jeg synes det er lidt hårdt lige nu :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

556 visninger
6 svar
0 synes godt om
4. januar 2012

MelikkazMoar

Hej Piger..

ja, selvom man har et nemt barn, kan det pludselig godt blive lidt hårdt med rutiner ..

Melikka (7mdr) vil pt. ikke sove alene i sin seng. hun har været syg i godt en måned nu, med først øjenbetændelse, så hoste, så feber,  så opkast og mere hoste. og nu er det så på retur..

hele månedenen har hun sovet underligt hele døgnet faktisk, jeg ved ikke hvordan jeg skal få hende ind i rutinen igen. hun vil sove ved siden af far og mor, og hver gang jeg ligger hende over i sin egen seng vågner hun. og klynker til hun kommer tilbage. hun bliver stadig ammet, og de sidste par dage har jeg ikke kunne få ske-mad i hende.. hun bryst og vand i tude-kop. så hun falder faktis kun i søvn hvis brystet er i munden på hende.. og jeg ved godt det er min fejl af have lært hende det ! (det er kun én af de mange fejl jeg føler jeg har gjord)

jeg vil helst kunne lære hende at blive lagt i seng og så hun bare faldt i søvn af sig selv, uden af hun skal ammes til hun sover. men jeg ved ikke hvordan jeg får det kørt igennem?

jeg er også blevet så nervøs for dp, (har ikke nogen plads endnu, men det kommer forhåbentlig snart) hun vil kun sove om dagen hvis vi går med barnevognen, hun falder ikke i søvn af bare at ligge.. det sker meger meget sjældent.. hvordan får hun lært at falde i søvn af sig selv der? dp-moderen kan jo ikke gå tur med alle børnene i deres vogne..

har tænkt lidt om hun skal til at sove på eget værelse, da jeg tror det kunne give bedre nattesøvn for os alle 3, men pludselig bliver jeg bange for ikke at høre hende om natten, eller overhøre hende.

jeg føler ikke jeg har truffet de rigtige valg ang. søvn for min datter, hvilket nærer mig lidt nu..

(undskyld det lidt lange vræle indlæg fra mig )

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. januar 2012

serinasmor

den er svær ...

sygdom kan slå os alle sammen ud af kurs .. og det er RIGTIG svært at rette op på det igen ..

jeg ville starte med at flytte hende på eget værelse - netop fordi det giver en frisk ny start med nye rutiner og sikkert en bedre søvn til jer alle ... sæt babyalarmen til om natten hvis du er bange for at du ikke hører hende .. vi brugte vores i 6 mdr (selvom vi sover med åben dør og hun ligger dør om dør med os)

når i har fået styr på det .. så ville jeg holde op med at gå tur med hende for at hun skal sove .. ikke engang vugge barnevognen .. det tager LANG tid at falde i søvn i en barnevogn der ikke bevæger sig hvis man er vant til det ... mindes det i et par dage eller en uge tog serina en time at falde i søvn uden barnevognen bevægede sig - fordi hendes mor var kommet til at vænen hende til det  ...  er hun sur eller ked af det når hun bliver lagt så trøst hende.. nus hende på kinden.. sig godnat skat nu skal du sove .. så ved hun du er der og at alt er ok...  men som du siger kan dp ikke gå tur med 4 barnevogne ... heller ikke vugge dem .. det er der ikke tid til ..

hmmm ... bruger hun sut ?? og har hun et sovedyr der kan give tryghed - måske på samme måde som mor med tiden??

det var ordene

Anmeld

5. januar 2012

Tennamor

Her har vi også problemet ;(

Hun havde kolik til hun var 5 måneder, så den eneste måde vi kunne få hende til at sove, var med mit bryst i munden eller når hun var svøbt og lå i vores arme. Efterfølgende har vi ikke fået taget kampen op ;(

Både middagslure og om natten ligger hun i vores seng. Hun plejer at sove ved 20 tiden, men de sidste 2 uger har hun først ville sove ved 23 tiden skønt hun er mega træt. 

Igår puttede vi hende i seng på hendes eget værelse og hun skreguafbrudt i 1,5 time, selvom vi flere gange sad ved hendes seng og prøvede at berolige hende. Til sidst gav vi op og tog hende ind til os. En fejl, ja.. Men kunne ikke holde hendes gråd ud mere..

Anmeld

5. januar 2012

MelikkazMoar

serinasmor skriver:

den er svær ...

sygdom kan slå os alle sammen ud af kurs .. og det er RIGTIG svært at rette op på det igen ..

jeg ville starte med at flytte hende på eget værelse - netop fordi det giver en frisk ny start med nye rutiner og sikkert en bedre søvn til jer alle ... sæt babyalarmen til om natten hvis du er bange for at du ikke hører hende .. vi brugte vores i 6 mdr (selvom vi sover med åben dør og hun ligger dør om dør med os)

når i har fået styr på det .. så ville jeg holde op med at gå tur med hende for at hun skal sove .. ikke engang vugge barnevognen .. det tager LANG tid at falde i søvn i en barnevogn der ikke bevæger sig hvis man er vant til det ... mindes det i et par dage eller en uge tog serina en time at falde i søvn uden barnevognen bevægede sig - fordi hendes mor var kommet til at vænen hende til det  ...  er hun sur eller ked af det når hun bliver lagt så trøst hende.. nus hende på kinden.. sig godnat skat nu skal du sove .. så ved hun du er der og at alt er ok...  men som du siger kan dp ikke gå tur med 4 barnevogne ... heller ikke vugge dem .. det er der ikke tid til ..

