Fødselsforberedelse... for mænd??(Lyngby el KBH)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.349 visninger
8 svar
0 synes godt om
5. januar 2012

dola

Hej

1) Jeg ville gerne vide om nogen havde erfaringer med fødselsdforberedelse i Lyngby el KBH gennerelt.
Hvad er godt og hvad er skidt?

2) Og om der er nogen der har erfaring med fødselsforberedelse kun for mænd? Min kæreste vil nemlig helst ikke med til fødslen, da han er bange for hvad han får at se!?!?

3) Er der nogen der kender til nogle trænings ting for gravide i Lyngby el KBH, gerne svømning eller lignende..?!?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. januar 2012

AndreasMor84

dola skriver:

Hej

1) Jeg ville gerne vide om nogen havde erfaringer med fødselsdforberedelse i Lyngby el KBH gennerelt.
Hvad er godt og hvad er skidt?

2) Og om der er nogen der har erfaring med fødselsforberedelse kun for mænd? Min kæreste vil nemlig helst ikke med til fødslen, da han er bange for hvad han får at se!?!?

3) Er der nogen der kender til nogle trænings ting for gravide i Lyngby el KBH, gerne svømning eller lignende..?!?

Ved ikke hvad der er af fysisk forberedelse, men der er jo altid foredragene på Herlev sygehus om fødslen osv.

Og din mand bestemmer jo selv hvor meget han vil se

Anmeld

5. januar 2012

dola

AndreasMor2011 skriver:

Ved ikke hvad der er af fysisk forberedelse, men der er jo altid foredragene på Herlev sygehus om fødslen osv.

Og din mand bestemmer jo selv hvor meget han vil se

Jamen kursus 2 og 3 skal vi til på herlev, men ville bare vide om folk kunne bruge FF til noget eller om det var spild af tid? har jo iikke så meget af det i forvejen!!

Han er bare bekymret for at kigge et sted hen ved en fejl og så se noget han absolut ikke havde fået taget højde for..

Anmeld

5. januar 2012

dola

andre med fifs til en mand der ikke så gerne vil med til fødslen..

Anmeld

5. januar 2012

Lise

Jeg har gået til fødselsforberedelse hos APA  http://www.apa.dk/ (Kbh. Ø) - det kan virkelig anbefales. Jeg har gået på hold uden min mand, men jeg mener bestemt der også er par-hold. Det er lidt pebret, men absolut hver eneste krone værd!

Det jeg gik til var med graviditetsmotion. Ellers har jeg gået til graviditetssvømning i DGI byen. Igennem noget der hed VVV, eller sådan noget (det er fem år siden nu). Jeg kan ikke finde det nu, og hvis man kigger på DGI byens hjemmeside, ser det ud til at være APA der har det nu. Og det kan da ikke være helt skidt

Anmeld

6. januar 2012

dola

Lise skriver:

Jeg har gået til fødselsforberedelse hos APA  http://www.apa.dk/ (Kbh. Ø) - det kan virkelig anbefales. Jeg har gået på hold uden min mand, men jeg mener bestemt der også er par-hold. Det er lidt pebret, men absolut hver eneste krone værd!

Det jeg gik til var med graviditetsmotion. Ellers har jeg gået til graviditetssvømning i DGI byen. Igennem noget der hed VVV, eller sådan noget (det er fem år siden nu). Jeg kan ikke finde det nu, og hvis man kigger på DGI byens hjemmeside, ser det ud til at være APA der har det nu. Og det kan da ikke være helt skidt

Uh tak tjekker lige APA ud, er du stødt på nogen kurser kun for mænd??

Anmeld

6. januar 2012

Mumto3

APA er bare det bedste!!!!Jeg har gået der alle tre gange jeg var gravid. Første gang gik vi på parhold, det var super godt!!!!! Der er en masse fælles ting men man bliver også delt op i mænd og kvinder og skal lave noget hver for sig.Men hvorfor vil din mand til fødselsforberedelse hvis han ikke vil med til fødslen?

Anmeld

6. januar 2012

dola

Mumto3 skriver:

APA er bare det bedste!!!!Jeg har gået der alle tre gange jeg var gravid. Første gang gik vi på parhold, det var super godt!!!!! Der er en masse fælles ting men man bliver også delt op i mænd og kvinder og skal lave noget hver for sig.Men hvorfor vil din mand til fødselsforberedelse hvis han ikke vil med til fødslen?

Jamen jeg synes han skal med til fødselsforberedelse så han måske kunne indse at han godt kan være med til noget af fødslen, udvidelses fasen fx. og måske indse at fødslen ikke er så farlig endda.

Men selvfølgelig skal han kunne sige fra også!

der er så lidt af graviditeten han kan være en del af så ville måske gerne dele fødslen med nogen!

Anmeld

6. januar 2012

Mumto3

dola skriver:

Jamen jeg synes han skal med til fødselsforberedelse så han måske kunne indse at han godt kan være med til noget af fødslen, udvidelses fasen fx. og måske indse at fødslen ikke er så farlig endda.

Men selvfølgelig skal han kunne sige fra også!

der er så lidt af graviditeten han kan være en del af så ville måske gerne dele fødslen med nogen!

Min mand var hellere ikke glad ved tanken om at være med. Han var sikker på at der ville være blod ud over det hele, og han kan ikke lide at være på hospitaler, var bange og utryg og overbevist om at han ville besvime. Det endte med at han var en meget stor støtte og tog aktiv del i fødslen!På APA træner man hvordan manden kan støtte kvinden undervejs. Vi prøvede alt muligt, og det var helt tydeligt for mig at der var neget der virkede og andet kunne jeg ikke bruge til noget. Derfor vidste han præcis hvad han skulle gøre for at støtte mig bedst muligt. Da jeg gik helt kold i pressefasen. Kunne han lige trykke på min "gispe" knap, og så gispede jeg som jeg skulle. Det var en kæmpe hjælp.Håber du kan lokke ham med ind på APA...selvom det er dyrt!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.