. og så er barnet lige ovre på den anden gang.. de hænger sammen....

hvad er det du gerne sådan vil vide?

jo den hedder C1. Var du glad for at være der, er der godt personale? bare dine egne tanker om afdelingen når du tænker tilbage

Anmeld

6. januar 2012

Maja88

Den kommende far skriver:

jo den hedder C1. Var du glad for at være der, er der godt personale? bare dine egne tanker om afdelingen når du tænker tilbage

altså mit barn lå ikke på c1, men altså de 2 afdelinger hænger sammen...

og mener personalet er gengangere...

de var en fantastisk støtte og mange af de mødre som ligger på h3 mener jeg den hedder- har børn på c1... de er super fantastiske.. der er altid nogen.. om det så er nat eller dag..

synes dog bare at det eneste "problem" jeg havde, var de ikke altid om dagen var skide hurtige hvis man rev i snoren på H3, men er jeg sikker på de er på c1..

der er store fine køkkener, med opbevaring til mælk.. der er erstatning osv

Anmeld

6. januar 2012

StineW79

Profilbillede for StineW79

Vi lå på c 1 i 3 1/2 uge i Herning og de er bare helt FANTASTISKE!!!! hvis der var det mindste sku vi bare kalde også kom de med det samme. Fik rigtig meget hjælp til amning osv, da hun var alt for lille til at sutte, men det fik hun lært og efter 2 1/2 uge, var hun på fuld amning. Der er læger flere gange om dagen, og ellers kalder de dem bare over. Især de ældre sygeplejesker havde en dejlig ro og var gode til at understrege at vi som forældre kendte vores barn bedst og vidste hva der var bedst for vores barn! Eneste -  må have været at jeg ik ku ligge på samme stue som thea, da der ik er ret mange familie stuer på selve c 1. Men tror nu at når jeres ik er større at i får fælles stue, så i alle ka ligge sammen. Og husk nu at den tid i er indlagt, får i tilbage i barsel i den sidste ende! De havde forresten også fælles aktivitet til forældre til for tidligt fødte og de var gode til at sige, at vi sku huske at komme lidt ud fra sygehuset og feks få noget god mad osv! Vh stine

Anmeld

6. januar 2012

Den kommende far

StineW79 skriver:

Vi lå på c 1 i 3 1/2 uge i Herning og de er bare helt FANTASTISKE!!!! hvis der var det mindste sku vi bare kalde også kom de med det samme. Fik rigtig meget hjælp til amning osv, da hun var alt for lille til at sutte, men det fik hun lært og efter 2 1/2 uge, var hun på fuld amning. Der er læger flere gange om dagen, og ellers kalder de dem bare over. Især de ældre sygeplejesker havde en dejlig ro og var gode til at understrege at vi som forældre kendte vores barn bedst og vidste hva der var bedst for vores barn! Eneste -  må have været at jeg ik ku ligge på samme stue som thea, da der ik er ret mange familie stuer på selve c 1. Men tror nu at når jeres ik er større at i får fælles stue, så i alle ka ligge sammen. Og husk nu at den tid i er indlagt, får i tilbage i barsel i den sidste ende! De havde forresten også fælles aktivitet til forældre til for tidligt fødte og de var gode til at sige, at vi sku huske at komme lidt ud fra sygehuset og feks få noget god mad osv! Vh stine

det lyder rigtig godt glæder mig helt til at komme til herning efter det du beskriver

KAn man komme til at bo sammen med barnet??

Anmeld

6. januar 2012

Den kommende far

andre?

Anmeld

6. januar 2012

StineW79

Profilbillede for StineW79
Den kommende far skriver:

det lyder rigtig godt glæder mig helt til at komme til herning efter det du beskriver

KAn man komme til at bo sammen med barnet??

Ja der er nogle store sture over på c 1, hvor i ka bo sammen. Jeg boede på patient hotellet, mens thea lå på c 1. Hotellet ligger på sygehuset, og det tager ik mere end 2 min at gå derover de er bare rigtig, rigtig søde og dygtige! Håber i snart får lov til at komme til Herning. Vh stine

Anmeld

6. januar 2012

Den kommende far

StineW79 skriver:

Ja der er nogle store sture over på c 1, hvor i ka bo sammen. Jeg boede på patient hotellet, mens thea lå på c 1. Hotellet ligger på sygehuset, og det tager ik mere end 2 min at gå derover de er bare rigtig, rigtig søde og dygtige! Håber i snart får lov til at komme til Herning. Vh stine

det håber jeg også vi skal til møde med vores kontaktlæge på mandag hvor vi skal snakke om overflytning

Anmeld

8. januar 2012

hende-nanna

Jeg har aldrig selv været der, men kender en der arbejder der. Sidst jeg snakkede med hende, sagde hun at de hver fik tildelt en patient, så familien hele tiden havde de samme tilknyttet. Jeg ved dog ikke om det er sådan længere, men det vil jeg da næsten håbe for jer 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.