hmmm ... bruger hun sut ?? og har hun et sovedyr der kan give tryghed - måske på samme måde som mor med tiden??

det var ordene

tusind tak for dit svar det var rigtig rart at læse !

nej, melikka bruger ikke sut, ej heller sutteflaske el. lign. sovedyr har hun aldrig rigtig gidet, suttekluden/stofbleen virker nogle gange..

men så vil jeg gå op og samle hendes nye seng  idag . og så prøve i aften med hende inde hos sig selv

Anmeld

5. januar 2012

MelikkazMoar

Tennamor skriver:

Her har vi også problemet ;(

Hun havde kolik til hun var 5 måneder, så den eneste måde vi kunne få hende til at sove, var med mit bryst i munden eller når hun var svøbt og lå i vores arme. Efterfølgende har vi ikke fået taget kampen op ;(

Både middagslure og om natten ligger hun i vores seng. Hun plejer at sove ved 20 tiden, men de sidste 2 uger har hun først ville sove ved 23 tiden skønt hun er mega træt. 

Igår puttede vi hende i seng på hendes eget værelse og hun skreguafbrudt i 1,5 time, selvom vi flere gange sad ved hendes seng og prøvede at berolige hende. Til sidst gav vi op og tog hende ind til os. En fejl, ja.. Men kunne ikke holde hendes gråd ud mere..

precis samme måde foregår det her, jeg prøver og prøver virkelig, men efter 1½ time er jeg heller ikke stærk nok . og ofte inden da ..

Anmeld

5. januar 2012

smølfine

MelikkazMoar skriver:

tusind tak for dit svar det var rigtig rart at læse !

nej, melikka bruger ikke sut, ej heller sutteflaske el. lign. sovedyr har hun aldrig rigtig gidet, suttekluden/stofbleen virker nogle gange..

men så vil jeg gå op og samle hendes nye seng  idag . og så prøve i aften med hende inde hos sig selv

Puha, kender godt det med at det kan være en hård omgang.

Vil også sige at det kan hjælpe at flytte din datter på eget værelse og så vil jeg råde dig til at lave et putteritual, som I følger hver aften, det kan være læse en lille bog og synge en sang og så sige godnat, nu skal du sove og så forlade værelset. I vil nok skulle ind til hende mange gange de første dage, op til en uge siger man at der kan gå, men I skal holde ved, ikke noget med at tage hende op, men gå ind og sige godnat, nu skal du sove. Vi fik anbefalet at skrive ned i en bog, hvad tid vores datter blev lagt, hvordan gråden lød, og hver gang vi måtte ind til hende, for lligesom at anskuelig gøre, hvordan det var gået. Hos os to det to-tre dage og varede ca. 30 min. fra hun blev lagt til hun sov og siden den dag, har vi kunne lægge hende uden problemer. I dag er hun 8 og har nogle gode sove vaner.

Hvad angår kosten, har jeg ladet mig fortælle at små børn, der har været sge, der skal man gå en måned tilbage med kosten og starte forfra, det vil sig at din datter måske skal tilvænnes igen med skemad, altså skal hun måske kun have et måltid her de første par dage og så langsomt i gang igen.

Pøj pøj med det.

Anmeld

5. januar 2012

MelikkazMoar

smølfine skriver:

Puha, kender godt det med at det kan være en hård omgang.

Vil også sige at det kan hjælpe at flytte din datter på eget værelse og så vil jeg råde dig til at lave et putteritual, som I følger hver aften, det kan være læse en lille bog og synge en sang og så sige godnat, nu skal du sove og så forlade værelset. I vil nok skulle ind til hende mange gange de første dage, op til en uge siger man at der kan gå, men I skal holde ved, ikke noget med at tage hende op, men gå ind og sige godnat, nu skal du sove. Vi fik anbefalet at skrive ned i en bog, hvad tid vores datter blev lagt, hvordan gråden lød, og hver gang vi måtte ind til hende, for lligesom at anskuelig gøre, hvordan det var gået. Hos os to det to-tre dage og varede ca. 30 min. fra hun blev lagt til hun sov og siden den dag, har vi kunne lægge hende uden problemer. I dag er hun 8 og har nogle gode sove vaner.

Hvad angår kosten, har jeg ladet mig fortælle at små børn, der har været sge, der skal man gå en måned tilbage med kosten og starte forfra, det vil sig at din datter måske skal tilvænnes igen med skemad, altså skal hun måske kun have et måltid her de første par dage og så langsomt i gang igen.

Pøj pøj med det.

puha, nu gik det lige så godt med maden.. men jeg kan se på hende hun ikke er klar til mad endnu.. hun er frisk og glad om dagen bliver lagt ved 20 tiden, vågner ved 23 tiden of brækker sig og skider igennem sit tøj.. og sover først igen kl 2.. 

men det med senge ritualerne må vi starte ordenligt op på nu.. vi købtre ny seng til hende igår for at få hende ind til sig selv..

hvad tid skal jeg ligge hende ?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.