Spring til sidste ulæste indlæg Følg denne tråd
Jeg er 18+3 henne, og har læst at baby nu rumstere rundt i maven. Den er selvfølgelig stadig meget lille.
Men jeg kom i den forbindelse til at tænke på hvornår man kan mærke liv. Hvornår mærkede I liv som førstegangs fødende?
Anmeld
Køb et abonnement på Vores Børn
Magasinet til dig med børn på 0-12 år
Priser fra 149 kr.
Det er meget forskelligt hvornår folk kan mærke liv..
Jeg mærkede "bobler" omkring uge 18.. og fra uge 20, kunne jeg mærke baby helt tydeligt med spark, slag og det hele..
Har hørt om andre der kunne mærke allerede fra uge 14 og opefter
Joyce skriver: Det er meget forskelligt hvornår folk kan mærke liv.. Jeg mærkede "bobler" omkring uge 18.. og fra uge 20, kunne jeg mærke baby helt tydeligt med spark, slag og det hele.. Har hørt om andre der kunne mærke allerede fra uge 14 og opefter
Ja okay. så må jeg væbne mig med tålmodighed. For har ikke mærket bobler men har heller ikke mærket den lille. men man er jo heller ikke helt sikker på hvad man skal mærke efter.
samantha1986 skriver: Jeg er 18+3 henne, og har læst at baby nu rumstere rundt i maven. Den er selvfølgelig stadig meget lille. Men jeg kom i den forbindelse til at tænke på hvornår man kan mærke liv. Hvornår mærkede I liv som førstegangs fødende?
det er forskelligt fra kvinde til kvinde.. jeg mærkede først liv da jeg var i uge 23. Dette var dog grundet en foranliggende moderkage, som gør, at der kan gå lidt ekstra tid før man mærker den lille.
der er også forskel på om man er førstegangs eller andengangs gravid
tror jeg mærkede de første spark i uge 19 hvor jeg ikke var i tvivl og så er de ellers bare blevet tydligere de sidste uger. Det afhænger dog meget af hvordan din moderkage ligger og om den lille sparker ind ad. Nogle mærker det først omkring uge 24 men derefter skal man helst kunne mærke den lille hver dag.
Glæd sig det er stort og lige rundt om hjørnet.
MissTas skriver: det er forskelligt fra kvinde til kvinde.. jeg mærkede først liv da jeg var i uge 23. Dette var dog grundet en foranliggende moderkage, som gør, at der kan gå lidt ekstra tid før man mærker den lille. der er også forskel på om man er førstegangs eller andengangs gravid
ja okay. jeg må jo bare se tiden an. det skal jo nok komme
baby84 skriver: tror jeg mærkede de første spark i uge 19 hvor jeg ikke var i tvivl og så er de ellers bare blevet tydligere de sidste uger. Det afhænger dog meget af hvordan din moderkage ligger og om den lille sparker ind ad. Nogle mærker det først omkring uge 24 men derefter skal man helst kunne mærke den lille hver dag. Glæd sig det er stort og lige rundt om hjørnet.
Jeg tænkte nok det var meget forskelligt, men man vil så gerne mærke den lille. Ser virkelig frem til at mærke det første gang. Det gør det også mere håndgribeligt
samantha1986 skriver: ja okay. jeg må jo bare se tiden an. det skal jo nok komme
ja selvfølgelig kommer det .. lige pludselig en dag.. og man bliver så stolt hehe
[ Spring til toppen ]
Story House Egmont A/S Strødamvej 46 2100 København Ø TLF: 70 25 75 10 CVR: 83131128